Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Røyker du?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Se resultatene: Røyker du?
Ja, mer enn 10 om dagen 9 3,53%
Ja, 5-9 om dagen 9 3,53%
Ja, 1-4 om dagen 6 2,35%
Ja, jeg "festrøyker" e.l. (mer enn én gang i uka) 2 0,78%
Ja, jeg "festrøyker" e.l. (én gang i uka) 1 0,39%
Ja, jeg "festrøyker" e.l., men sjeldnere enn én gang i uka 19 7,45%
Nei, jeg har vært "festrøyker" e.l., men sluttet 34 13,33%
Nei, jeg har røkt fast, men sluttet 64 25,10%
Nei, jeg har aldri røkt 111 43,53%
Annet 0 0%
Deltakere: 255. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-08-16, 08:30   #81
Serafin
Bør lage seg en tittel selv

Serafin sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 219
Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Røyker du?

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Jeg har aldri røkt. Det var det ingen andre som gjorde heller omtrent, det var et veldig antirøykemiljø der jeg bodde. Sikkert delvis fordi vi var barn av en gjeng storrøykere og syntes det var alt annet enn kult.

En ting jeg ikke fatter er hvorfor man begynner på igjen etter å ha sluttet i forbindelse med et svangerskap. Det er for meg toppen av galskap og litt forbi.

Det er fullstendig galskap. Og jeg gjorde det strengt tatt TRE ganger.

Først var jeg røykfri i 2-3 år mens vi prøvde å bli gravide. Så gikk det aldri og jeg ble mer og mer deppa, og endte med å røyke untatt i 14 dager mellom EL og mens.

Så ble vi jo gravide med B. Så jeg sluttet på dagen. (Siste tiden som prøvere røykte jeg hele tiden).

Startet på igjen da ammingen gikk til h**** da han var 5-6-7 uker gammel.

Så ble jeg gravid 1 1/2 år etterpå. Da slet jeg med å slutte, så tror jeg var 7-8 uker på vei før jeg ga meg.
Og startet på igjen når Lillesøster var halvåret. H A L L O liksom. *dom*

Lillesøster 09
Serafin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-16, 09:21   #82
Retz
Slim på hovednerven

Retz sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Jeg prøvde aldri å slutte før jeg faktisk sluttet. Røykte meg gjennom svangerskap og amming, "regelen" den gang var maks fem om dagen. Hadde ingen subjektive plager av røykinga, hostet aldri eller var tungpustet, trente og var i grei fysisk form, men hadde utvilsomt vært i enda bedre form uten sigarettene. Jeg syntes også det var fint å røyke, og selv om jeg aldri var noen sosial røyker, så satte jeg stor pris på de små pausene i løpet av en dag.

Jeg sluttet likevel av helsemessige årsaker, fordi jeg - om jeg ikke kjente det på kroppen selv - visste at røyking ikke var bra i lengden. Anledningen kom da jeg fikk en kraftig influensa hvor jeg knapt klarte å sitte oppreist. Da hadde jeg såpass vondt og følte meg så elendig at jeg tenkte litt plager fra eller til spiller neppe stor rolle akkurat nå, og føyde abstinenser til influensavondtene. Motivasjonen var så der, jeg tok en dag om gangen. Etter tre, fire dager uten røyk bestemte jeg meg for aldri å tenne en sigarett igjen. Det var aldri snakk om noe valg, rent mentalt så fjernet jeg liksom muligheten til å ta en eneste røyk i framtida.

Jeg reagerte med å miste noe av matlysten, og sluttet også å drikke kaffe i en periode. Hadde ikke behov for noe substitutt å putte i munnen, så jeg mistet utrolig nok noen kilo i prosessen. Som jeg fikk tilbake etter en stund, og bra var det for jeg er ganske slank i utgangspunktet.

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-16, 19:40   #83
gullet
stille

gullet sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har de siste 16 årene vært av-og-på-røyker. Noen år helt uten, noen år som festrøyker, noen perioder som daglig røyker.
Nå er jeg helt uten.

Gammel 14-08-16, 22:05   #84
Strå
Lesende

Strå sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Dixie Diner, her.

Dere som røyker fast og mye i hverdagen, hvor mye røyker dere når dere går ut på byen og drikker? Jeg har jo bodd på en antirøykeplanet med få røykende venner hele livet, så jeg fikk paddesjokk da jeg ble fortalt at det ikke er uvanlig at man røyker opp 3 tyvepakninger (60 sigaretter!!) på en fuktig kveld.

Vanlig med 60 sigg???? Ikke for meg i hvert fall. Svært få røykere jeg har kjent har kommet oppi så mye på en fest. Maks for meg er 20, jeg har aldri klart mer enn det uansett hvor lenge festen har vart.

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Jeg har aldri røkt. Det var det ingen andre som gjorde heller omtrent, det var et veldig antirøykemiljø der jeg bodde. Sikkert delvis fordi vi var barn av en gjeng storrøykere og syntes det var alt annet enn kult.

En ting jeg ikke fatter er hvorfor man begynner på igjen etter å ha sluttet i forbindelse med et svangerskap. Det er for meg toppen av galskap og litt forbi.

Enig i det, men likevel har jeg klart det tre - 3 - ganger.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-16, 22:27   #85
millact
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Nei, jeg har aldri røykt, ikke smakt engang.

Gammel 15-08-16, 07:26   #86
Embriksmamma
Bokglad

Embriksmamma sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Embriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Nei, jeg har aldri røykt, ikke smakt engang.

Samme her.

