|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Legges barna for tidlig, eller for sent?Jeg holdt faktisk på å kaldkvele min svigerinne med barn på samme alder en gang jeg satt og gjespet med rødsprengte øyne etter å ha stått opp 5.15 halve sommerferien. Hva hun sa? "Jeg skjønner bare ikke at dere gidder-vi bare roper inn til :insert navn på englebarn: at det er natt- da sovner han igjen. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Søt og rar
|
Sv: Legges barna for tidlig, eller for sent?
Sløvt av deg å ikke engang gidde å rope en kort setning på morgenkvisten altså.
|
|
|
#3 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Åh, du milde. Da hadde jeg også sagt et stygt ord eller to, kjenner jeg.
|
|
|
|
#4 |
|
Dig for victory!
|
Sv: Legges barna for tidlig, eller for sent?Det er føkkings uaktuelt å starte dagen før halv sju her også, men den begynner nå fem-halv seks allikevel, da. Ungen blir parkert mellom oss i dobbeltsenga og ligger der og sparker og gnur til en av oss blir noenlunde bevisst. Alternativet er at han hyler.
— Roald Dahl, Matilda Sist redigert av Matilda : 01-10-13 kl 21:47. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Legges barna for tidlig, eller for sent?Jeg har virkelig aldri trodd eller ment eller sagt at det bare er å fortelle dem at "nå er det natt", altså. Jeg bare syns, generelt, at det er interessant det med at ungene senser ganske tydelig hvor høyt på "føkkings uaktuelt"-skalaen ting er, og man kan jo ikke fake det.
|
|
|
#6 |
|
Søt og rar
|
Jeg synes ikke at mine barn har senset det.
|
|
|
#7 |
|
Yes, we can!!
|
Generelt tenker du, eller på det med morgenvåkning?
|
|
|
#8 |
|
Søt og rar
|
Jeg tenkte egentlig på det med morgenvåkningen og den alderen barna har vært i når det har vært et problem.
|
|
|
#9 |
|
Dig for victory!
|
Ja, tenk om de fikk det, du!
|
|
|
|
#10 |
|
Yes, we can!!
|
Oh, fuck, jeg har visst den store trampe-på-tær-dagen min i dag.
|
|
|
#11 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Min bror og kona er ekstreme b-mennesker. Og ingen av dem våkner av vekkerklokka og begge har jobb takket være fleksitid. Nå har de fått barn nr. 2 og begge barna er ekstrem a-mennesker.
|
|
|
#12 |
|
Søt og rar
|
Sv: Legges barna for tidlig, eller for sent?Jammen altså,
|
|
|
#13 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Legges barna for tidlig, eller for sent?Jeg tror det med overbevisning kommer gjennom ganske aldersuavhengig. Adrienne har for eksempel aldri hatt barn som har villet sovet sammen ned henne om natta etter babytiden. Blant annet fordi det virkelig har vært absolutt uaktuelt for henne. Mens jeg alltid, der og da, har tenkt at "æh, nei, really? Gå inn til deg selv, da! Jo! Gjør det? Ikke? Okey, da."
|
|
|
#14 |
|
I mål
|
Mens jeg tror overbevisning for en baby på 9 mnd er ganske irrelevant. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Ringskrømt
|
Jeg tenker at mye av alle greiene det er med et barn, kommer fra barnet selv, men vaner og det vi lærer dem, vil jo også ha en del å si vil jeg tro. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Legges barna for tidlig, eller for sent?Jeg tror kanskje jeg til og med i perioder har kalt det at de har våknet klokken fem for at "de våkner om natten og nekter å sove".
|
|
|
#18 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Legges barna for tidlig, eller for sent?Det var vel lite som kunne trykke så hardt på de gale knappene som folk som sa "du må bare .... " når det kom til baby og søvn frem til snuppa var noen år. Jeg var helt ødelagt av søvnmangel, og hadde prøvd ALT. Jeg var svært nær å slå ned det kvinnemennesket som en gang påstod at jeg hadde "prøvd for hardt". Søvn er fremdeles ikke hennes sterkeste side, men det er langt mindre styr med en 8-åring som står opp før jeg ønsker (særlig siden hun foretrekker å "være alene" om morgenen).
|
|
|
|
#19 |
|
Make it count!
Medlem siden: Apr 2010
Sv: Legges barna for tidlig, eller for sent?Jeg har barn som sover utpå, men jeg er definitivt ydmyk nok til å innse at det er ikke vår prestasjon. Utover at vi utstyrte dem med b-gener, da.
|
|
|
#20 |
|
Pandemonium
Medlem siden: Dec 2008
Sv: Legges barna for tidlig, eller for sent?Jeg har siden kl 19 i kveld gjentatt ca. 19000 ganger at fireåringen måtte sovne. Newsflash? Hun er fortsatt våken, etter nesten to timer i senga. Hun sluttet å sove på dagtid av seg selv før hun fylte to år, og stod opp 07.30 i morges. Det virker som om hennes naturlige døgnrytme er å sove fra 22-09, og det får meg, A-mennesket, til å gremmes. Den neste som kommer med forslag til enkle løsninger får seg et svingslag.
|
![]() |
|
|