Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Bilstolguruer, hva anbefales?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-04-08, 14:54   #1
Honda
Type R ;)

Honda sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Bilstolguruer, hva anbefales?

Opprinnelig lagt inn av *HH*, her.

Fun fact: Eldste til Autofil satt bakovervendt i sitt TWE sete til han var 6 år og 9 mnd. ca. 120 cm høy og 25 kg.

Turbo hadde hode over kanten på TWE da han var 2 år og 7 mnd
Så for for det om hennes sønn passet det til 6 år så gjør ikke alle det.

Viste ikke om TWE da vi kjøpte recaroen da han var ca2år.
Ingen her som solgte det her.SÅhan kunne ha sittet bakovervent ,2-3 mnd til

Gammel 13-04-08, 11:37   #2
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.

Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Vi kjøpte på fredag et Maxi Cosi Rodi XP til junior og er meget godt fornøyd så langt.

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-04-08, 14:37   #3
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har Akta Graco Cosmic (uten XTP) i svigerbilen, og det går i grunnen greit. Det er uten støttebein. Forankringsselene er alltid montert, de tar jo ikke noe plass når de ikke er i bruk.
Svigerfar har fått grundig innføring i over, under, over og stram til, - men i og med at han gjør det så sjelden, så blir det av og til litt kluss, og han foretrekker at jeg dobbeltsjekker. (Se, han stoler ikke på sin egen sønn, en gang. )
Cosmic-setet er likevel ikke av de letteste, det skal utfor kanten når ungen passerer 11 kg, det er knotet å få det montert riktig med over-under-over på XTP-varianten, så jeg ville ikke valgt det.
Andre seter kan jeg ikke.

Gammel 13-04-08, 14:40   #4
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?

Aminta sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Bilstolguruer, hva anbefales?

Opprinnelig lagt inn av Lille Ru, her.

Forankringsselene er alltid montert, de tar jo ikke noe plass når de ikke er i bruk.

Ja, sånn har vi det også, forresten.

Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-04-08, 15:40   #5
*HH*
Frøken

*HH* sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg skulle gjerne sett det jeg påstod heller ikke at det gikk for alle men for veldig mange vil nok det setet holde i mange år mtp. høyde.

Mamma til poden 05 og prinsessen 11.
*HH* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-04-08, 17:23   #6
Honda
Type R ;)

Honda sin avatar

Hvor: Nord
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av *HH*, her.

Jeg skulle gjerne sett det jeg påstod heller ikke at det gikk for alle men for veldig mange vil nok det setet holde i mange år mtp. høyde.

Joda gjør det sikkert.Jeg kan bare sammenligne med turbo.
Men snoopy er og lang i ryggen.Hun er for høy til mura vognaSom jeg hadde kjøpt hehe

Jeg tok bilder av han da,men finner de ikke.

Gammel 13-04-08, 21:08   #7
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Og så har vi kjøpt Maxi cosi rodi xp på tilbud for å ha i besteforeldrenes bil
Nedsatt fra 1700 til 890 på Reflex i Trondheim,

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-04-08, 21:15   #8
Pingis
Kald på føttene

Pingis sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 121
Pingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av guniss, her.

Og så har vi kjøpt Maxi cosi rodi xp på tilbud for å ha i besteforeldrenes bil

Oj, når kjøpte dere det? Vi må på shopping snart, og hadde tenkt på det setet.

Pingis er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 13-04-08, 21:46   #9
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pingis, her.

Oj, når kjøpte dere det? Vi må på shopping snart, og hadde tenkt på det setet.

Fredag denne uka på Lade, Vet ikke hvor lenge det er tilbud. Annen farge enn bildet jeg la ut da.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-08, 11:39   #10
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av guniss, her.

Fredag denne uka på Lade, Vet ikke hvor lenge det er tilbud. Annen farge enn bildet jeg la ut da.

Oj, det var kjempebillig! - Kanskje fredag var siste dagen
Jeg ringer og hører jeg....for dette er et supergodt kjøp da!

