Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hva skal barna få i julegave?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-11-07, 18:17   #81
Siri
seru

Siri sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: uren luren
Blogginnlegg: 8
Siri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva skal barna få i julegave?

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

En sjelefrende!

Det blir nok ski på eldstemann her også. (Men hvis det kommer masse snø før slutten av desember skal han få det før.) Lillebror er jeg mer usikker på, er det for tidlig med ski til nesten toåringer? Han er veldig langt fremme motorisk. (Og det er det ikke bare mor som synes.)

Erru gæren? Ski må man ha!

Gammel 14-11-07, 21:28   #82
Bærekraftig
Gro

Bærekraftig sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Bærekraftig er populærBærekraftig er populærBærekraftig er populærBærekraftig er populærBærekraftig er populær
Standard

Eldstemann på 10 får Bergans jakke
Mellomste får Guitar hero (både gitarer og spill) til PS2
Minstemann på snart ett får putteboks i tre

Bærekraftig er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-07, 21:29   #83
Svanen
trenger lading

Svanen sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Standard

Ser det er flere som skal kjøpe DS til sine eldre barn. Bra det ikke er bare jeg som vil kjøpe en til barna sammen. Da er jeg ikke så rar som jeg fryktet. Ser ikke behovet for en til hver.
Minsten tror jeg får ski, fordi jeg tror de etter storesøster er vel lange (må først rote de ned fra garasjen). Hvis ikke så blir det vel noe lite noe, trenger egentlig hverken klær eller leker med to storesøstre å arve etter (og med besteforeldre som synes de må bruke like mye penger, evt like mange gaver til hver av barnebarna, blir det nok halv-nyttige ting lell...)

Gammel 16-11-07, 11:08   #84
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av PrinsesseChiefen, her.

Ser det er flere som skal kjøpe DS til sine eldre barn. Bra det ikke er bare jeg som vil kjøpe en til barna sammen. Da er jeg ikke så rar som jeg fryktet. Ser ikke behovet for en til hver.
Minsten tror jeg får ski, fordi jeg tror de etter storesøster er vel lange (må først rote de ned fra garasjen). Hvis ikke så blir det vel noe lite noe, trenger egentlig hverken klær eller leker med to storesøstre å arve etter (og med besteforeldre som synes de må bruke like mye penger, evt like mange gaver til hver av barnebarna, blir det nok halv-nyttige ting lell...)

Her er det bare eldste som har hatt DS, og det er faktisk et problem nå som minste har begynt å interessere seg for det også.
Og dele en DS mellom de to tror jeg hadde blitt mer trøbbel enn moro. Derfor får lillebror en egen til jul.
Men det kan jo hende det går greit hos dine.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-07, 11:35   #85
Anda
Smugleser

Anda sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 411
Anda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de fleste
Standard

Andungen får fjernstyrt Lynet McQueen og noe mer Lego, og Knøtto får dokke (husets første) og en ny brannbil. Og så trenger nok Andungen nye skistøvler, men været bestemmer om de blir gitt bort før eller til jul.

Anda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-07, 11:53   #86
Maz
Pauset

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Jeg lurer forresten på denne. Er litt lei av råsa

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-07, 11:58   #87
Zip
I farta!!

Zip sin avatar

Blogginnlegg: 59
Zip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Obelix, her.

Her er det bare eldste som har hatt DS, og det er faktisk et problem nå som minste har begynt å interessere seg for det også.
Og dele en DS mellom de to tror jeg hadde blitt mer trøbbel enn moro. Derfor får lillebror en egen til jul.

Her skal også dei to største få kvar sine

Gammel 16-11-07, 12:01   #88
Turte
Latsabb

Turte sin avatar

Turte er litt kulTurte er litt kulTurte er litt kul
Standard

6-åringen får en Bratzmann og et eller annet fra Playmobil. Fra søsknene får hun faktabok og en DVD.

4-åringen får også et eller annet fra Playmobil. Valget står mellom dinosaurer, liten borg eller bilverksted. Fra søstrene får han en bok og en DVD.

2-åringen får noe utstyr til Bratz Babyz eller isbilen til My Little Pony. Fra storesøsknene får hun Lotta-DVD, Marikken lydbok og Lottas grisbjørn:

Ski har aldri vært akutelt, vi har sjelden skiføre.. De to eldste låner ski fra naboungene som er i tjueåra. Vi skal få prøve å lånt et par til minstemor om værgudene skjenker oss snø til vinters.

Turte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-07, 13:11   #89
Erica
Hekta

Erica sin avatar

Hvor: Indre Østlandet
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av PrinsesseChiefen, her.

Noe av morsomheten med spillet er å spille mot hverandre, da må de ha en hver.

Erica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-07, 13:24   #90
Fadese
Originala

Fadese sin avatar

Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vurderer å kjøpe zylofon eller metallofon til Lillemor.
Og/eller leikekassapperat.

