|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#81 |
kan tilsettes alkohol
|
![]() Sv: Barnehagerutiner i Norge vs utlandet
Jeg er enig i at frokostrester ikke har noe i ansiktet å gjøre når klokka er 17. I min verden har de ingenting i ansiktet å gjøre kl 10 heller. Jeg reagerer på at du ønsker å slippe å hente barn med frokost i ansiktet. Det må da være viktigere å påpeke at barnet bør få slippe å gå med frokost i ansiktet hele dagen.
Vi tenker visst helt forskjellig. I min verden er det viktig at de er tørre i løpet av dagen, om de har blitt klissvåte og er grovskitne når jeg henter dem så gjør det meg virklig ingenting, med mindre de forteller meg at de har vært våte og kalde hele dagen. Det har jeg heldigvis til gode å oppleve.
Helt enig, men den burde vært fjernet i det barnet er ferdig med frokosten.
![]() |
#82 |
kan tilsettes alkohol
|
![]() |
#83 |
Slumrende Ullteppe
|
![]() Sv: Barnehagerutiner i Norge vs utlandetJeg syns du bør ta opp situasjonen i dine barns barnehage, Bina om det virkelig er slik du beskriver. Det høres ikke ut som de har kapasitet til å følge opp barna ordentlig, hvis det er som du sier at de har frokostrester i ansiktet og tung bleie når de hentes på kvelden.
![]() |
#84 |
Erfaren nok
|
![]() Sv: Barnehagerutiner i Norge vs utlandetHos oss skifter vi fast før de går ut/legger seg, og når de våkner/har spist 14 måltidet. Noen ganger hender det jo at barn faktisk bæsjer seg ut 2 min før foreldre kommer
![]() |
#87 |
Erfaren nok
|
Ei gruppe på 18 barn har ofte 3 voksne. Men ikke alle har 3 stk i 100%
![]() |
#88 |
representert
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Barnehagerutiner i Norge vs utlandetEr strålende fornøyd med barnehagen jeg jobber i, og mener det er viktigt at foreldre kommer med innspill og forslag for å gjøre dagene mer "riktig" for sine barn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#89 |
Har tro på forbedring
|
Det pleier de å tilby her også, men jeg pleier heller å bytte selv. Kanskje man ikke skal ta seg så til rette i barnehagen
![]() |
#90 |
Erfaren nok
|
Joda, det er nok helt greit.
![]() |
#91 |
Leser
|
![]() Sv: Barnehagerutiner i Norge vs utlandetJeg synes ungene min er nogenlunde rene når jeg henter de i bhg. Er litt overrasket over at det er så få som har den erfaringen. I sommerhalvåret når jeg henter de ute er de "normalt" skitne (slik unger blir når de leker ute), men hvis de er kommet inn så blir de vasket i fjeset og på hendene og de får også skiftet klær hvis de blir grisete.
![]() |
#92 |
Fortynnet
|
Samme her. |
![]() |
![]() |
![]() |
#93 |
Ustabil
|
Det jeg prøver å si er at jeg forstår at de har det travelt i barnehagen, og at det derfor kan være vanskelig å få gjort ting straks og med en gang. Men at man ikke har "hatt tid" å vaske ansiktet på 8 timer - da er det ikke tiden det handler om men, rutiner, og kanskje viljen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#94 |
Ustabil
|
Apropos snørr - det var nesten så jeg foretrakk at de ikke tørket snørr på ungene da de var mindre. (Nå er min så stor at hun tørker selv, og jeg sender med henne små pakker med papirlommetørklær). For der løper de rundt med en papirbit som de snur og vender på og tørker alle nesene de ser. :ekkelt: Og så lurer de på hvorfor ungene er sjuke støtt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#95 |
Ustabil
|
Jeg siktet ikke til noen spesielt, bare til uttrykket "skitne barn har hatt det morsomt". Da er det barna man snakker om, ikke klærne spesifikt, slik jeg oppfatter det. Og for all del, jeg har ingen problemer med å akseptere grønske på knærne og sand i håret. |
![]() |
![]() |
![]() |
#96 |
Borte
|
![]() Sv: Barnehagerutiner i Norge vs utlandetBina: Høres ut som skrekkeksempel på barnehage det der. En plakat for å fremme håndhygiene?? Det hører da ingen steder hjemme. Og den felles snørrfilla høres jo over alle grenser kvalm ut. Jobber det bare sjusker der eller?
![]() |
#97 |
Ustabil
|
Godt spørsmål! Jeg tror - og dette er altså bare noe jeg tror - at når det først brer seg en slik "kultur" på en arbeidsplass, så brer likegyldigheten rundt seg. De venner seg til å tørke snørr med felles papir, og venner seg til å tro at 4-åringer er i stand til å ivareta sin egen hygiene uten oppfordring. |
![]() |
![]() |
![]() |
#98 |
ctrl+z
|
Det er jeg veldig enig i! Det blir veldig fort en dårlig sirkel dette med dårlig arbeidsmiljø, underbemanning og likegyldighet...
![]() |
#99 |
Borte
|
![]() Sv: Barnehagerutiner i Norge vs utlandetHuff, stakkars dere. Det kan ikke være hyggelig å forholde seg til den barnehagen.
![]() |
#100 |
Ustabil
|
Vi merker også godt at det finnes sterke personlige konflikter mellom enkelte ansattei barnehagen. Avgjørelser tas bak hverandres rygg, de bruker foreldrene til å finne "støtte", osv. Tragisk å jobbe på et sånt sted! |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|