|
Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#81 |
|
![]() Sv: Seksuell trakassering - hvorfor finner vi oss i så mye?
Ja, helt enig i det altså. |
![]() |
![]() |
![]() |
#82 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Seksuell trakassering - hvorfor finner vi oss i så mye?Ja, veldig sant. Det er enorm forskjell på #NotAllMen - fulgt av "Anstendige folk gjør nemlig ikke slikt, slutt med det sporenstreks, dere drittsekker som gjør det!" og #Notallmen - fulgt av "Men MEG da, se på MEG, er ikke JEG viktig, MEGMEGMEG!!"
![]() |
#83 |
flisespikker
|
![]() Sv: Seksuell trakassering - hvorfor finner vi oss i så mye?Etter min erfaring brukes #notallmen stort sett bare av menn som har behov for å si noe innen området «JEG gjør ikke sånt, så jeg vil ha meg frabedt den slags hatretorikk, typisk kvinnfolk, typisk SJWs, løgn og alternative facts, kvinner er minst like ille som menn siden de kan finne på å mistenkeliggjøre alle menn på den måten, feminisme==mannehat, alt var bedre før» etc., etc. Jeg har til gode å se noen som bruker uttrykket som en oppfordring til menn om å skjerpe seg, dessverre.
![]() |
#84 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Seksuell trakassering - hvorfor finner vi oss i så mye?Jeg har vært litt off SoMe så jeg har knapt sett det, men tror dere så gjerne.
![]() |
#85 |
keep on dreaming
Medlem siden: Mar 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Seksuell trakassering - hvorfor finner vi oss i så mye?Notallmen-reaksjonen har eksistert i noen år allerede, og er en etterhvert akk så forventet og forutsigbar og alltid antifeministisk reaksjon på debatter/kampanjer som setter søkelys på vold, trakassering og diskriminering av kvinner. |
![]() |
![]() |
![]() |
#86 |
ej ikke møjkets heije
|
Dette var interessant. Nå står jeg sikkert i fare for å bagatellisere hendelser som andre har vært utsatt for. Jeg har ikke ikke lagt ut #metoo på facebook eller noe annet sted. Men når jeg leser denne artikkelen, så innser jeg jo at jeg også har opplevd ting. To ganger har vilt fremmede menn stilt seg opp foran meg og onanert. Men jeg følte meg ikke forulempet. Reaksjonen min var mer av typen "Herlighet, han var jammen teit som trodde jeg skulle finne det der interessant". Jeg har altså ikke kjent på den skammen som beskrives. Jeg har utelukkende plassert skylden hos den som har utført handlingen.
![]() |
![]() |
#87 |
Unik
Medlem siden: Apr 2008
![]() Sv: Seksuell trakassering - hvorfor finner vi oss i så mye?Jeg har lagt ut #metoo, og det handler ikke om at jeg har blitt voldtatt.
![]() |
#88 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Seksuell trakassering - hvorfor finner vi oss i så mye?Det er helt sant, Pelle.
![]() |
![]() |
#89 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Seksuell trakassering - hvorfor finner vi oss i så mye?Jeg vet ikke om det finnes en vanlig eller uvanlig måte, Tjorven? Jeg er i hvert fall også der, jeg tenker at jeg ikke har vært utsatt for trakassering, men jeg har definitivt blitt utsatt for uønsket oppmerksomhet av seksuell karakter. Men jeg har aldri opplevd det som et press eller skambelagt for egen del, eller av noen som på noen måte har makt over meg. Dermed er det bare irriterende, på samme måte som hvis noen gjør andre kjipe eller drittale små og store ting mot meg.
![]() |
#90 |
Travelt opptatt
|
![]() Sv: Seksuell trakassering - hvorfor finner vi oss i så mye?Jeg syns ikke kronikken av Senneset som HV linket til var irriterende. Det er et svært stort problem at kvinner trakasseres, og det blir ekstra ille når trakasseringen av kvinner er så normalisert at menn som blir ofre for lignende hendelser latterliggjøres av både andre menn, og av kvinner. Vi må snakke ihjel overgrepskulturen, og det innebærer også å snakke om overgrep mot menn og overgrep utført av kvinner. Ja, det er statistisk færre av dem, men den type overgrep skal heller ikke skje.
![]() |
#91 |
Dragedytteren
|
Jeg tror det er mye lettere å legge skylda riktig sted når det handler om fremmede mennesker, og ikke folk man kjenner og trodde var ålreite. Det er vel også derfor det kan være lettere å anmelde en overfallsvoldtekt med ukjent gjerningsmann enn en nachspielvoldtekt - mener jeg leste noe om det for en del år siden.
![]() |
#92 |
Dragedytteren
|
Det ville jo gjort ting en del enklere.
![]() |
#93 |
ej ikke møjkets heije
|
Det høres logisk og riktig ut. Vel, ikke riktig at det skjer, men riktig at det er lettere å distansere seg når det gjelder ukjente folk.
![]() |
![]() |
#94 |
Leser
|
Kunne lett ha gjort hele #meeto taggen unødvendig ...
![]() |
#95 |
Epikur
|
Nemlig. Overgrep er ille uansett, men det er så unødvendig (og frekt) når lyskasteren rettes mot et spesifikt og stort problem, å rope "se på meg, se på meg!".
![]() |
#96 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Seksuell trakassering - hvorfor finner vi oss i så mye?Så en analogi i forbindelse med "blacklivesmatter": Tenk om noen kuppet en Rosa sløyfe-kampanje med "Å, hva med de med lungekreft, da, liksom? TELLER IKKE DE, ELLER?!?!"
![]() |
#97 |
flisespikker
|
![]() Sv: Seksuell trakassering - hvorfor finner vi oss i så mye?En enda bedre analogi hadde vært «Å, men hva med oss som ikke har kreft? Er ikke vi også verdt noe? Hvorfor er det bare de med kreft som skal få omtanke og hjelp? Vi andre kan også trenge det!»
![]() |
#98 |
Lesende
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Seksuell trakassering - hvorfor finner vi oss i så mye?"Hva med oss som er veldig forkjølte??"
![]() |
#100 |
Leser
|
Når du sier det slik så opplever jeg nå at jeg trenger litt omtanke og hjelp!
![]() |
|
|