Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Dine beste konsertopplevelser?

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-08-07, 22:15   #81
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dine beste konsertopplevelser?

Opprinnelig lagt inn av Amelie, her.

Jo, det kan stemme! Ja, du gikk virkelig glipp av en unik opplevelse!

Ja det tenker jeg. Men jeg var hemmelig forelsket i mannen min, og tilbragte kvelden telt og sovepose med ham. Det var ganske unikt det også. (Itteno tull altså, det tok ganske lang tid før vi ble par.)

Gammel 10-08-07, 22:18   #82
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 640
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bequita, her.

Ja, var du der? Kult!

Jupp, jeg jobbet der. Spitfire på Smuget, ja det må ha vært en litt annerledes opplevelse.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-07, 22:19   #83
Bergensis
Ventar stadig på vår

Bergensis sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Åh, eg gløymde September When-konserten i Sogndal. Eg lånte min søsters id pga. at eg var for ung til å slippe inn. TSW var meget bra live og Morten Abel har vitterlig ein viss sjarm

Gammel 10-08-07, 23:28   #84
HSJ73
Henger i stroppen

HSJ73 sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
HSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Er ikke noe konsert- eller festivalmenneske, må jeg innrømme. Slitsomt å stå i to timer og ofte gjør musikken seg bedre på stereoanlegget. Derfor kan jeg ikke skryte av mange konserter. Men disse var bra:

Massive Attack i Spektrum i 1998
Robbie Williams i Valhall i 2003

Gammel 11-08-07, 09:12   #85
syllan
Viking F.K !!

syllan sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: sandnes..
syllan er populærsyllan er populærsyllan er populærsyllan er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Amelie, her.

Ååh, ja - jeg så jo han i Mr Bungle på Rockefeller! Dritrått!
Han er så deilig og sykt kul. Dessverre var jeg litt for full på konserten til at opplevelsen ble maksimal...

åhh.. jeg vil også se mr bungle..

får håpe han kommer innom norge viss di er på turne med peeping tom

i love the man!!

han er genial

syllan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-08-07, 19:22   #86
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Juste, her.

• Rush i Stockholm i 2004. Favorittbandet mitt i 17 år før jeg fikk sett dem, og det var akkurat så bra som jeg hadde håpet på. Og nå kommer de til Oslo Spektum i høst!

Jo takk, jeg vet. Mann og sønn snakker ikke om annet. De teller og minutter. Personlig kan jeg dy meg.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-08-07, 19:28   #87
Benzo
Teller ned

Benzo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Juste, her.

Rush i Stockholm i 2004. Favorittbandet mitt i 17 år før jeg fikk sett dem, og det var akkurat så bra som jeg hadde håpet på. Og nå kommer de til Oslo Spektum i høst!

Rush!

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-08-07, 19:33   #88
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Benzo, her.

Rush!

:tvangsforet:

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-08-07, 19:35   #89
Benzo
Teller ned

Benzo sin avatar

Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

:tvangsforet:

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-07, 20:56   #90
Silence
٩(●̮̮̃●̃)۶ ٩(●̮̮̃●̃)۶

Silence sin avatar

Silence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

(...) Metallica og Rolling Stones på Valle Hovin.

Metallica i 98 (?) og Rolling Stones noen år før.

Opprinnelig lagt inn av Bequita, her.

(...)
George Clinton and the P-Funk All Stars på Roskilde
(...)

Helt utrolig knallbra! Og for et kostyme på fyren. Og var ikke basisten i bare kort dressjakke og truse?

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

(...)
- Red Hot Chili Peppers, Roskilde-96 (er egentlig ikke veldig fan, men det var min mest energirike konsert, godt "inspirert" av alkohol).
(...)

Konserten var helt enormt bra. Når alle sang med på "Under the bridge"... Vakkert!

* Alle Madruga-konsertene jeg har vært på. (Like bra hver gang!)
* Dum Dumboys på Bukta i fjor.
* ZZ Top på Roskilde i 1994
* Aerosmith på Roskilde i 1994
* Pearl Jam, Kalvøya 1993
* Delbert McClinton, Kalvøya 1993

+ + +

Jeg elsker konserter og festivaler (pop/ rock)!

Sist redigert av Silence : 08-05-08 kl 21:01.
Silence er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-07, 21:25   #91
Sansa
Bør lage seg en tittel selv

Sansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Jill, her.

Neste helg skal jeg se Chris Cornell live. :gleder meg:

Jeg også!

Gammel 15-08-07, 21:39   #92
livit
Duracell

livit sin avatar

Hvor: Rivieraen-Vestfold
livit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Uten tvil Elton John i Oslo spektrum i 1991... trur eg det var...

Ellers Ole Edvard Antonsen på Rockefeller i 1994 - og Oslo Gospel Choir sin julekonsert i Ibsenhuset jula 1993..

Har også vært på flere bra med feks Toto her i Larvik i 2004.

