|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: "Det lange håret er vår kulturs hijab"12,5 % av mennene har langt hår.
|
|
|
#2 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: "Det lange håret er vår kulturs hijab"Min mor har alltid hatt kort hår. Og alltid brukt vanvittig mye tid og penger på håret. Vasking, omhyggelig børsting, føning, spraying og forming hver morgen, klipp og farg hver 6. uke, og i årevis også permanent. Så lenge jeg kan huske. Noe sånt hadde jeg hverken hatt tid, mulighet eller råd til å prioritere. Det spiller også inn. Mitt lange hår er vedlikeholdsfritt. Jeg vasker det to ganger i uken, børster og føner aldri, og det mest avanserte som skjer, er at jeg tar det i hestehale når jeg trener. Sett bort i fra når medisinene har tatt knekken på det.
|
|
|
|
#3 |
|
Dårlig husmor
|
Sv: "Det lange håret er vår kulturs hijab"Jeg skjønner litt hva hun mener, men synes likevel at sammenligningen med hijab er litt søkt. Og respektløst mot de kvinnene som forteller sterke historier om både å ta på og ta av hijab. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
intro
|
Sv: "Det lange håret er vår kulturs hijab"
Enig. Mulig det var mote i 1982, da jeg begynte å spare til langt hår.
|
|
|
|
#6 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Typisk har ikke lyst til å skrive det brevet jeg skal...
|
|
|
#7 |
|
Librocubicularist
|
Sv: "Det lange håret er vår kulturs hijab"Eg blei sjølv overraska over kor stor einsrettinga var, då ei jente eg kjenner fekk spørsmålet: «Er du søstra til ho i tredje med det korte håret?» Dette er ein skule med 700 elever. Eg synes utsjåandepresset blant barn er ganske sterkt, særlig jenter.
|
|
|
|
#9 |
|
Slumrende Ullteppe
|
Sv: "Det lange håret er vår kulturs hijab"Unorthodox er vel verdt å se, og så går det en aldeles nydelig serie på Netflix, Shtisel, som følger en hasidisk familie i Jerusalem. Steike for et fascinerende og totalt vanvittig miljø!
|
|
|
#10 |
|
Gå heim, kyss din kvardag
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
|