|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#81 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Å velge en partner med lik bakgrunnJeg synes heller ikke at det er overraskende, men jeg liker å få visshet rundt ting jeg antar at er sånn. :analytiker:
![]() |
![]() |
#82 |
Introvert optimist
|
![]() Sv: Å velge en partner med lik bakgrunnI et samfunn der forskjellene mellom fattig og rik er så små som i Norge, så ser ikke jeg at dette kan være et stort samfunnsproblem at man velger ektefelle fra sin egen sfære, for å kalle det det.
![]() |
#83 |
Mother of Dragons
|
![]() Sv: Å velge en partner med lik bakgrunn
Joa, men på gruppenivå så er det jo stort sett sånn at folk med høyere utdanning er mer oppegående enn de uten. Det er ikke noe å krangle på det, men man skal alltid ha med seg at et individ er noe annet enn en gruppe, og ikke ha for sterke fordommer før en har blitt kjent med personen.
![]() |
#84 |
|
Klabert. Så jeg prøver å ikke se på de som har (i mine øyne) veldig "lette" utdannelser som slubberter som bare har lest kosefag for å få studielån de kan drekke øl på og billige leiligheter, men være åpen for at de også kan være hardtarbeidende bra folk med teft, driv og sosial intelligens. |
![]() |
![]() |
![]() |
#85 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Å velge en partner med lik bakgrunnHva regner du som veldig lette utdannelser, da? |
![]() |
![]() |
![]() |
#86 |
Erfaren nok
|
Utdannelsen til brannkonstabel vil jeg si er lett. Om man ser bort fra det fysiske da
![]() |
#87 |
Halloen!
![]() Sv: Å velge en partner med lik bakgrunnBrannkonstabel er vel ikke en høyere utdannelse? |
![]() |
![]() |
![]() |
#88 |
Tidsklemma
|
![]() Sv: Å velge en partner med lik bakgrunnMange møtes vel gjerne i studietiden, og da er det vel kanskje minst like mye tidsepoken man er i som legges til grunn og ikke selve utdanningen. Men man søker jo ofte likesinnede både i venner og partner, enten det da er emosjonelt eller intellektuelt.
![]() |
#90 |
|
1. Jeg velger å tro at det var åpenbart at innlegget var skrevet med et glis. Fordommer slår alle veier, og så videre. |
![]() |
![]() |
![]() |
#91 |
Halloen!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 |
Panzerekstremfeminist
|
![]() Sv: Å velge en partner med lik bakgrunnAlle vet jo aT alt annet enn medisin og realfag er pusestoff som man bare kan leke seg gjennom.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |
![]() |
#94 |
Bør lage seg en tittel selv
|
Dette tenkte jeg også. Har nok utdannelse til at jeg skjønner at dette er en dårlig ide å gå inn på. |
![]() |
![]() |
![]() |
#95 |
Be happy!
Medlem siden: Jan 2009
![]() Sv: Å velge en partner med lik bakgrunnMin utdannelse er kun for dumme blondiner og folk som ikke kan bli noe annet. :harlestdetpådetstoreinternettet:
![]() |
#96 |
Epikur
|
![]() Sv: Å velge en partner med lik bakgrunnJeg jobber i utdanningssektoren og har definitivt kunnskap nok om de enkelte utdanningene i Norge til å både kunne si noe om hvem som går der, hvor bra de gjorde det på vgs, hvor bra de gjør det på studiet og hva slags jobber og lønn de får etterpå, men jeg benytter meg ikke av terminilogien "lettvintutdanning", selv om jeg vet hvor det er lett å komme inn, lett å komme gjennom og hvor kandidatene kanskje ikke gjennomsnittlig holder en like høy kvalitet som andre steder. Hvis man skal skille på noe når det gjelder høyere utdanning, så er det feks om utdanningen faktisk holder en kvalitet som gjør at den er lånekasseberettiget. Videre om den har undervisningspersonale med doktorgrad og hvor mange, i såfall. Er undervisningen forskingsbasert? Tilbyr institusjonen høyeregradsstudier og doktorgradsstudier? Hvordan er institusjonen ranket nasjonalt og internasjonalt? Det er dette som har noe å si, ikke fordommer om hvilke fag som er "tunge"/"vanskelige" og hva som skulle være lett og enkelt.
![]() |
#97 |
kamerat
|
![]() Sv: Å velge en partner med lik bakgrunnOppa NOKUT style!
![]() |
#98 |
Epikur
|
![]() Sv: Å velge en partner med lik bakgrunnOg gjett hvem som skal inn i det nasjonale karakterberegningsutvalget!
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.” ― Dorothy L. Sayers Sist redigert av Harriet Vane : 03-06-15 kl 11:11. |
![]() |
![]() |
![]() |
#99 |
Licence to thrill
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
![]() Sv: Å velge en partner med lik bakgrunnMener det var en undersøkelse hvor man ba folk på gata rangere folk etter utseende 1-10. Alle bildene var av folk som var i parforhold. Undersøkelsen viste at de som var "sammen" scoret omtrent likt på utseeendeskalaen (altså var like "pene"). |
![]() |
![]() |
![]() |
#100 |
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|