Knerten ønsker seg visst mei tai.
Og kanskje noen klær fra Nøstebarn.

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-07, 13:27   #91
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ

Angelique sin avatar

Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Her er det fire barn.

De skal få

20 åringen, UGG's , eggekoker,biffsett ,og noe småtterier
18 åringen Rip curl støvletter,nike dunjakke,singlet
13 åringen, DVD Mot i Brøstet Sesong 2,Levis munkejakke og Levis lue
4 åringen,Karsten og Petra kjører brannbil bok og bærbar DVD

Det brukes mellom 1500-1800 på hvert av barna

Gammel 16-11-07, 15:41   #92
Fadese
Originala

Fadese sin avatar

Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Angående verdi på gavene, så har det variert veldig hittil. Kjøper vanligvis for noen hundrelapper, men hvis det er mer fornuftige ting, så som skikkelig yttertøy eller "nødvendig" utstyr, kan det bli litt dyrere.

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-07, 18:03   #93
Svanen
trenger lading

Svanen sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av 3barnsmor, her.

Noe av morsomheten med spillet er å spille mot hverandre, da må de ha en hver.

Det er egentlig hun på 7 år som har ønsket seg, men kjenner jeg de rett vil gjerne begge spille.

Opprinnelig lagt inn av Obelix, her.

Vi kommer til å gjøre akkurat på samme måten som vi gjør med spilling på pc. Først må de leke ute (det gjør de ellers og altså), så får de spille etterpå. Som oftest er de ute lenge... Så får de spille 45-60 min, maks. så bytter de. Fungerer helt fint. Ser at hvis de sitter over en time så blir de mer gretne (proposjonal: sur-spilletid ) Ser det med andre barn og, også ved tv-titting. De spør heller ikke om å spille hver dag, men synes vi det blir for mye så vil vi vurdere "spilledager". De vet at krangling om leker ofte fører til at ingen får leke med den leken...
Jeg synes også det er mye penger å kjøpe hver sin.
Jeg trodde når flere skrev at "de eldste" fikk DS, at det betydde sammen. Da er vi kanskje rare likevel

Gammel 16-11-07, 19:49   #94
Selma
blid

Selma sin avatar

Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Hos oss har eldstejenta Nintendo DS. Lillesøster skal få sin egen til 6-årsdagen i januar (spleisegave fra oss og besteforeldrene). Den brukes ofte på flyturer, på ferie o.l og da er det kjekt at de har en hver

Gammel 16-11-07, 20:33   #95
Shakira
My hips don't lie

Shakira sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Hadeland
Shakira er populærShakira er populærShakira er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Æirill, her.

6-åringen får en Bratzmann og et eller annet fra Playmobil. Fra søsknene får hun faktabok og en DVD.

4-åringen får også et eller annet fra Playmobil. Valget står mellom dinosaurer, liten borg eller bilverksted. Fra søstrene får han en bok og en DVD.

2-åringen får noe utstyr til Bratz Babyz eller isbilen til My Little Pony. Fra storesøsknene får hun Lotta-DVD, Marikken lydbok og Lottas grisbjørn:

Ski har aldri vært akutelt, vi har sjelden skiføre.. De to eldste låner ski fra naboungene som er i tjueåra. Vi skal få prøve å lånt et par til minstemor om værgudene skjenker oss snø til vinters.

Hvor har du funnet Lottas grisbjørn? Har ei "Lotta" i huset her.

Shakira er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-07, 20:51   #96
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi er ikke i boks med alle gavene, men har sålangt kjøpt snowracer. Det er mulig det også blir en seng, ellers blir det en del småleker, som Briotogbane.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg snowracer.JPG (47,6 KB, 7 visninger)
Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-07, 21:11   #97
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ettåringen skal få Easy PC Comfy Keyboard. (Har man nerdeforeldre, så har man nerdeforeldre. )

Femåringen skal få slalomski og -støvler fra Frost-serien.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-07, 21:27   #98
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Shakira, her.

Jeg mener å ha sett dem hos flere bokhandlere, blant annet Norli.

Gammel 16-11-07, 21:31   #99
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Ettåringen skal få Easy PC Comfy Keyboard. (Har man nerdeforeldre, så har man nerdeforeldre. )

Den der fikk guttungen i fjor - enorm suksess! Han bruker den ofte, og ettersom han har blitt eldre har vi fått mer avanserte "spill". Kjempegøy. Han er veldig søt da, der han sitter mellom oss i sofaen, alle med hver sin lap top, hvor hans er tilkoblet det enorme keyboardet.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-07, 22:06   #100
Turte
Latsabb

Turte sin avatar

Turte er litt kulTurte er litt kulTurte er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Shakira, her.

http://www.sprell.no/

Den ankom i dag, mindre enn jeg hadde sett for meg, men himla søt.

Turte er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:17.