|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#81 |
Drømmer
|
![]() Sv: Barn som "kjører" bil - varsler man politiet?Jeg kom rett bak en kollisjon i fjor, den ene kjørte ca 5 km i t og den andre 10 km.Airbagene ble utløst og frontruta på den ene bilen ble knust pga airbag. |
![]() |
![]() |
![]() |
#82 |
Dårlig husmor
|
![]() Sv: Barn som "kjører" bil - varsler man politiet?Jeg er født og oppvokst på Vestlandet og har kjørt masse ferger, både som barn og med egne barn. Jeg har aldri sett eller hørt om at noen har kjørt på en ferge med barn på fanget og hadde vært hoderystende sjokkert om jeg hadde sett noen gjøre det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Barn som "kjører" bil - varsler man politiet?Jeg har ringt politiet en eller to ganger når jeg har sett unger sitte på fanget foran i bil. Den ene gangen stoppet jeg først bilen og spurte om de var spinnville og tette i hodet, eller noe annet ganske usaklig og upedagogisk. (Kilde: youtube.com)
![]() |
#84 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Barn som "kjører" bil - varsler man politiet?
I motsetning til mange i denne tråden. Og da sikter jeg ikke til meg selv. |
![]() |
![]() |
![]() |
#85 |
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
![]() Sv: Barn som "kjører" bil - varsler man politiet?Jeg er på linje med Rine her, kjenner jeg.
![]() |
#86 |
Hertuginne
|
![]() Sv: Barn som "kjører" bil - varsler man politiet?Jeg har klart å løse ut bilens airbager når jeg holdt maks 10 km/t. Bilen jeg kjørte inn i hadde jo også litt fart, men kreftene på bilen min var totalt sett ikke veldig store, men like fullt satt jeg der med svilukt i nesen og airbagen i fanget. De er mye mer sensitive for smell forfra enn det man skulle tro, og det er ikke noe man vil at et lite barn skal treffes av.
![]() |
#87 |
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
![]() Sv: Barn som "kjører" bil - varsler man politiet?Jeg har altså kjørt en del biler med airbag og kjørt hardt over fartsdumper, humpete på grusveier, truffet steiner, lysstolper, kanter og krasjet. Ikke en gang har airbag blitt utløst. Liten fart på veier med lite trafikk uten trailere noen meter og hva har du anser jeg som svært liten risiko. Dette minner meg om en tråd der man ikke kunne ha unger i bilen når man fylte bensin og betalte inne. Eksplosjonsfaren dere.
![]() |
#88 |
Eklektisk
|
Denne tråden husker jeg. Jeg ler ennå. |
![]() |
![]() |
![]() |
#89 |
Bør lage seg en tittel selv
|
Selvsagt er de det, veldig merkelig ting å skrive (hva antyder du her?) |
![]() |
![]() |
![]() |
#90 |
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Jeg antyder ingenting. Jeg sier det, fordi jeg føler mange undervurderer ungene og tror de må være like konsekvente, omtrent fra fødselen av, med alt, ellers signaliserer man til ungene at noe annet er greit. Femkomstmiddel med pedaler = hjelmen på, uansett, ingen slingringsmonn. Ellers får man problemer med å få ungene til å bruke sykkelhjelm senere.
![]() |
#91 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Barn som "kjører" bil - varsler man politiet?Hva i alle dager har dette med Oslo Vest å gjøre, lurer nå jeg på. :fokuserer på det viktigste:
![]() |
#92 |
Bør lage seg en tittel selv
|
Vel, jeg regner med at du snakker for dine unger. for min erfaring er annerledes, det er ikke alle som skjønner det. Og jeg har fått motargumenter så uendelig mange ganger. Så da har du din erfaring, og jeg har min. |
![]() |
![]() |
![]() |
#93 |
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
Å kjøre inn på en ferge er jo dritskummelt, det er såvidt jeg tør med beltet på. |
![]() |
![]() |
![]() |
#94 |
søt
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Barn som "kjører" bil - varsler man politiet?Bor i ferjeland og har aldri tatt av beltet...
![]() |
#95 |
Superduperaktiv
Medlem siden: Sep 2008
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Barn som "kjører" bil - varsler man politiet?Jeg ville ha ringt politiet om jeg oppfattet situasjonen som farlig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#96 |
Halloen!
![]() Sv: Barn som "kjører" bil - varsler man politiet?Ja, ja, bedre å bli rødprikket enn politianmeldt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#99 |
Halloen!
![]() Sv: Barn som "kjører" bil - varsler man politiet?Hysj, nå leter jeg etter innlegg fra mrc slik at jeg kan hevnprikke henne, men jeg kan ikke se at hun har skrevet noe som helst i tråden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#100 |
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
![]() Sv: Barn som "kjører" bil - varsler man politiet?What, er ikke mrc mann? Jeg har alltid tenkt mister-c.
![]() |
|
|