Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

17. mai-planer i år

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-05-21, 18:49   #1
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 17. mai-planer i år

Det eneste jeg hadde gledet meg til denne 17. mai var frokost med 10. klassingene mine. Det blir det selvsagt ikke noe av. Ellers synes jeg 17. mai er en "nå må vi passe på å ha det skikkelig hyggelig sammen dag." Jeg er glad vi er ferdig med å være på skolen med unge.

(Og jeg synes ikke 17. mai er en uviktig dag selv om jeg synes det er et styr jeg ikke er noe glad i.)

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-21, 19:15   #2
mina
Strikker

mina sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Sunnmøre
mina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt likt
Standard

Njæ...det ser ut til at det kanskje bare blir oss og svigerfar i år.

De siste åra har vi vært sammen med ene søstra mi m/fam og mamma og pappa, men nå har vi pga tiltak ikke lov til å ha fler enn 5 gjester.
Tenker at det er viktigere for guttene til søstra mi å ha besøk av mormor og morfar, så da får vi være "bare oss" i år

Gammel 08-05-21, 21:59   #3
Martis
Ute på tur

Martis sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bøgda
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Vi skal henge på tunet med naboene som i fjor. Da laget vi et lite tog og gikk rundt sykehjemmet med korpsmusikk på en bærbar høytaler og viftet med flagget til beboerene. Deretter litt grilling og kaker og skravling på hvert sitt bord.

Vurderte å reise til Gaustatoppen, men det utgår pga smittesituasjonen der og snøskred.

Gammel 08-05-21, 22:18   #4
Anne C

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mannen mente vi kunne ha champagefrokost bare oss to. Minste skal til en kompis, og russen russer forhåpentligvis litt. Jeg liker ikke champagne, men jeg spiser jordbær og sånt. Så kanskje vi skal lage vår egen nye tradisjon nå som gutta er blitt større.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-21, 15:49   #5
Señora

Señora sin avatar

Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Rømmer til fjells i langhelgen, men drar hjem søndag, og lager til koldtbord med gutta mine og sambo på 17. mai.

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-21, 15:58   #6
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg hadde litt sånn i bakhodet tenkt at "jah, da blir det vel som i fjor, rolig frokost og så gå og spise på uteserveringen på Lysaker brygge og se på båtene som har "båttog"", og det slo meg ikke før her om dagen, at det går jo ikke, for alt er jo stengt.

Vi har vaksinerte gjester, da, og den ene av dem er storbaker og oppdisker, så det skal ikke stå på MATEN!

Så rusle en tur, håpe å se et korps, og så rusle hjem og spise? Vi vurderer også å gå til et vann og ha picnic.

Eldste er russ, så han blir vel på farten, og mellomste har noen frokostplaner. Minste blir med oss, tenker jeg.

Gammel 10-05-21, 16:07   #7
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg ordner noe godt til lunsj, tar det med til stefaren min, og blir der noen timer og ser 17. maisendinga på NRK med han. Middag hos venninne på tidligkvelden. Herremannen har planer med kompiser hele dagen.

Gammel 10-05-21, 16:09   #8
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kan man finne tidligere års 17. maier på NRK? Det kunne jo vært fint å ha på TV-en!

Gammel 10-05-21, 16:29   #9
ingling

ingling sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Kan man finne tidligere års 17. maier på NRK? Det kunne jo vært fint å ha på TV-en!

https://tv.nrk.no/serie/gratulerer-med-dagen Her!

Gammel 10-05-21, 16:10   #10
Trixie

Trixie sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 160
Trixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de fleste
Standard

Jeg skal ha frokost med barna og eksmannen. Mulig en tur til mor og far, de er vaksinerte heldigvis. Så drar barna til sin far og jeg drar til kjæresten.

Trixie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-21, 17:36   #11
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Standard

Takk!!

Gammel 11-05-21, 23:11   #12
liefje
Musk

liefje sin avatar

liefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de fleste
Standard

Jeg syntes faktisk at fjorårets korona 17. mai sending var rørende og fin gitt situasjonen. Tror nesten jeg bare hadde hylgrått om jeg hadde sett det sånn det egentlig skal være, altså gamle sendinger.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-21, 02:49   #13
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Blogginnlegg: 241
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg har kjøpt kransekake.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-21, 08:54   #14
millact

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av annemede, her.

Jeg har kjøpt kransekake.

Jeg fikk av gode venner i år.

Vi har fremdeles ingen skikkelige planer.

Gammel 12-05-21, 10:01   #15
IOA
WF: BNBE

IOA sin avatar

IOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Vi reiser til foreldrene mine, vi går i en liten karantene fra etter skoletid i dag, og blir hjemme noen dager først. Jeg har lyst til å gjøre noe helt annet, gå på fjelltur eller noe sånt. Vi er korpsfolk, og skulle spilt alle tre, men nå er alt avlyst, og da orker jeg ikke å gjøre noe halvveis. Så da blir det en velfortjent fridag. :-)

Gammel 12-05-21, 10:14   #16
My
Semiaktiv

My sin avatar

Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kransekake har jeg faktisk igjen i fryseren etter konfirmasjonen i høst. Det er bare om å gjøre å huske å ta det opp.

Gammel 12-05-21, 10:25   #17
liefje
Musk

liefje sin avatar

liefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Kransekake har jeg faktisk igjen i fryseren etter konfirmasjonen i høst. Det er bare om å gjøre å huske å ta det opp.

De trenger bare noe over 10 minutter i romtemperatur før de kan spises, så det går bra selv om du (nesten) glemmer det.

Gammel 12-05-21, 10:27   #18
My
Semiaktiv

My sin avatar

Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av liefje, her.

De trenger bare noe over 10 minutter i romtemperatur før de kan spises, så det går bra selv om du (nesten) glemmer det.

Jada, jeg vet det. Kunsten er bare å huske på at jeg har det.

Gammel 12-05-21, 12:29   #19
liefje
Musk

liefje sin avatar

Standard

Hehe. Der kan jeg ikke hjelpe deg.

Gammel 12-05-21, 13:08   #20
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Millen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtid
Standard

Sett på lapp på fryseren.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:30.