Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Barnehagerutiner i Norge vs utlandet

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-06-07, 11:16   #81
Java
kan tilsettes alkohol

Java sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Barnehagerutiner i Norge vs utlandet

Opprinnelig lagt inn av bina, her.

Vår opplevelse av barnehagen er nok ganske langt fra din, Elin! Jeg skulle ønske at de var LITT mer nøye på hygiene i barnehagen.

At barna er skitne betyr ikke at barna har hatt det mer eller mindre morsomt. Skitne barn er skitne barn, kort og godt. Det er selvsagt naturlig at de blir skitne i lek, av sand, jord, gress, maling, plastelina og så videre. Men jeg HADDE satt pris på om jeg kunne hente ungene i barnehagen og slippe å finne rester av frokosten godt blandet med inntørket snørr og sand i ansiktet - klokka 17.

Jeg er enig i at frokostrester ikke har noe i ansiktet å gjøre når klokka er 17. I min verden har de ingenting i ansiktet å gjøre kl 10 heller. Jeg reagerer på at du ønsker å slippe å hente barn med frokost i ansiktet. Det må da være viktigere å påpeke at barnet bør få slippe å gå med frokost i ansiktet hele dagen.

Man kan jo ha det morsomt selv om man vasker seg? Jeg skulle også ønske at de kunne vaske barna litt på slutten av dagen. Da vi enda hadde bleieunger opplevde vi også jevnlig å komme i barnehagen til en stink-bombe, som nødvendigvis måtte skiftes før vi kunne dra hjem. Det hadde vært OK om de skiftet bleier litt oftere.

Hvis barna hentes til faste tider syns jeg det ville vært naturlig at de er noen lunde rene og tørre når de blir hentet. I de fleste norske barnehager har man jo bare kjernetid, og så kommer og går barna resten av dagen, så da er det vanskelig å få til i praksis.

Vi tenker visst helt forskjellig. I min verden er det viktig at de er tørre i løpet av dagen, om de har blitt klissvåte og er grovskitne når jeg henter dem så gjør det meg virklig ingenting, med mindre de forteller meg at de har vært våte og kalde hele dagen. Det har jeg heldigvis til gode å oppleve.

Men 8 timer etter frokost burde det vært mulig å vaska vekk makrell i tomat fra ansiktet...

Helt enig, men den burde vært fjernet i det barnet er ferdig med frokosten.

Hygiene ved toalettbesøk har jeg ikke kommentert, men jeg er enig med deg at hvis det er slik det fungerer i deres bhg er det for dårlig. Ta det opp!

Det viktigste må de være hvordan barna har det i løpet av dagen. Jeg skjønner godt at dette lar seg gjøre i Elin sin bhg der alle blir hentet på ett bestemt tidspunkt. Derimot synes jeg det er rart å lese at så mange av dere andre ønsker dette i norske barnehager. Hvordan ser dere for dere at dette skal skje i praksis? Skal man ta barna ut av leken til forskjellige tider, vaske og skifte klær, og så skal barnet sitte og vente på mor og far? Hvem er dette et gode for? Barnet eller foreldrene?

Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen.
Java er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-07, 11:18   #82
Java
kan tilsettes alkohol

Java sin avatar

Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av lykkeliten02, her.

Jeg er veldig fornøyd med barnehagen, men det hender støtt at jeg henter minste med snørr hengende nedover og litt tung bleie. Bæsjebleie også. Ute.
Jeg er nok av de som ikke klager i hytt og pine, jeg synes det er naturlig at de ikke kan løpe etter min ene unge absolutt hele tiden for snørrtørking, selv om de selvfølgelig tørker snørr. Bæsjebleie lukter ikke alltid og når de er ute er det ikke alltid de har hatt tid til å sjekke hvis hun ikke sier ifra.
Matrester i fjeset forekommer også, tenker ikke at det er fra frokost, de spiser jo brødmat til ettermiddagsmat i 14-15-tiden også, og da er de ofte ute.

Veldig enig med deg. Jeg forventer selvsagt at bæsjebleiene blir tatt, men om det en gang skulle skje at de ikke har fått det med seg så klandrer jeg dem ikke.

Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen.
Java er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-07, 11:42   #83
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg syns du bør ta opp situasjonen i dine barns barnehage, Bina om det virkelig er slik du beskriver. Det høres ikke ut som de har kapasitet til å følge opp barna ordentlig, hvis det er som du sier at de har frokostrester i ansiktet og tung bleie når de hentes på kvelden.

