|
|||||||
| Divines spør-og-lær-forum Spør om alt mulig du lurer på - kanskje er det noen som kan svare. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
saftig
|
Sv: Hvit mann som pusher 50
Da beklager jeg at jeg leste deg feil. For når du sier at du er med Polyanna, så var det dette jeg la til grunn:
Og jeg tenker kanskje at det å påpeke at man ikke liker bandet blir en forklaring på hvorfor man ikke koblet begrepet til det aktuelle bandet, kanskje? Fordi man ikke hører på det?
Ja, jeg er helt seriøs.
|
|
|
#2 |
|
ctrl+z
|
Dette forklarte My helt utmerket.
|
|
|
#3 |
|
søt
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg legger ikke så mye i det, egentlig. Folk har forskjellig smak og fokus liksom. Jeg har også forståelse for at ikke alle får med seg alle kulturreferanser. Jeg har selv en egen evne til å filtrere ut det jeg ikke interesserer meg for eller liker, og da kan man jo av og til bli litt parkert på begrep og hendelser som "alle andre" har fått med seg.
|
|
|
#4 |
|
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
Sv: Hvit mann som pusher 50I en tråd som handler om et uttrykk fra en spesifikk sang synes jeg det er både relevant og naturlig at man sier om man hører på den musikken, og at man også da slenger på om det er musikk man liker eller ikke synes jeg ikke er noe rart.
|
|
|
#5 |
|
Semiaktiv
Hvor: Trondheim
Sv: Hvit mann som pusher 50Ja, det Polyanna skrev i første innlegg har jeg ingen problemer med, det var på samme måte som noen kunne ha skrevet: "Hæ!
µ 05 07 07 Sist redigert av My : 13-10-25 kl 09:05. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
lider av tastleksi
|
Dette summerte opp alt jeg tenker om denne tråden utmerket.
|
|
|
#7 |
|
finner ut av mye
|
Sv: Hvit mann som pusher 50Jeg kjenner til begrepet, men visste ikke at det stammer fra Karpe, selvom jeg hører på og liker musikken deres. Men det er typisk meg å ikke få med seg sånne detaljer.
|
|
|
#8 |
|
Librocubicularist
|
Sv: Hvit mann som pusher 50Kjenner både uttrykk og låt, og at uttrykket er brukt i låta, men visste ikkje at Karpe var først til å bruke det. Opplever det som eit etablert uttrykk, og høyrer det ofte, men bruker det sjeldan.
|
|
|
|
#9 |
|
Skriv og skriv og skriv
Hvor: Det meste er nord
Sv: Hvit mann som pusher 50Har ikke noe forhold til Karpe, sjangeren er ikke for meg. Ante ikke at de sto bak uttrykket, som jeg jo skjønner, men skjønner bedre etter å ha lest denne tråden.
|
|
|
#10 |
|
Introvert optimist
|
Og det var vel egentlig det jeg prøvde å si også. Det var ikke et stort poeng at jeg ikke liker Karpe, det var en forklaring på hvorfor jeg ikke hadde stålkontroll på uttrykket.
|
![]() |
|
|