Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

[Dilemma] Første foreldremøte på ungdomsskolen eller løp man er påmeldt?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-08-15, 21:53   #81
Albertine
Bør lage seg en tittel selv

Albertine sin avatar

Medlem siden: Oct 2014
Blogginnlegg: 38
Albertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de fleste
Standard

Sv: [Dilemma] Første foreldremøte på ungdomsskolen eller løp man er påmeldt?

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Jeg stoler ikke på mannens formidlingsevne i etterkant av møtet og må derfor være der selv hvis jeg tror de kan komme med noe interessant.

Jeg er kontrollfreak og må ha full oversikt selv, spesielt når det er ny skole.

Albertine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-15, 21:59   #82
Guava
Bør lage seg en tittel selv

Guava sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Cuyahoga, her.

Å stille to foreldre på foreldremøte kunne ikke falt meg inn i måneskinn. Mobilisere barnevakt for at begge to skal lide seg gjennom "morsomme gruppearbeid der vi skal lære å stole på hverandre" eller synge barnesanger i kanon?

På ungdomsskolen?

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-15, 22:04   #83
Mamma til fire
Nybegynner

Medlem siden: Aug 2015
Mamma til fire har et hav av muligheter foran seg
Standard

Når det er på ungdomsskolen så er det mer info enn på barneskolen, så jeg ville ha møtt. Når de i tillegg skal fortelle om din sønn, da ville jeg vært der for å være sikker på at ikke noe blir sagt feil

Mamma til fire er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-15, 22:08   #84
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg hadde helt klart prioritert første foreldremøte på ungdomsskolen.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-15, 23:10   #85
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

(Bare lest en side)

Vi er sjelden mer enn en om gangen på foreldremøtene, så jeg syns at for barnet sin del er det det samme hva du gjør. Men det virker som om det er viktig for din egen del.

Og om du ikke har betalt, så send dem en melding og be om å bli tatt av listen. Skyld på medisinske grunner. Det er et lite løp, det burde gå fint.

Gammel 26-08-15, 23:14   #86
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Og så anbefaler jeg (for ørtende gang, i know) Sognsvann rundt Medsols for uhøytidelig løpstrening! Enkelt, billig og lavterskel!

Gammel 27-08-15, 06:33   #87
Drømmedama
keep on dreaming

Drømmedama sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har ikke engang tenkt tanken på at vi skulle gått på et slikt foreldremøte sammen, så for meg ville det vært enkeltpenkelt å velge løp, jeg ville ikke vurdert noe annet. Men det er meg, og situasjonen er ulik i ulike familier.
Med fire barn og diverse ekstrautfordringer er vi vant til å måtte stole på at ektefellen vår tar ansvar og vi orienterer hverandre alltid om det som er viktig i etterkant. Skulle vi gjort alt slikt sammen alltid ville ikke hverdagen vår gått opp, rett og slett.
Jeg mener, tydeligvis mot røkla her, at det er helt innafor å velge løp så lenge mannen din er på møtet. Og at du kan gjøre du har mest, dønn ærlig, lyst til.

Drømmedama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-15, 07:59   #88
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Drømmedama, her.

Jeg har ikke engang tenkt tanken på at vi skulle gått på et slikt foreldremøte sammen, så for meg ville det vært enkeltpenkelt å velge løp, jeg ville ikke vurdert noe annet. Men det er meg, og situasjonen er ulik i ulike familier.
Med fire barn og diverse ekstrautfordringer er vi vant til å måtte stole på at ektefellen vår tar ansvar og vi orienterer hverandre alltid om det som er viktig i etterkant. Skulle vi gjort alt slikt sammen alltid ville ikke hverdagen vår gått opp, rett og slett.
Jeg mener, tydeligvis mot røkla her, at det er helt innafor å velge løp så lenge mannen din er på møtet. Og at du kan gjøre du har mest, dønn ærlig, lyst til.

Nei, jeg tror alle mener det er fint innafor å velge løp fremfor foreldremøte når mannen går, men mange ville valgt motsatt likevel fordi de ikke vil gå glipp av det første møtet på ungdomsskolen. Jeg og mannen dekker også hverandre på alle områder, men der det trengs informasjonsflyt i etterkant må jeg gå.

Gammel 27-08-15, 09:10   #89
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 638
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Drømmedama, her.

Næsj, det er vel nesten ingen som mener at det er utafor, men gitt det Divine skriver i HI så er det liksom ikke bare et hvilket som helst foreldremøte, og det er egentlig ingenting som hindrer henne å være med.

