|
Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#81 |
I mål
|
![]() Sv: Fordeler med å bo i rekkehus?
Man måtte ikke det, men der vi bodde, ble for eksempel trappa i midten gjerne brukt til kaffedrikking, og siden vi faktisk måtte gå på den trappa for å komme ut av vår egen dør så ble det jo litt naturlig å delta. Det var veldig ofte hyggelig, men det var jo på en måte ikke alltid det passet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#82 |
En, av to-tre
Medlem siden: Apr 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Fordeler med å bo i rekkehus?Vi er ikke spesielt sosiale med naboene utover sånn vanlig naboprat. Uteplassen foran huset er helt usjenert, ved inngangspartiet ser vi jo når folk går forbi - men vi bare nikker og sier hei. Snakker med folk "i veien" i blant, men bare når jeg vil det selv. Vi henger ikke i hagene til hverandre - det ser jeg nesten ingen som gjør. Det er drammensere tross alt, de kommer bare om de blir invitert. ;-) |
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
Fola Blakken
|
![]() Sv: Fordeler med å bo i rekkehus?Vi er ikke særlig sosiale, men trives veldig godt i rekkehuset vårt.
![]() |
![]() |
#84 |
Tvåtusentalssuffragett
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Jeg ser jeg har vært inne i tråden og lovprist rekkehustilværelsen tidligere. Nå har jeg også et par anfektelser, som i stor grad handler om det apan nevner her. Jeg er forsåvidt sosial av meg - men jeg har stort behov for å selv styre når. Det er ikke alltid så lett, spesielt ikke sommerstid når dører og vinduer står åpne, og det drikkes kaffe alle vegne. Jeg synes det er litt leit å takke nei til å drikke kaffe når alle kan se at jeg er hjemme, liksom. Men dette er noe jeg øver meg på.
![]() |
#85 |
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Er du naboen vår? |
![]() |
![]() |
![]() |
#86 |
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
![]() Sv: Fordeler med å bo i rekkehus?Vi bor i tomannsbolig og har det slik dere beskriver rekkehus, bortsett fra at vi er uten fellesutgifter og felles vedlikehold. Vi har sett på eneboliger, men er skeptiske. For finner vi en tomt på ett mål, så er det tett bebygd rundt med tomter på 500 kvm. Og vi ønsker å bruke mindre enn en time t/r jobb i Oslo sentrum.
![]() |
|
|