Det var også stor stas å ha julekonsert med koret som deltok på Hanne Krogh sin julekonsert i 2004 - til terningkast 5 i VG...

livit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-07, 22:40   #93
Muskat

Muskat sin avatar

Blogginnlegg: 23
Muskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Jill, her.

Neste helg skal jeg se Chris Cornell live. :gleder meg:

Opprinnelig lagt inn av Sansa, her.

Jeg også!

Jeg også! Og Tungtvann og Timbuktu og mange fler!

Muskat er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-07, 00:39   #94
Kaz
Juba Juba

Kaz sin avatar

Hvor: Oslo
Kaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Min største opplevelse var for et par uker siden da jeg så Prince på åpningskonserten i Domen i London. Vi hadde glimrende biletter, og han spilte i nesten tre timer! Etter at huslysene (kan en si det?) var skrudd på og mange hadde forlatt arenaen kom han tilbake enda en gang, og spilte i 20 minutter.
Etterpå gikk vi på aftershow, og jammen dukket han ikke opp der også, og spilte i nesten en time (bandet spilte i en time før han kom på).
Den kvelden sitter i magen enda.

Kaz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-07, 00:44   #95
Nebbia
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Sildre, her.

Live på Rockefeller 1999 og 2003 (tror jeg?). Var på konserten i fjor også, men den nådde liksom ikke helt opp synes jeg.

Live på Rockefeller i 1999 var veldig bra
Var også tilstede i fjor og det var et gedigent antiklimaks. En fantastisk versjon av walk the line, men resten føltes ut som autopilot. Har ennå ikke konkludert om det er gutta i bandet eller jeg som begynner å bli gammel.

Men den ultimate konsertopplevelsen for meg er Tom McRae på Rockefeller i 2003. Å få med seg hele publikum kan være imponerende, men å få hele Rockefeller til å holde kjeft i halvannen time har brent seg fast hos meg.

Bryr meg egentlig ikke over konsertanmeldelser, men når jeg er i det nostalgiske hjørnet, setter jeg på Tom McRaes debutalbum, finner frem denne anmeldelsen og prøver å mane frem alle de magiske øyeblikkene...

http://www.aftenposten.no/kul_und/mu...icle510259.ece

Svar med sitat
Gammel 16-08-07, 07:59   #96
Sildre
Endelig på vei oppover!

Sildre sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Sildre er litt kulSildre er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nebbia, her.

Live på Rockefeller i 1999 var veldig bra
Var også tilstede i fjor og det var et gedigent antiklimaks. En fantastisk versjon av walk the line, men resten føltes ut som autopilot. Har ennå ikke konkludert om det er gutta i bandet eller jeg som begynner å bli gammel.

Det er gutta i bandet som begynner å bli gamle.

Gammel 16-08-07, 18:25   #97
Amelie
Med & uten trylleformel.

Amelie sin avatar

Blogginnlegg: 8
Amelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kaz, her.

Min største opplevelse var for et par uker siden da jeg så Prince på åpningskonserten i Domen i London. Vi hadde glimrende biletter, og han spilte i nesten tre timer! Etter at huslysene (kan en si det?) var skrudd på og mange hadde forlatt arenaen kom han tilbake enda en gang, og spilte i 20 minutter.
Etterpå gikk vi på aftershow, og jammen dukket han ikke opp der også, og spilte i nesten en time (bandet spilte i en time før han kom på).
Den kvelden sitter i magen enda.

Hørtes spesielt ut ja! (selv om jeg ikke er kjempefan)

Amelie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-07, 19:17   #98
Anuk

Anuk sin avatar

Anuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Norwegian Wood i 98 (tror jeg).
Van Morrison på lørdag. Det var så sinnsykt bra at jeg angret på at jeg hadde kjøpt billett på søndag for alt etter dette måtte jo bli nedtur.
Bob Dylan på søndag, det var en uteavdeisjælopplevelse - jeg var i svime i flere uker og skal aldri mer gå på Bob Dylan konsert, for alt etter dette må bli en skuffelse (han er kjent for å være variabel på konsert) Tenk deg å stå ute i Frognerparken og synge Blowing In the Wind sammen med Bob som bare er to meter unna da...

Anuk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-07, 21:17   #99
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Norwegian Wood er en genial scene. Synd det har vært så trøtte band de siste årene.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-07, 18:15   #100
gnuri
Fru Jacobsen

gnuri sin avatar

gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Her er noen av mine beste konsertminner:

-Miles Davis på jazzfestivalen i Molde første gang han var der.
-Chet Baker på kinakroa(!) i Mo i Rana. (Det var ca. 10 betalende tilhørere, og pappan min og jeg var to av de)
-The Blues Brothers på Chateau Neuf
-The phantom of the opera i London i fjor høst.
-Mahlers 6. symfoni med Gustav mahler jugend orchester (var med og spilte selv)
-Bruckners 7. symfoni med Wienerfilharmonikerene i Oslo konserthus.
++++

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:11.