Takk og lov følges akkurat dette godt opp i barnehagene til gutta mine. Storebror er herlig skitten etter lek når vi henter ham, men matrester er borte og rein bleie har han, om han da ikke har klart å time det slik at han bæsjer når han ser meg komme i porten... han er flink til det, rusken. (Men jeg forventer heller ikke at personalet skal fly rundt i skaugen og lukte på bleiebaken til guttungen min på ettermiddagen.) Jeg vet også at de er flinke å passe på at barna vasker hendene etter toalettbesøk, og det er alltid rent og ryddig på badene i begge barnehagene.

Mulig vi er heldige og har gode barnehager mht hygiene?

Uansett - det høres deilig ut å få nydusja og rene barn hjem, men det har nok, som flere nevner, noe med været å gjøre. Det er sikkert enklere når barna ikke trenger flere lag med klær halve året.

For øvrig melder jeg meg inn i sjuskegjengen. Storebror her i huset får som reegel en klut over ansiktet når vi kommer hjem, bare for å skrubbe bort det verste av skitt, og så vasker vi hendene før middag. "Tar bort barnehagemøkk," som mamma sier, når poden protesterer som verst.

Gammel 26-06-07, 12:36   #84
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hos oss skifter vi fast før de går ut/legger seg, og når de våkner/har spist 14 måltidet. Noen ganger hender det jo at barn faktisk bæsjer seg ut 2 min før foreldre kommer Og det er ikke akkurat sånn at vi alltid oppdager at noen bæsjer med en gang. Men ofte tilbyr jeg meg å skifte barnet mens foreldrene venter jeg da.

Hygiene er en selvfølge. Og jeg føler vi stort sett klarer å følge opp dette. Men å fotfølge 20 stk daglig på do er ikke helt gjennomførbart. Men stort sett går det veldig bra.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-07, 12:39   #85
Palmen
Trøtt

Palmen sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Hvor mange barn er det pr voksen i norske barnehager?

Palmen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-07, 12:42   #86
Zip
I farta!!

Zip sin avatar

Blogginnlegg: 59
Zip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de fleste
Standard

Barn 3-6 år er det 6 barn pr 1 voksen og mindre barn er det 3 barn pr 1 voksen.
I vår barnehage hvertfall.

Gammel 26-06-07, 12:44   #87
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Palmen, her.

Hvor mange barn er det pr voksen i norske barnehager?

Ei gruppe på 18 barn har ofte 3 voksne. Men ikke alle har 3 stk i 100%
Enkelte steder er det feks 2,75%.

Gammel 26-06-07, 17:50   #88
turi
representert

turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Er strålende fornøyd med barnehagen jeg jobber i, og mener det er viktigt at foreldre kommer med innspill og forslag for å gjøre dagene mer "riktig" for sine barn.

Noe kan vi etterkomme, noe kan vi ikke etterkomme, men om man ikke spør kommer man ingen vei. Men er det noe man syns er veldig feil og man ikke får svar eller ting tilrettelagt så må man gå videre med det.

Ingenting er bedre for en barnehage en våkne og beviste foreldre.

(spåret jeg litt av tro?) hmm..

turi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-07, 07:50   #89
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av guniss, her.

Men ofte tilbyr jeg meg å skifte barnet mens foreldrene venter jeg da.

Det pleier de å tilby her også, men jeg pleier heller å bytte selv. Kanskje man ikke skal ta seg så til rette i barnehagen

Gammel 27-06-07, 18:43   #90
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Bauche, her.

Det pleier de å tilby her også, men jeg pleier heller å bytte selv. Kanskje man ikke skal ta seg så til rette i barnehagen

Joda, det er nok helt greit.
Om Hannah har sett meg så går hun ikke med på at andre skifter heller

Gammel 27-06-07, 21:06   #91
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes ungene min er nogenlunde rene når jeg henter de i bhg. Er litt overrasket over at det er så få som har den erfaringen. I sommerhalvåret når jeg henter de ute er de "normalt" skitne (slik unger blir når de leker ute), men hvis de er kommet inn så blir de vasket i fjeset og på hendene og de får også skiftet klær hvis de blir grisete.

Gammel 27-06-07, 21:29   #92
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Jeg synes ungene min er nogenlunde rene når jeg henter de i bhg. Er litt overrasket over at det er så få som har den erfaringen. I sommerhalvåret når jeg henter de ute er de "normalt" skitne (slik unger blir når de leker ute), men hvis de er kommet inn så blir de vasket i fjeset og på hendene og de får også skiftet klær hvis de blir grisete.

