|
Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#81 |
Superduperaktiv
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Tønsberg
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva gjør dere for å holde det ryddig hjemme?På kommoden fløt det ofte av nøkler, penner, solbriller, mobiltelefoner, smokker og annet småtjafs. Dette er jo det første man ser når man kommer inn og det var ikke bra. Så jge kjøpte denne på Kremmerhuset
![]() |
#82 |
Er frisk!
|
![]() Sv: Hva gjør dere for å holde det ryddig hjemme?
Den skal vi kjøpe! Vi har det akkurat sånn som du beskriver.
![]() |
#83 |
Muligens verdt å vente på
|
![]() Sv: Hva gjør dere for å holde det ryddig hjemme?Anbefaler ellers alle å lese bind 6 i Min Kamp (Knausgård). Beskrivelsen av rotet hjemme hos dem er aldeles herlig. Akkurat sånn har vi det også!
![]() |
#84 |
Superduperaktiv
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Tønsberg
![]() ![]() ![]() |
![]() |
#85 |
kamerat
|
![]() Sv: Hva gjør dere for å holde det ryddig hjemme?Det må da finnes en bedre metode enn rydding. Rydding er jo drepende kjedelig.
![]() |
#87 |
Ferdiglada
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Om eg kjem heim frå jobb og det ligg sko i gangen, jakker på golvet, melkekartongen på kjøkkenbenken og fat med smular rundt på kjøkkenbordet blir eg så veldig, veldig sur og grinete. Det veit ungane mine, og det at rot har den effekten på meg gjer at dei stort sett gjer noko med det.
![]() |
![]() |
#88 |
navnet sjemmer ingen
![]() Sv: Hva gjør dere for å holde det ryddig hjemme?Vi rydder, men for ti år siden var det svaret på ingen måte innlysende. Vi har gått fra totalt kaos til aldri-mer-enn-15-min-fra-ryddig. Det er nydelig! |
![]() |
![]() |
![]() |
#89 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva gjør dere for å holde det ryddig hjemme?Vi har flere systemer som fungerer. Likevel har vi for liten plass, så "hot-spots" der rotet tydeligvis formerer seg, har vi. Vi leter etter ny bolig!
![]() |
#90 |
lider av tastleksi
|
![]() Sv: Hva gjør dere for å holde det ryddig hjemme?Det er veldig effektivt informere om at man heretter kaster alt som ikke ligger på plassene sine. Og når man da faktisk gjør det, da har de fleste lært.
![]() |
#91 |
nygift
|
![]() Sv: Hva gjør dere for å holde det ryddig hjemme?Eie mindre, nyte mer!
![]() |
#92 |
er her
|
![]() Sv: Hva gjør dere for å holde det ryddig hjemme?Jeg jobber med at alt skal få sin plass og legges tilbake etter bruk, men vi er ikke så veldig gode på det. Det flyter av sko og alskens ytterklær i gangen (og sikkert andre ting som leker, baller, diverse papirer og mere til). I lekeområdene (soverom x2, tv-stue og gang/oppholdsrom) flyter det med lego, playmo, figurer, baller, bøker, duplo og mye mer. Heldigvis har vi greit med plass så der er litt gulvflate man kan gå på innimellom...
![]() |
#94 |
nye muligheter
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva gjør dere for å holde det ryddig hjemme?Alt må ha sin dedikerte plass. Det er en stor fordel med større plass, men jeg tror systemet er viktigere. Knagger, hyller, esker, skuffer osv til ALT man skal kvitte seg med når man kommer inn døren. Og oppfølging av familiemedlemmer som 'glemmer' hvor tingene hører hjemme.
![]() |
#95 |
|
![]() Sv: Hva gjør dere for å holde det ryddig hjemme?Åh, og jeg som ikke har tv. Sjuk, hjemme og uten day time tv er ikke bra altså. Må jeg rydde i stedet, da?
![]() |
#96 |
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg tenkte også på denne tråden når jeg skrudde på TV3. |
![]() |
![]() |
![]() |
#97 |
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 |
Søt og rar
|
![]() Sv: Hva gjør dere for å holde det ryddig hjemme?Jeg synes det er greit med litt "organisert rot" når man har barn. Her er en krok av loftstua vår. Knøttet leker på gulvet med babyleker som hører hjemme i den grønne kassen (= et halvt minutt å rydde når han sovner).
![]() |
#99 |
Ferdiglada
![]() Sv: Hva gjør dere for å holde det ryddig hjemme?Ser det er nevnt her å sortere posten mens en lage middag. Det er en sånn liten ting som eg ikkje tenke over men som sikkert hindre rot. Når eg hente posten sortere eg før eg går inn. Reklame og sånt går rett i papirdunken på trappa. Sånne småting trur eg at eg gjer en del av?
![]() |
![]() |
#100 |
Medlem siden: Mar 2008
Sånn gjør jeg også. Tømmer sekken når jeg kommer inn, ting rett i oppvaskmaskin, henger opp yttertøy osv.
![]() |
|
|