|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Unik
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Kvinner og deltidsjobbing - igjen
Noe vil jo være annerledes fordi sykepleierne da vil bo hjemme. Og mine barn ville feks ikke forholdt seg til at jeg var i "jobbemodus". Trenger de hjelp, så trenger de hjelp - og da ville de like gjerne spurt meg som pappa.
|
|
|
#2 |
|
Rockesøster
|
Jeg leste det litt annerledes enn deg, og trodde det handlet mer om at man er litt fysisk tilstede i heimen og dermed får litt av pliktene og arbeidsoppgavene uansett. De som er i Nordsjøen er fysisk borte hele denne perioden, og kan sådan ikke ta noe tak hjemme. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Det var jeg som skrev det om nordsjøturnus, og jeg mener det Nextlife skriver over het.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
Sånn tolket jeg det også. Er man i Nordsjøen så er man borte, uansett hva som venter hjemme, sånn omtrent.
|
|
|
#5 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Kvinner og deltidsjobbing - igjenJeg skjønner det med at når man ER der så spør barna og forholder seg til en, men at man skal "måtte" ta del i hverdagslogistikken fordi man er hjemme? Det forstod jeg ikke. Det kan man vel avtale?
|
|
|
#6 |
|
maler
|
Sv: Kvinner og deltidsjobbing - igjenJeg skjønner hvorfor en familie velger at en jobber mindre og en mer. Fordi to i 90% kan mange steder være to som ikke satser og ikke regnes helt med på jobb. Det kan man tape mer på enn at en satser i en periode. Så spørs det om den andre kommer etter eller ikke.
|
|
|
#7 |
|
maler
|
Sv: Kvinner og deltidsjobbing - igjenJo, ja, vaktene mine er også sånn i og for seg. I hvertfall noen av dem. Det går bedre enn det gjorde og nå skal vi bli to stk på huset slk at vi er noe bedre rustet mot samtidighetskonflikter, men de er der i aller høyeste grad og er ubehagelige. Når fødecallingen kimer ørten ganger og man aldri får gjort seg ferdig noe sted eller man står med en alt for dårlig unge til å løpe fra, og så ringer de fra hele verden samtidig. Det føles i hvertfall sånn. Jeg opererer jo ikke da så jeg står nok ikke like mye sterilt som deg, det er jo de mest sårbare situasjonene sånn sett.
|
|
|
#8 |
|
Mother of Dragons
|
Haha! Hadde du vakt i går natt også? Ja, vet hva du mener.
|
|
|
#9 |
|
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Sv: Kvinner og deltidsjobbing - igjenHar dette blitt en leger diskuterer seg i mellom-tråd?
|
|
|
#10 |
|
maler
|
Jepp.
|
|
|
#11 |
|
Off the map.
|
Jeg synes hele legevakt opplegget må revurderes. Det virker på meg som om ingen snakker med hverandre.
|
|
|
#13 |
|
Panzerekstremfeminist
|
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
![]() |
|
|