|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
endelig ferdig studert
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Telemark
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Bilfritt sentrum, kan det funke?Hva med hotellene i sentrum? Litt tungvint for turistene dersom de ikke får kjøre frem til hotellet/parkere i nærheten. Eller kommer hotellene utenfor grensen?
|
|
|
|
#2 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Bilfritt sentrum, kan det funke?
Det må vel bli unntak for hotellene. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Glamorøs
|
Sv: Bilfritt sentrum, kan det funke?Nei, det er mange hoteller innenfor. Jeg har ikke inntrykk av at de har veldig mange bilgjester egentlig. Men det er bare gjetning. Man kan ikke kjøre helt fram til Grand nå heller.
|
|
|
#5 |
|
|
Vi har overnattet på Royal Christiania noen gange. De har stor parkeringskjeller og det var mange biler der. Tror nok de ville tape en del om ikke gjestene kunne bruke kjelleren. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
|
Sv: Bilfritt sentrum, kan det funke?Jeg har lest i en undersøkelse at det ofte blir mer uro, særdeles på kvelder i områder uten biltrafikk/gågater. Dvs at det kan bli områder der det ofte ikke er hyggelig å gå på kvelder og der vi som ikke skaper uro holder oss unna og det si sin tur skaper en ikke helt optimal utvikling. Jeg skal se om jeg finner artikkelen igjen, det var en god stund siden jeg leste og jeg vet ikke en gang om det var på nett. Noen annen som har lest det? |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Glamorøs
|
Parkeringshuset er åpent for andre enn hotellgjester også, men de kommer nok helt klart til å miste noen gjester til hoteller utenfor. Kan hende det endrer seg på lengre sikt, og at Oslo etterhvert får en annen type turister enn tidligere.
|
|
|
#8 |
|
på slep
Medlem siden: Aug 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Bilfritt sentrum, kan det funke?Jeg er også glad for at barn nå skal reise gratis kollektivt. Da blir det et alternativ å ta kollektivt med barna i hverdagen. Jeg har månedskort selv så da vil det ikke koste ekstra å ta buss til trening.
|
|
|
#9 |
|
#IsItOctoberYet?!
Medlem siden: Mar 2012
Sv: Bilfritt sentrum, kan det funke?Jeg synes det er fantastisk at de endelig går en grønnere vei i byen vår, og gleder meg over bilfritt sentrum innen rimelig tid. De må selvsagt bygge ut innfartsparkering, og det i stor grad, men slikt sier seg jo selvsagt selv. Vi har en stor innfartsparkering, en mindre en og en ganske liten. Alle disse, selv den store, er full fra morningen av. Regner med det er ganske likt rundt om i Oslo og rett utenfor. Skal man inn til sentrum så trenger man, og skal ikke mener jeg, kjøre inn til Ring 1 for å ta kollektivt videre. Det skal absolutt utbygges parkeringsmuligheter der også, men ikke som primærvalg for folk flest. De bør velge parkering lengre ut. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
maler
|
Sv: Bilfritt sentrum, kan det funke?Det er allerede flere hoteller man ikke kan kjøre til uten at jeg tror det er noe stort problem. Jeg tenker at bilfri sone midt i byen kan være veldig fint og at det kan trekke folk mer enn det jager folk vekk (det blir jo veldig mye hyggeligere), men om det er helt rasjonelt å tenke at ring 1 skal være grensen er jeg mer usikker på. Da havner vel både Oslo S og legevakten innenfor.
|
|
|
#11 |
|
Whatever, never mind
|
Sv: Bilfritt sentrum, kan det funke?Hvordan er kollektivparken i Oslo? Er den rustet til å ta i mot alle tidligere bilister? |
|
|
|
|
|
#12 |
|
maler
|
Sv: Bilfritt sentrum, kan det funke?Det er viktigere for meg at barna går gratis når de IKKE er sammen med en betalende voksen. Men det er en avsporing.
|
|
|
#13 |
|
#IsItOctoberYet?!
Sv: Bilfritt sentrum, kan det funke?Kollektivkapasiteten må økes. Vet togene herfra er altfor fulle på de heftigste avgangene i rush'en. Bussene også. Men ingen av de kjøres jo f.eks. like ofte som t-banen. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
I mål
|
Sv: Bilfritt sentrum, kan det funke?Jeg synes det virker helt urealistisk at man ikke skal kunne kjøre til Oslo S og legevakten. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Glamorøs
|
Sv: Bilfritt sentrum, kan det funke?Legevakten er så vidt jeg kan se utenfor, og grensa går så tett opp til Oslo S at det kan hende den er utenfor også.
Sist redigert av Tallulah : 19-10-15 kl 23:23. Årsak: Utenfor, ikke innenfor |
|
|
|
|
|
#16 |
|
#IsItOctoberYet?!
Legevakten har også en base ved Aker, men Skaden er vel kun i sentrum. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
|
Sv: Bilfritt sentrum, kan det funke?Jeg tror det totalt sett blir ordentlig fint. Klart det blir noen nye irritasjonsmoment, men noen gamle blir borte. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Glamorøs
|
Sv: Bilfritt sentrum, kan det funke?Her er bildet i VG. Og det er jo også verdt å huske på at dette ikke er noe som skal innføres i morgen, og hvordan det skal løses er jo noe man må diskutere seg frem til. Jeg tror ikke de mener at man bare skal ha sykkeldrosjer og håndkjerrer innenfor Ring1.
|
|
|
#19 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Jeg opplever at politikerne våre gjør dette - ganske på tvers av partitilhørighet også. Nå er dessuten vestkorridoren vedtatt og den er en del av Oslopakke 3 som allerede er vedtatt, og det er vel tvilsomt om Oslo-politikerne kan gjøre noe annet enn å skape uro og forsinkelser i denne saken. Men for oss som er direkte berørt, vil nye forsinkelser legge sten til forurensningsbyrden. det er jo også delte meninger om utbedret E18 vil gi økt biltrafikk også. jeg tenker at slik ståa er i dag, hvor køene står i timevis ut og inn av byen hver dag, ikke er noen drømmesituasjon, og det må gjøres noe med.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
![]() |
|
|