|
|||||||
| Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
| Se resultatene: Hvor skal du være (overnatting) i påsken? Multippel om man gjør flere ting. | |||
| Hjemme |
|
167 | 81,86% |
| Hytten |
|
55 | 26,96% |
| Besøk hos familie/venner |
|
7 | 3,43% |
| Hotell |
|
1 | 0,49% |
| Annet |
|
1 | 0,49% |
| Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 204. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor skal du være i påsken?
Kan godt hende det er mulig å få bestilt varer fra lokal butikk. Min bror og co har hytte i Agder også, ikke så langt fra oss. Nærbutikken hadde lagt ut info på facebook om at de gjerne kunne levere matvarer eller man kunne få det levert utenfor butikken. Vil tro svært mange butikker gjør slike ting i år.
|
|
|
#2 |
|
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Hvor skal du være i påsken?Hjemme første halvdelen, så drar vi til fjells på onsdagen. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
Sv: Hvor skal du være i påsken?Vi blir hjemme i påsken.
|
|
|
#4 |
|
|
Sv: Hvor skal du være i påsken?Jaggu! Nå kom jeg på. Jeg har jo et drittsted av et drittsmåbruk som skal selges om jeg bare klarer å bli kvitt alt DRITTET som har blitt STABLA RUNDT der. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Tromsø
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor skal du være i påsken?Skulle egentlig på familiebesøk til Vesterålen, men det utgikk jo plutselig, så det blir hjemmepåske.
|
|
|
#6 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Hvor skal du være i påsken?Hjemme og på hytta. Vi blir kjernefamilien + sønnens kjæreste. De to skal få reise opp noen dager før oss for litt etterlengtet alenetid.
|
|
|
#7 |
|
Tittel og tittel....
|
Sv: Hvor skal du være i påsken?Vi skal være hjemme. Jeg er stort sett det hver påske, ungene har noen ganger reist til faren sin, men jeg har ikke hørt noe fra han. (Jeg har ikke orket å ta kontakt for å høre med han siden smittesituasjonen der han bor har vært litt ustabil, så jeg syns egentlig det er greit at ungene holder seg her.)
|
|
|
|
#8 |
|
Dårlig husmor
|
Sv: Hvor skal du være i påsken?Vi skal være hjemme. Vi har vanligvis bypåske, så selv om vi kunne ønsket oss mulighet til å være litt sosiale, så er det ellers ikke den store forandringen. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
prokrastinator
Medlem siden: Feb 2009
Sv: Hvor skal du være i påsken?Jeg skal til Hemsedal og spise sushi.
|
|
|
#10 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Sv: Hvor skal du være i påsken?men altså - noen snakker faktisk slik. Skal jeg begynne å hyle/grøsse over at folk sier je, og hyttå? Eller grøsse tilbake over at noen sier kona?
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Det er jo ikke snakkinga da Pøblis, det er skrivemåten det reageres på. Folk må jo få si hva de vil, det er ingen som verken hyler eller grøsser over muntlig uttale av dialektord (i alle fall ikke i denne tråden). Selv om begge deler er lov er det mest vanlig å bruke a-ending på veldig mange hunkjønnsord i norsk. Men enkelte hunkjønnsord er det mer vanlig å bruke en-ending på enn andre. Det er vanligere å skrive "solen" enn "kuen" f.eks.
µ 05 07 07 Sist redigert av My : 26-03-21 kl 15:21. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Panzerekstremfeminist
|
jeg tenker at siden dette er Pelens tråd og hun ikke er norsk og i tillegg bor et sted mange stort sett mangler a-endinger, så kan vi la det fare.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Haha, vet du hva jeg sier? Snakkingen.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West Sist redigert av Pøblis : 26-03-21 kl 18:11. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Rockesøster
|
Jeg elsker dialekten din, og tilgir at du sier mye.
|
|
|
#15 |
|
Står på egne ben
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Det våte Vestland
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor skal du være i påsken?Hjemme
|
|
|
#16 |
|
|
Sv: Hvor skal du være i påsken?Men for meg som sier en-endinger blir det jo helt koko å da skrive a-endinger. Det er sjelden jeg gjør, altså. Jeg er litt snurt jeg også.
|
|
|
|
#17 |
|
|
Sv: Hvor skal du være i påsken?Pussig at man reagerer på «hytten» når det står «påsken» i trådtittelen. Er ikke et konsekvent språk verdsatt? |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Dig for victory!
|
Sv: Hvor skal du være i påsken?Vi skal være hjemme. Normalt ville vi kanskje ha besøkt besteforeldrene, men i år blir det vel i høyden å gå en tur sammen.
|
|
|
|
#19 |
|
Licence to thrill
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Sv: Hvor skal du være i påsken?Vi skal til Ischgl for litt ski, fyll og gemütlichkeit. Sist redigert av Charlie : 26-03-21 kl 23:18. |
|
|
|
|
|
#20 |
|
<3
Medlem siden: Jan 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor skal du være i påsken?Jeg vil presisere at jeg mente skriftlig, ikke muntlig.
|
![]() |
|
|