Samme her.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-06-07, 08:36   #93
bina
Ustabil

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kanne, her.

Jeg er enig i at frokostrester ikke har noe i ansiktet å gjøre når klokka er 17. I min verden har de ingenting i ansiktet å gjøre kl 10 heller. Jeg reagerer på at du ønsker å slippe å hente barn med frokost i ansiktet. Det må da være viktigere å påpeke at barnet bør få slippe å gå med frokost i ansiktet hele dagen.

Vi tenker visst helt forskjellig. I min verden er det viktig at de er tørre i løpet av dagen, om de har blitt klissvåte og er grovskitne når jeg henter dem så gjør det meg virklig ingenting, med mindre de forteller meg at de har vært våte og kalde hele dagen. Det har jeg heldigvis til gode å oppleve.

Helt enig, men den burde vært fjernet i det barnet er ferdig med frokosten.

Hygiene ved toalettbesøk har jeg ikke kommentert, men jeg er enig med deg at hvis det er slik det fungerer i deres bhg er det for dårlig. Ta det opp!

Det viktigste må de være hvordan barna har det i løpet av dagen. Jeg skjønner godt at dette lar seg gjøre i Elin sin bhg der alle blir hentet på ett bestemt tidspunkt. Derimot synes jeg det er rart å lese at så mange av dere andre ønsker dette i norske barnehager. Hvordan ser dere for dere at dette skal skje i praksis? Skal man ta barna ut av leken til forskjellige tider, vaske og skifte klær, og så skal barnet sitte og vente på mor og far? Hvem er dette et gode for? Barnet eller foreldrene?

Det jeg prøver å si er at jeg forstår at de har det travelt i barnehagen, og at det derfor kan være vanskelig å få gjort ting straks og med en gang. Men at man ikke har "hatt tid" å vaske ansiktet på 8 timer - da er det ikke tiden det handler om men, rutiner, og kanskje viljen.

Jeg tror ikke barna tar skade av å gå med matrester og snørr i fjeset. Derfor ser jeg det ikke som "kritisk" om de blir gående sånn en stund. Selvsagt syns jeg at barna skal vaskes etter hvert måltid, og at snørr skal tørkes fortløpende. Men om ikke det går - så syns jeg I DET MINSTE de kunne dratt over noen ansikter og hender på slutten av dagen, for syns skyld, liksom.

Hygiene ved toalettbesøk "følges opp" på følgende måte: Det henger en plakat over toalettet som viser at barna skal skylle ned i doen og vaske hender. De små barna som må ha hjelp med tørking, eller som nettopp har sluttet med bleie blir fulgt på do, og da snakker man om håndvask og påser at det skjer. Men når barna begynner å tørke seg selv så blir de bare sendt på do, og ingen spør en gang når de kommer tilbake om de har husket å vaske seg.

Min yngste nærmer seg ferdig med barnehagen - så jeg gidder ikke ta det opp. Vi tok det opp utallige ganger den gangen vi hadde bleieunger, og hver gang var det et "enkelttilfelle" at en unge hadde blitt gående med bæsj og blitt sår, eller med tiss til bleia begynte å lekke. Yngste har ett år igjen i barnehagen, og begynner å bli så stor at vi kan drille henne. Det er tross alt lettere å påvirke sitt eget barn enn barnehagen.

bina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-06-07, 08:39   #94
bina
Ustabil

bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av lykkeliten02, her.

Jeg er veldig fornøyd med barnehagen, men det hender støtt at jeg henter minste med snørr hengende nedover og litt tung bleie. Bæsjebleie også. Ute.
Jeg er nok av de som ikke klager i hytt og pine, jeg synes det er naturlig at de ikke kan løpe etter min ene unge absolutt hele tiden for snørrtørking, selv om de selvfølgelig tørker snørr. Bæsjebleie lukter ikke alltid og når de er ute er det ikke alltid de har hatt tid til å sjekke hvis hun ikke sier ifra.
Matrester i fjeset forekommer også, tenker ikke at det er fra frokost, de spiser jo brødmat til ettermiddagsmat i 14-15-tiden også, og da er de ofte ute.

Apropos snørr - det var nesten så jeg foretrakk at de ikke tørket snørr på ungene da de var mindre. (Nå er min så stor at hun tørker selv, og jeg sender med henne små pakker med papirlommetørklær). For der løper de rundt med en papirbit som de snur og vender på og tørker alle nesene de ser. :ekkelt: Og så lurer de på hvorfor ungene er sjuke støtt.

