Sv: Kvinner og deltidsjobbing - igjen
Opprinnelig lagt inn av Esme, her.
Men blant sykepleierne på sengepost så har de en mye mindre nært forhold til jobben enn hva jeg har. Jeg jobber mye mer, jeg ofrer mye mer for jobben enn dem. Jeg leser faglitteratur mange timer i uka, det gjør ikke sengepostsykepleierene, jeg jobber masse ekstra gratis, det gjør ikke de. Jeg sier ikke hva som er best altså, men det er en forskjell.
Hvordan definerer du det at du jobber gratis? Du har jo en ganske annen lønn og en mer fleksibel arbeidstid enn en sengepostsykepleier også, vil jeg tro. Jeg forventer virkelig ikke at en sykepleier som løper beina av seg i åtte timer i døgnet for 400.000 i året skal slenge inn en time eller to ekstra om dagen, men jeg synes det er litt unaturlig at en lege som tjener nærmere en million i året (eller mer) kaller det gratisarbeid å lese faglitteratur på hytta. Generelt, jeg har ikke detaljkunnskap om verken din eller en sengepostsykepleiers lønn. Men såpass kunnskaper om hvem som gjør hva på et sykehus har jeg (gjennom familie og venner, både leger og sykepleiere) at jeg velger å uttale meg litt likevel.
|