|
Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#81 |
Peppy!
|
![]() Sv: Kvinnehelsedebatten - hva tenker FP?
Det har aldri stått at dette var finansiert kun ved egenkapital. De hadde hentet bankfinansiering, og hadde tilgang på inntil 40 mnok. |
![]() |
![]() |
![]() |
#82 |
Shake it out!
|
Aksjonærer ligger da åpent i Proff? Du får opp mine aksjer om du går inn der. Til og med datteren min ligger inne der (har B-aksjer i farens selskap). Poden under 18 ligger bare som «andre aksjonærer» da. Mente at eierforhold i AS var offentlig informasjon jeg.
![]() |
#83 |
Glamorøs
|
Njæ, jeg har mer tro på Maves teori. Jeg tror dette begynte å bli veldig ubehagelig for alle de ansatte, og andre involvert. Og selv om gutta er cowboyer er det viktig å ha flere med på laget. Dette førte jo til at avisene begynte å se på CVene til Sayed, og om det plutselig kunne se ut som der var litt tvilsom kompetanse på det medisinske personellet så går det jo ikke.
![]() |
#84 |
Shake it out!
|
![]() Sv: Kvinnehelsedebatten - hva tenker FP?Hjemmesiden deres suger balle da. Zero informasjon om eiere, organisasjonsnummer, hvem som skal jobbe der (minus hvem som er faglig ansvarlig lege). Så spørs jo hvor mye som var på plass av noe som helst før de begynte å markedsføre. Cowboy er god beskrivelse.
![]() |
#85 |
Panzerekstremfeminist
|
![]() Sv: Kvinnehelsedebatten - hva tenker FP?Jeg liker at de beklager begrepsbruken og ikke går i offerrollen.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |
![]() |
#86 |
Unik
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Proff ja, Ikke brreg.no. Om noe endres mht eierskap i løpet av året må man vente til den årlige oppdateringen, tror jeg?
![]() |
#87 |
Shake it out!
|
![]() Sv: Kvinnehelsedebatten - hva tenker FP?Om man ser på kunngjøringer ser man at det oppdateres mer enn en gang i året. Annen info også. Vi har feks ansatt en til i august og dette ligger inne på proff.no. Så jeg tror at det oppdateres jevnlig (månedlig?) mht alt annet enn regnskap, det kommer jo bare en gang i året uansett. Tror altså.
![]() |
#89 |
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() Sv: Kvinnehelsedebatten - hva tenker FP?Så flaut.
![]() |
#90 |
Shake it out!
|
![]() Sv: Kvinnehelsedebatten - hva tenker FP?Og Sayed skal ga over fullt eierskap over Nomi Oslo AS. Eh. I følge Brønnøysund registeret finnes det ikke noe «Nomi Oslo AS». (Ikke på Proff.no heller). Jeg må si jeg ikke helt forstår dette her. Er selskapet i det hele tatt opprettet enda? Trekker de seg fra å starte et selskap? Noen med mer peiling på dette som vet? Trodde man dukket opp i Brønnøysund-registeret sånn rimelig umiddelbart etter at man hadde registrert et foretak. Og at en virksomhet som skal åpne i oktober og har lokaler og ansatte (som Tjelta og co nå synes synd på), også må ha er org.nummer? *forvirra*
![]() |
#91 |
Unik
![]() Sv: Kvinnehelsedebatten - hva tenker FP?Klinikk Fv36 AS er selskapet det er snakk om. 30.000 i aksjekapital.
![]() |
#93 |
Shake it out!
|
Men her snakkes det om Nomi Oslo AS.
![]() |
#95 |
Unik
Det er sant. Men jeg er helt sikker på at de stod for halve hver. Så da forsvinner 20 mill ut? Eller blir investorer selv om gallionsfigurene (som skaffet disse) trekker seg? Er jo ikke samme businessen. Her er det mange løse tråder.
![]() |
#96 |
Unik
Skal sikkert endre navn, den jeg linket til er en oppstartsbedrift laget sv firma dom driver med slikt, med generiske dølle navn.
![]() |
#97 |
Introvert textrovert
|
![]() Sv: Kvinnehelsedebatten - hva tenker FP?Liz Nor er rimelig krass om det meste på FB.
![]() |
#98 |
Be happy!
Medlem siden: Jan 2009
![]() Sv: Kvinnehelsedebatten - hva tenker FP?Men Liz Nor. Er det bare meg som synes hun er grusom?
![]() |
#99 |
Lesende
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
![]() Sv: Kvinnehelsedebatten - hva tenker FP?Okay, dette er en tråd jeg må lese minst tre ganger til for å skjønne noe som helst av når det gjelder økonomi, eierskap osv. Det at de/noen gjorde noe dumt og feiga ut, det tror jeg at jeg forsto. At dette noe neppe påvirker min hverdag tror jeg er sannsynlig. (Men jeg må gjøre noe med kostholdet mitt igjen, jeg har glidd ut på et eller annet med fett, hodet liker det ikke.) |
![]() |
![]() |
![]() |
#100 |
Unik
![]() Sv: Kvinnehelsedebatten - hva tenker FP?Jeg tror de uansett skulle ut før jul. Eller dukke opp kun hist og her. De sitter ikke en gang i styret, og aksjekapitalen er lav. Omtrent som stråmenn.
![]() |
|
|