Gammel 28-06-07, 08:42   #95
bina
Ustabil

Standard

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Når jeg snakker om at det er morsomt med skitt, så mener jeg på klærne Bina.
I barnehagen "vår" er de veldig nøye med håndhygiene og det å vaske barna i fjeset. Det synes jeg er en selvfølge.
(pluss ren bleie for bleiebarn)

Jeg siktet ikke til noen spesielt, bare til uttrykket "skitne barn har hatt det morsomt". Da er det barna man snakker om, ikke klærne spesifikt, slik jeg oppfatter det. Og for all del, jeg har ingen problemer med å akseptere grønske på knærne og sand i håret.

Gammel 28-06-07, 08:44   #96
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Bina: Høres ut som skrekkeksempel på barnehage det der. En plakat for å fremme håndhygiene?? Det hører da ingen steder hjemme. Og den felles snørrfilla høres jo over alle grenser kvalm ut. Jobber det bare sjusker der eller?

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-06-07, 09:55   #97
bina
Ustabil

Standard

Opprinnelig lagt inn av Kasia, her.

Bina: Høres ut som skrekkeksempel på barnehage det der. En plakat for å fremme håndhygiene?? Det hører da ingen steder hjemme. Og den felles snørrfilla høres jo over alle grenser kvalm ut. Jobber det bare sjusker der eller?

Godt spørsmål! Jeg tror - og dette er altså bare noe jeg tror - at når det først brer seg en slik "kultur" på en arbeidsplass, så brer likegyldigheten rundt seg. De venner seg til å tørke snørr med felles papir, og venner seg til å tro at 4-åringer er i stand til å ivareta sin egen hygiene uten oppfordring.

Håndhygienen har vært oppe på foreldremøter, som reaksjon på at barnehagen støtt og stadig er opprørt over kontinuerlig omgangssjuke i barnehagen. Barnehagen klager over at foreldrene ikke holder syke barn hjemme, foreldrene mener at barna blir syke av dårlig håndhygiene i barnehagen. Støtt og stadig mangler såpe i dispenserne - og ungene skyller raskt hendene og rister dem tørre. Det er ikke mye å bli rein av.

Må legge til at barnehagen er preget av høyt sykefravær hos de ansatte, i tillegg til relativt stor gjennomtrekk av personale. Så jeg tror kanskje en del av det ligger der, i trivselsfaktoren til de ansatte. Ansatte som trives på jobb gjør en bedre jobb, og er mer bevisste på at alt skal være bra på arbeidsplassen. De setter mer ære i jobben sin når de trives, tror jeg.

Gammel 28-06-07, 09:59   #98
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 223
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ansatte som trives på jobb gjør en bedre jobb, og er mer bevisste på at alt skal være bra på arbeidsplassen. De setter mer ære i jobben sin når de trives, tror jeg.

Det er jeg veldig enig i! Det blir veldig fort en dårlig sirkel dette med dårlig arbeidsmiljø, underbemanning og likegyldighet...

Felles snørrpapir?? :grøsser langt inn i sjela:

Gammel 28-06-07, 10:02   #99
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Huff, stakkars dere. Det kan ikke være hyggelig å forholde seg til den barnehagen.

Det er nok viktig som du sier med trivsel på arbeidsplassen. I barnehagen vår er det veldig mange som har jobbet siden oppstarten i 1978 og årene rundt der. De har et veldig godt miljø, mange tar etterutdanning, mange har spesialpedagogikk og de er veldig rutinerte og erfarne. Ikke har jeg følelsen av at de henger noe særlig etter pedagogisk sett heller. Jeg tror årsaken er at daglig leder er en fantastisk motivator og at både pedagoger og assistenter blir hørt i stor grad når det gjelder driften av barnehagen. Det er sånt som skaper godt miljø.

Det ble en avsporing, men jeg er virkelig imponert over hun som er daglig leder i barnehagen. Hun burde stilles ut i glass og ramme som et prakteksemplar på hvordan en sjef skal være.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-06-07, 10:07   #100
bina
Ustabil

Standard

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Det er jeg veldig enig i! Det blir veldig fort en dårlig sirkel dette med dårlig arbeidsmiljø, underbemanning og likegyldighet...

Felles snørrpapir?? :grøsser langt inn i sjela:

Vi merker også godt at det finnes sterke personlige konflikter mellom enkelte ansattei barnehagen. Avgjørelser tas bak hverandres rygg, de bruker foreldrene til å finne "støtte", osv. Tragisk å jobbe på et sånt sted!

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:35.