When tomorrow comes
Embriksmamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-16, 16:51   #87
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har vært en meget moderat festrøyker i alle de år, men lurer på om jeg må si at jeg ikke er det mer, all den tid jeg tror det er minst et år siden sist?

Gammel 15-08-16, 16:53   #88
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har forresten aldri, aldri, aldri røykt 60 på en kveld.

Kanskje 10? Max? Senere mer 2-3.

Jeg syns forresten det er VELDIG godt å røyke, men ble stadig oftere uvel dagen derpå, det er hovedårsaken til at jeg ikke gidder mer. Og at det er færre rundt meg som gjør det også.

Gammel 16-08-16, 15:51   #89
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1278
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

60 på en kveld er helt vanvittig.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-16, 17:24   #90
Frøydis
stoffavhengig

Frøydis sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Frøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de fleste
Standard

Jeg røyka 20 om dagen på det meste, og kunne komme opp i 40 om jeg dro på fest. Dette var på høyskolen, da røyka vi i hvert friminutt, så det gikk jo 10 bare i løpet av en skoledag.

Gammel 16-08-16, 19:10   #91
Lenam
awesom

Lenam sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 20
Lenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de fleste
Standard

60 på en dag tror jeg ville gjort de aller fleste skamdårlige. Det er jo omtrent 3-4 sigaretter i timen hver våkne time.

Lenam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-08-16, 15:44   #92
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kan hende typen kommer fra et litt mer belastet miljø enn majoriteten her.
Men både han, eksen og de fleste vennene deres har ikke hatt problemer med å tømme 3 tyvepakninger på en fuktig kveld. Jeg trodde han spøkte da han sa det, men det var visst vanlig i miljøet hans. Herreguuud. Jeg ble helt sjokkert. Men nå røyker han ikke lenger.

Gammel 18-08-16, 21:20   #93
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1278
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Altså, det er ikke noe problem å tømme tre tyvepakninger i løpet av en fest, men det inkluderer at man bommer bort 15, glemmer 8 i askebegeret, snakker seg gjennom en hel røyk om gangen, et cetera.

Å faktisk røyke 60 sigg i løpet av en kveld er drøyt, uansett hvor "belastet" miljø man er i. Det er himla mye i løpet av en hel dag, da kjederøyker man. Si at man er våken 14 timer i løpet av et døgn, og på den tiden røyker 60 sigaretter. Det er 4,3 sigaretter i timen. Det tar, tja, 7 minutter å røyke en sigarett. Altså røyker man altså i en halvtime pr time.

Men så klart, røyker man rullings og ruller supertynt og hver røyk inneholder bare noen fliker tobakk og det tar tre trekk å røyke opp, så kanskje. :shrug:

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-16, 09:16   #94
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Standard

Jeg tok EN festrøyk i går, iddjått som jeg er, og angrer i dag.

Gammel 19-08-16, 13:53   #95
Lavender
Passe aktiv

Lavender sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Nå røyker jeg i drømme, og tenker shit, nå er jeg en av de som har sprukket og må gå å gjemme meg for å ta en røyk. Jeg synes fortsatt det er skikkelig flaut å røyke, eller å stinke. Det er snart 17 år siden jeg sluttet, helt.

Gammel 19-08-16, 14:29   #96
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Altså, det er ikke noe problem å tømme tre tyvepakninger i løpet av en fest, men det inkluderer at man bommer bort 15, glemmer 8 i askebegeret, snakker seg gjennom en hel røyk om gangen, et cetera.

Å faktisk røyke 60 sigg i løpet av en kveld er drøyt, uansett hvor "belastet" miljø man er i. Det er himla mye i løpet av en hel dag, da kjederøyker man. Si at man er våken 14 timer i løpet av et døgn, og på den tiden røyker 60 sigaretter. Det er 4,3 sigaretter i timen. Det tar, tja, 7 minutter å røyke en sigarett. Altså røyker man altså i en halvtime pr time.

Men så klart, røyker man rullings og ruller supertynt og hver røyk inneholder bare noen fliker tobakk og det tar tre trekk å røyke opp, så kanskje. :shrug:

Du har sikkert rett i det, jeg synes også det høres helt horribelt ut.

Gammel 20-08-16, 16:37   #97
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær

Medlem siden: Jan 2007
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Nei, slutta da jeg møtte mannen, for snart 17 år siden.
Var mye røyking der vi var på ferie også, i Beograd.
Der satt faktisk en buss-sjåfør bak rattet med røyken i hånda!
Vi ba om bord litt for oss selv på en restaurant pga mye røyking, da ble hovmesteren skikkelig fornærmet og sladret til alle servitørene (og vi fikk deretter service)

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-16, 18:23   #98
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Var festrøyker, røyker ikke noe nå

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-16, 18:47   #99
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg ser for meg flere jeg kjente/kjenner som jeg har trua på at klarer tre tyvepakninger på en morsom aften. Jeg kunne fint klare to i mine glansdager.

Jobba for lenge sia med en som røykte på inn- og utpust og kunne ha gående et par sigaretter samtidig i forskjellige askebegre rundt i lokalet vårt. Jepp, det var de glade åttiårene da man gjerne røkte på jobben.
Husker det var et problem for han å ta fly når de innførte røykeforbud ombord.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-16, 23:12   #100
Einhyrningur
Be happy!

Einhyrningur sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Jeg klarte to før, men var døden nær dagen etter. Absolutt ikke noe å hige etter. Nå frostrøyker jeg kanskje 2-3 stk.

Einhyrningur er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:42.