Sønnen hennes sin diagnose skal være ett av temaene på møtet, og Divine sier at hun ønsker i større grad å danne en relasjon til de andre foreldrene enn hun har hatt på barneskolen. På ungdomskolen er det ikke like mange kontaktpunkter mellom foreldrene, og jeg mener at det derfor er svært fornuftig å velge å være på foreldremøtene, og det første i sær, for å få til dette.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-15, 09:13   #90
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes helt klart at skolene, når de planlegger foreldremøter og annet, i langt større grad burde tatt hensyn til når viktige ting som Birken og Norsemann går av stabelen, med tanke på hvor mange av dagens foreldre som driver med toppidrett på si.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-15, 09:23   #91
Darth
En, av to-tre

Darth sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Darth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt av
Standard

Jeg er lærer selv, men jeg føler generelt sett ikke behov for at vi møter to foreldre til alle foreldremøter. Vi gjør det ofte likevel, særlig foreldremøtene til minstemann, fordi de er hyggelige og sosiale, men hvis en av oss skal noe annet så setter vi ikke jord og himmel i bevegelse for å avlyse. Til konferansetimer med læreren møter vi aldri mer enn en.

Darth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-15, 09:30   #92
Blå
Dårlig husmor

Blå sin avatar

Blogginnlegg: 78
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har også pleid å møte bare en på foreldremøter. Men for meg er det første møtet på en ny skole litt annerledes. Jeg var ikke på første møtet på ungdomsskolen selv fordi jeg var på jobb og jeg synes at det var litt dumt. Det er dessuten mange færre treffpunkter med de andre foreldrene på ungdomsskolen, så jeg vil gjerne ha med meg alle mulighetene for å treffe de andre foreldrene som jeg får.

På konferansetimer møter vi alltid begge to om det i det hele tatt går an. Og vi går ganske langt for å få tilpasset tid slik at vi får det til.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-15, 10:04   #93
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Jeg synes helt klart at skolene, når de planlegger foreldremøter og annet, i langt større grad burde tatt hensyn til når viktige ting som Birken og Norsemann går av stabelen, med tanke på hvor mange av dagens foreldre som driver med toppidrett på si.

Jeg hørte om noen som i fullt alvor mente at man skulle ta hensyn til Champions League-spilleplanen.

Birken er i helgen, no worries.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-15, 10:12   #94
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Jeg ville jo aldri meldt meg på et løp, og ville følgelig dratt på foreldremøte. Nå er jo jeg alene så jeg må jo stille selv, men om jeg hadde vært sammen med barnefar så hadde jeg ikke stolt på at han fikk med seg alt.

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Jeg hørte om noen som i fullt alvor mente at man skulle ta hensyn til Champions League-spilleplanen.

Åjada, jeg fikk klager på at vi alltid la foreldrenmøtene på onsdager, for da var det jo champions league. Vi hadde jo hele et foreldremøte i året.

Gammel 27-08-15, 10:13   #95
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Cuyahoga, her.

Å stille to foreldre på foreldremøte kunne ikke falt meg inn i måneskinn. Mobilisere barnevakt for at begge to skal lide seg gjennom "morsomme gruppearbeid der vi skal lære å stole på hverandre" eller synge barnesanger i kanon?

Seriøst? Gjør dere det på foreldremøtene?

Gammel 27-08-15, 11:05   #96
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

I know. Og mitt noe ironiske utsagn i forrige innlegg var ikke ment som en latterliggjøring av Divine, det var nok mer en generell oppgitthet fordi jeg har _en_del i omgangskretsen som prioriterer trening til diverse løp og ritt høyere enn det meste annet og blir oppriktig overrasket over at andre ikke forstår at det er nødvendig å trene 10 timer i uka.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-15, 11:08   #97
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Og om du ikke har betalt, så send dem en melding og be om å bli tatt av listen. Skyld på medisinske grunner. Det er et lite løp, det burde gå fint.

Niks, ingen bønn. Jeg må betale. Jeg kan ev. selge billetten, men det er det liten vits i å prøve på, så lenge det ikke er utsolgt.

På Birkenløpet kunne jeg fått legeattest på at jeg var styggdårlig, men ingen bønn der heller. Ikke snakk om å få refundert noe som helst.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-15, 11:10   #98
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kanina, her.

Og hva med å bli med på KK-mila i stedet? Lørdagen samme uka!

Mannen sier nei. Dette er det tredje løpet jeg ikke får vært med på i år, hvorav to av disse har jeg betalt for. Han er ikke kjempeivrig på at vi bruker mer penger på dette akkurat i år. Hadde jeg på død og liv villet, hadde han ikke nektet meg, men jeg ser poenget hans.

Gammel 27-08-15, 11:10   #99
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Pelle, her.

Divine, du kan kjøpe min plass på KK-mila, 5 km, lørdag.

Takk, men 5 km blir for "kort" for meg.

Gammel 27-08-15, 11:33   #100
Cuyahoga
etterpåklokest

Cuyahoga sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av polarjenta, her.

Seriøst? Gjør dere det på foreldremøtene?

Ja, begge deler har skjedd.

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:44.