|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
maler
|
Sv: Likestilt jul?Akkurat der er jeg sikker, hvis jeg ikke hadde tatt ansvaret for julegaveshopping så hadde det kun blitt gaver til barna. Så jeg handler til hans familie ja. (og gjett hvem som hadde fått høre det dersom det ble avglemt.
|
|
|
#2 |
|
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Likestilt jul?Det er faktisk ikke så ille hjemme hos oss. Jeg tar meg stort sett av planlegging (men det gjelder det meste, ikke bare jul). LøveMannen kjøper gaver til sin familie, lager som regel julekort, baker pepperkakehus, kjøper juletre og handler inn øl. Jeg kjøper gaver til min familie, planlegger og handler inn mat og vin. Resten deler vi på. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Tittel og tittel....
|
Sv: Likestilt jul?Jeg gjør alt, dvs minst mulig.
|
|
|
|
#4 |
|
stille
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Sv: Likestilt jul?
Det har jeg også gjort i mange år, men plutselig et år var de på reise i julen. De var til og med hos broderen! Nå lager jeg julemiddagen selv.
Sju julekuler, tre kongler i rødt silkebånd og stråstjerne var pynten på juletreet som var nesten to meter høyt.
|
|
|
#5 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Likestilt jul?Hvis mannen hadde vært alene hadde det vært sånn:
|
|
|
#6 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Likestilt jul?Me deler på mykje. Han baker ikkje, så hos oss er litt kjøpt, litt baka av meg og litt har storesøster laga. Eg rydder, han vasker. Gåvehandling gjer me mykje saman. Pakke inn gåvene gjer eg og ungane, og me lager litt pynt m.m. i same slengen.
|
|
|
#7 |
|
Bedreviter
|
Ikke noe poeng i det hele tatt, synes jeg, men for mange er det ganske mye mer som skal ordnes og fikses i desember enn ellers, og hvis hun tar alt "ekstra", og han bare tar det han alltid gjør, så blir det veldig skjevt. Det er jo et mål at mor ikke skal falle om som en klut på julaften av slitenhet, mens resten av familien feirer julen og hygger seg. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Absolute Beginner
|
Det er jeg enig i. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Tankefull
|
Sv: Likestilt jul?Mannen har ansvar for juletre, gaver til sin side av familien, vasking og rydding av andre etasje der det bare er gutta som holder til (så går jeg over å rydder/vasker litt til når de tror de er ferdig). Han har ansvar for alt med pepperkaker.
Mor til: Sjarmtrollet 04 og Minitrollet 08. Sist redigert av Blåbær : 18-12-13 kl 06:13. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
En, av to-tre
Medlem siden: Apr 2011
Sv: Likestilt jul?Jeg har alt ansvaret, men jeg gjør ikke alt. Mannen har vent seg til at hans jobb er å gjøre det jeg spør om, han påstår hardnakket at han liker det. Jeg skulle gjerne ha sett at han var mer selvgående når det gjaldt gaver, men det ender opp med at jeg må kjøpe alle sånn at vi rekker å sende dem i posten. Det betyr igjen at siden jeg kan finne på å være martyr på at jeg må handle alle gavene, så blir all vasking satt bort til mann og barn. En ordning jeg trives godt med - og de også tror jeg. Jeg sier hvordan jeg vil ha det, og så fikser de det. Jeg baker og lager alle middager i jula (høyst selvvalgt), og mottar store mengder skryt fra mann, barn og svigerfamilie hvert år. Julekort har jeg også styrt med, og i år når jeg ikke har hatt tid til det så har det ikke blitt noe, men det lever vi nok godt med. Pynting til jul gjør jeg og barna sammen, hadde ikke jeg gjort det så hadde det nok blitt gjort likevel - der pusher ungene på, så hadde jeg lagt på sykehuset så hadde han nok fikset det. Jeg er nok mer uunværlig som person enn i forhold til de oppgavene jeg utfører, heldgvis. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Likestilt jul?Jeg sitter nok med mesteparten av ansvar og organisering. Men han er veldig flink til å være med. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
flisespikker
|
Ja, heldigvis opplever jeg at det er sånn med både mannen og meg også.
|
|
|
#13 |
|
can-jur
|
Sv: Likestilt jul?Tja, vi er jo også ganske skjeivfordelte til vanlig også.
|
|
|
|
#14 |
|
Dårlig husmor
|
Sv: Likestilt jul?Jeg kjenner meg igjen i å ha fullt ansvar for at det blir jul. Men det er fordi det er meg som bryr meg og trives med det. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Unik
Medlem siden: Apr 2008
Sv: Likestilt jul?Tror vi er sånn passe likestilte? Vi har ganske lavterskel jul uten særlig stress og har i år fordelt oppgavene slik: |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Dragedytteren
|
Sv: Likestilt jul?Jeg skjønner at mannen og jeg har fordelt ganske bra. (Selv om det ikke alltid føles sånn, men er det ikke slik at man stort sett tror man tar en større andel av arbeidet enn man faktisk gjør?). Jeg er nok litt kjappere til å sette i gang, og gjør noe mer siden jeg jobber deltid og han minst fulltid. Men, det hadde nok blitt jul også om han plutselig hadde måttet ordne alt selv. Han har ordnet julegaver til besteforeldre og venners barn, og det var han som fant fram og hang opp adventspynten. Hadde svigermor vært i live, tror jeg jammen jeg hadde gått og kjøpt en ekstra blomst til henne som takk for god oppdragelse.
|
|
|
#17 |
|
Crazy Cat Lady
|
Sv: Likestilt jul?Tror vi deler ganske likt. Mannen pynter, jeg baker
|
|
![]() |
|