|
Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#81 |
navnet sjemmer ingen
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvordan løser dere senge-kabalen på "sydenferie"?Og å hente og kjøre på fest. Jeg lar ikke syttenåringen gå alene rundt nattestid (bare kjolekanten er nok til at det ikke skjer). Det er heller ikke alle foreldre som får hente og kjøre henne. Noen synes at det er greit at tenåringer drikker og kjører gjerne påseilte tenåringer til fest. |
![]() |
![]() |
![]() |
#82 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Hvordan løser dere senge-kabalen på "sydenferie"?Som relativt fersk tenåringsmor synes jeg at det er mer mas med tenåringer enn med barneskolebarn. Trassalder nr. to: Alt skal diskuteres, og regler man ikke liker, later man som at man ikke har hørt om. Mer mas med lekser enn det var på barneskolen. I det hele tatt. Men tenåringer er vel kanskje like forskjellige som andre folk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
Har bakt søte kaker
|
![]() Sv: Hvordan løser dere senge-kabalen på "sydenferie"?Vi som er 5 stk må ha leilighet med minst 2 soverom. Da deler de største 1 soverom og vi voksne og minsten 1 soverom. Når han blir større må vi nok ha leilighet med 3 soverom. Om vi hadde hatt 2 barn ville vi greid oss med 2 soverom.
![]() |
#84 |
Unik
Medlem siden: Apr 2008
![]() Sv: Hvordan løser dere senge-kabalen på "sydenferie"?Tenåringer er nok like forskjellige som andre barn vil jeg tro. Noen maser, andre er mer stillferdige eller selvstendige. Selv var jeg som sagt en del på egenhånd da jeg var i syden som 14-åring, feks på stranden på dagtid, butikkshopping osv, tilogmed noen (arrangert for ungdommer) utflukter. Andre er sikkert ikke det. jeg trodde bare ikke de klenget like mye som mine barn gjør per i dag. |
![]() |
![]() |
![]() |
#85 |
Halloen!
![]() Sv: Hvordan løser dere senge-kabalen på "sydenferie"?Tenåringen min er ikke klengete, lang derifra. Bare han har tilgang på nett og litt snacks, hører vi ikke fra han på flere uker...Prøver vi derimot å finne på noe hyggelig å gjøre sammen, blir ting fort litt mer kompliserte. (For barnslig, liker ikke maten, for kjedelig, for slitsomt (tur) for enkelt (tur) for varmt, for mye regn... og sånn går nu dagan... |
![]() |
![]() |
![]() |
#86 |
Flax
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
![]() Sv: Hvordan løser dere senge-kabalen på "sydenferie"?Vi har valgt å organisere reisen selv og leier hus med flere soverom nettopp fordi sengekabalen har fungert dårllig for oss. Minstemann som nå er 4 har holdt det gående langt ut over kvelden, og har forstyrret de to største såpass at en av oss voksne må følge med ham. Ferien for 2 år siden hadde vi 1 soverom, og to sengeplasser på stuen. Jeg tror ikke mannen og jeg hadde mer enn et par timer sammen på altanen på kvelden, det var virkelig pyton. I fjor leiet vi stort hus, i prinsippet kunne alle ungene hatt hvert sitt rom. Det var utrolig deilig, og vi kommer til å gjøre det samme denne sommeren.
![]() |
#87 |
I mål
|
![]() Sv: Hvordan løser dere senge-kabalen på "sydenferie"?
Det er jo mye med to timer? Man kan jo ikke regne med all verdens på en familieferie, tenker jeg da. Til vanlig har vi jo knapt 10 minutter sammen om kvelden etter at alt annet er unnagjort, så to timer synes jeg er enormt med tid også egentlig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#88 |
Kontrollfrik
Hvor: Sammen med Richard
Det høres fryktelig dyrt ut. |
![]() |
![]() |
![]() |
#89 |
Kontrollfrik
![]() Sv: Hvordan løser dere senge-kabalen på "sydenferie"?Apan, hun må ha ment to timer tilsammen på hele ferien, tror du ikke? For to timer etter leggetid synes jeg også er mye. |
![]() |
![]() |
![]() |
#92 |
navnet sjemmer ingen
![]() Sv: Hvordan løser dere sengekabalen på "sydenferie"?Prøv å finne på noe hyggelig uten nett. Haha! |
![]() |
![]() |
![]() |
#93 |
Har bakt søte kaker
|
Nja, ikke hvis vi booker leilighet og fly hver for seg. Jeg vil veldig gjerne ha eget soverom. De neste par årene vil jeg tro at alle ungene kan dele rom (jeg er nemlig så ego at jeg vi ha eget rom til meg og mannen), men så blir de vel så store at de vil dele seg litt igjen. Så til sommeren kommer vi nok til å gå for leilighet med 2 soverom.
![]() |
#94 |
Kontrollfrik
Jeg må også ha eget soverom. Men det får ikke ungene mine. |
![]() |
![]() |
![]() |
#95 |
Flax
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Ja, mente 2 timer i løpet av 14 dager. Det synes ikke jeg er hverken mye eller nok voksentid.
![]() |
#96 |
Erfaren
Medlem siden: Jan 2010
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvordan løser dere sengekabalen på "sydenferie"?Normalt har vi helst 2 soverom på tur, men vinterferien er bestilt til Thailand og der er det hotellrom med 2 dobbeltsenger (ser ihverfall slik ut fra bildene). Ungene begynner å bli så store at de knapt er i seng før oss selv så det går nok bra. Det som er kjipt med bare et rom er at jeg ikke kan ligge lenge om morgen siden det alltid blir litt krangling og mas når alle er på samme rom.
![]() |
#97 |
Erfaren
Medlem siden: Jan 2010
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvordan løser dere sengekabalen på "sydenferie"?Når jeg tenker meg om så gikk det jo bra å dele en lugar i 12-dager på cruise i sommer. Vi hadde balkong og brukte den noen dager.
![]() |
#98 |
Unik
Medlem siden: Apr 2008
![]() Sv: Hvordan løser dere sengekabalen på "sydenferie"?Jeg skjønner ikke helt at voksne med tenåringer ikke får noe tid sammen jeg altså. Ingen mulighet til å gå på butikk sammen, ingen mulighet til å ligge på solstol og prate mens tenåringer bader? Ingen tenåringer som vandrer litt rundt på egenhånd, det være seg i butikker eller bordtennis på hotellet? Gjør dere alt sammen hele tiden i flere uker? |
![]() |
![]() |
![]() |
#99 |
navnet sjemmer ingen
![]() Sv: Hvordan løser dere sengekabalen på "sydenferie"?Som regel vil ikke flere tenåringer det samme samtidig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#100 |
Halloen!
![]() Sv: Hvordan løser dere sengekabalen på "sydenferie"?Jeg har en tenåring og et stort lite barn ( |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|