Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Hva er morsomt med Ylvis sin revesang?

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-09-13, 12:17   #81
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er morsomt med Ylvis sin revesang?

Ler så jeg rister av dette også,mest fordi det ser helt fjernt ut:

http://www.aftenbladet.no/kultur/tv/...l#.UjwfHcsaySM

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-13, 12:51   #82
Vianne Rocher
Kamerat Pære

Vianne Rocher sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Jeg synes ikke den er spesielt gøyal. Mer enn det er sjangerkritikk tatt på kornet, synes jeg det er et litt krampaktig forsøk på å være hysterisk morsom. Ylvis har lyktes mye bedre med tilsvarende parodier tidligere, som for eksempel "Stonehenge", den er morsom. Sånn ellers synes jeg de er ganske ujevne.

Gammel 20-09-13, 14:58   #83
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes de videoene jeg har sett er morsokme, men jeg er også mer på smiling og små-leing enn hysterisk rulle-på-gulvet-latter. Ellers synes jeg - uten at det på noen måte er noe galt med det! - at de minner en del om Flight of the Conchords.

Gammel 20-09-13, 15:04   #84
Blå
Dårlig husmor

Blå sin avatar

Blogginnlegg: 78
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men Flight of the Concords er jo fantatisk.

Jeg har aldri sett noe særlig Ylvis, men i går ble jentene og jeg sittende og se på "Calle bader", når han bader i pingvindammen på Akvariet.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-13, 15:05   #85
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Flight of the Conchords er helt, helt fantastisk, så det var på ingen måte ment som kritikk. (Vi så dem live i Oslo for et par år siden, det var vanvittig morsomt!)

Gammel 20-09-13, 15:13   #86
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 640
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Men er det virkelig slik at folk flest ikke vet hva slags lyd reven lager?

Jeg har aldri hørt en rev lage noe som helst lyd, og har bare møtt en rev to ganger i mitt liv. Men jeg regner med at den bjeffer og uler.

Jeg syns det er veldig morsomt at endel amerikanere har kommentert at reven sier "Yiff".

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-13, 15:16   #87
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Reven bjeffer. Jeg har både sett og hørt det utenfor vinduet mitt et par ganger veldig tidlig om morgenen. Men rever er jo temmelig sky da og gjør alt de kan for ikke å lage lyd. De to gangene jeg hørte reven var den stresset fordi den ble jaget av hhv. et sint rådyr med kalv og en gjeng flyforbanna kråker som tror de eier hele skogen.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-13, 15:26   #88
Nextlife
Rockesøster

Nextlife sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Nextlife: Lo du ikke engang bittelitt av "only bad kleather"?

Nei.

Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-13, 16:13   #89
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 357
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nextlife, her.

Nei.

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-13, 18:01   #90
Njulaif
Endelig mamma

Njulaif sin avatar

Medlem siden: May 2012
Njulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt likt
Standard

Men atte... Er det bare jeg som tenker "hasjhumor" når jeg ser The fox?
Sånn i tillegg til bare tull og vås selvsagt.

(Som i å røyke rev og sånn...)

Gammel 20-09-13, 18:02   #91
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 640
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, det har jeg ikke tenkt.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-13, 18:20   #92
isola
Kakemonster

isola sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Viken
Blogginnlegg: 6
isola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Njulaif, her.

Neida, det var deg og Ellen deGeneres.

Gammel 20-09-13, 18:28   #93
Njulaif
Endelig mamma

Njulaif sin avatar

Njulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av isola, her.

Neida, det var deg og Ellen deGeneres.

Gammel 20-09-13, 18:38   #94
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Røverdatter, her.

Reven bjeffer. Jeg har både sett og hørt det utenfor vinduet mitt et par ganger veldig tidlig om morgenen. Men rever er jo temmelig sky da og gjør alt de kan for ikke å lage lyd. De to gangene jeg hørte reven var den stresset fordi den ble jaget av hhv. et sint rådyr med kalv og en gjeng flyforbanna kråker som tror de eier hele skogen.

Wow, eksotisk!

Gammel 20-09-13, 20:03   #95
gajamor
Travelt opptatt

gajamor sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Røverdatter, her.

Jeg ler og fniser av mye rart, jeg altså, men når jeg skal få noe ferdig servert så har jeg en forkjærlighet for ting som er litt mer grensesprengende og provoserende enn Ylvis. De er sånne koslige gutter som lager TV for folk flest, og det er selvsagt helt greit, men jeg syns ikke det er så fryktelig morsomt humormessig.

Opprinnelig lagt inn av Nextlife, her.

Nå har jeg virkelig prøvd å se både revesangen og hyttesangen med humorbriller på, og på hyttesangen greide jeg faktisk ikke engang å trekke på smilebåndet en eneste gang.
Jeg synes ikke det er morsomt i det hele tatt.
Sånn generelt er jeg ikke et menneske som har en veldig godt utviklet humoristisk sans, men practical jokes, når jeg dummer meg selv ut og folk som virkelig driter seg ut uten å mene det er noe jeg kan le av.

Jeg kan ikke fordra Fleksnes, funniest home videos, eller Tom og Jerry for den del. Syns rett og slett ikke det er noe som helst morsomt å se noen som tabber seg ut eller får vondt. Derfor er Ylvis min type humor. Ja, det er naiv og snill humor, men det er utrolig morsomt likevel.

Jeg visste at de kunne lage en bjeffelyd, men ikke at de hadde så stort reportoar: http://www.livescience.com/39478-wha...ound-like.html

Gammel 20-09-13, 21:24   #96
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Will we ever know?

Jeg trodde reven bjeffet og sebraen vrinsket.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-13, 21:40   #97
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Ellers synes jeg - uten at det på noen måte er noe galt med det! - at de minner en del om Flight of the Conchords.

Akkurat det slo meg også, første gangen jeg så Flight of the Concherds lo jeg så jeg gråt (men så så vi alt på DVD i en smell, så det ble litt overdose). Må ha med litt av de også i en slik tråd:

Gammel 20-09-13, 21:53   #98
Njulaif
Endelig mamma

Njulaif sin avatar

Standard

AHA! Sjekk ca 1.05 i denne videoen
http://www.dbtv.no/?vid=2683022498001

:velger å tolke dette veldig i min favør:

Gammel 20-09-13, 22:04   #99
Agent Scully
Truth is in the x-files

Agent Scully sin avatar

Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sting liker "The Fox".

Vi trenger ikke denne tråden mer - case closed.

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-13, 23:19   #100
Luvi
En anelse distre

Luvi sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

AHA! Sjekk ca 1.05 i denne videoen
http://www.dbtv.no/?vid=2683022498001

:velger å tolke dette veldig i min favør:

Der lo jeg godt. Altså at av hun stilte det spørsmålet.

Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:32.