Gammel 14-04-08, 11:49   #11
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

RIngte og de har den fortsatt. *løøøp og kjøøøp*

Gammel 14-04-08, 19:36   #12
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bauche, her.

Oj, det var kjempebillig! - Kanskje fredag var siste dagen
Jeg ringer og hører jeg....for dette er et supergodt kjøp da!

Jeg kjøpte på Barnas hus i dag! 799, tror jeg.

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-04-08, 21:51   #13
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Må sjekke Lade i morgen da. Får spare det til minsten bikker 15 kg.

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-04-08, 23:59   #14
Ciela
Erfaren

Medlem siden: Feb 2008
Ciela er populærCiela er populærCiela er populærCiela er populær
Standard

Vi har også Multitec og det synes jeg var veldig enkelt å montere . Belte går igjennom en tunnel i stittedelen og festes stramt med to spenner . Støttebeinet felles ut og forankringsselene festes . I tillegg kan det brukes ganske lenge ,sidevingene kan reguleres og sete blir like høyt som Britax kidfix .

Ciela er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-08, 14:46   #15
Pingis
Kald på føttene

Pingis sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 121
Pingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de fleste
Standard

Jeg var en kjapp tur innom reflex på Lade isted, men jeg så bare Maxi Cosi Rodi XR der (jeg trenger sikkert briller). Noen forskjell bortsett fra en bokstav? XR-setet kosta 1200 på tilbud, tror jeg. Forvirrende bilseteverden.

Pingis er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 14-04-08, 14:57   #16
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Finnes det noe offentlig info om at det ikke er lov å ta av ryggen lenger? Vi fikk nemlig ikke noe beskjed om dette når vi kjøpte Maxi Cosi rodi-sete for halvannen måned siden.

Opprinnelig lagt inn av Bauche, her.

Forresten. Den maxi-cosi'en som Guniss har kjøpt - er slike ofte på salg? Vi trenger nok den ikke før i desember/januar nemlig. Når lillebror skal bytte sete, så må storebror snues for vi har ikke plass til to bakovervendte (men han har passert vektgrensa da altså) - Klart, vi kan kjøpe ny bil, men det har vi ingen planer om nå...

Vi kjøpte vår på tilbud i Sverige, til 900,- svenske. Det var et tilbud de har hatt i evigheter. Men man drar kanskje ikke på svenskehandling fra Trondheim?

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-08, 15:48   #17
Stikka
...

Stikka sin avatar

Stikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Finnes det noe offentlig info om at det ikke er lov å ta av ryggen lenger? Vi fikk nemlig ikke noe beskjed om dette når vi kjøpte Maxi Cosi rodi-sete for halvannen måned siden.

Sjekk bruksanvisningen. Der står bruksmåten. Hvis det ikke står noe om at ryggen kan fjernes så er den ikke godkjent for slik bruk. Enkelt og greit.

Gammel 14-04-08, 16:03   #18
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Stikka74, her.

Sjekk bruksanvisningen. Der står bruksmåten. Hvis det ikke står noe om at ryggen kan fjernes så er den ikke godkjent for slik bruk. Enkelt og greit.

Det skjønte jeg selvsagt. Men det virker av innleggenet til Forbrukerkverulant at det bruksområdet er "trukket tilbake"? Hun snakker jo om akkurat samme setet.

Opprinnelig lagt inn av Forbrukerkverulant

Det var godkjent før, men vi fikk informasjonen da vi kjøpte et ekstra maxi c.rodi xp ifjor sommer; et av argumentene mine i butikken var jo nettopp dette, hvor ansatt på babyshop kunne informere om det nye, (hun har vært på sånne seminarer for barneseter/bilstoler og det gjelder alle bilstoler, mente hun).

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-08, 16:09   #19
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?

Aminta sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Bilstolguruer, hva anbefales?

Hva med å maile TT?

Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-08, 20:42   #20
Stikka
...

Stikka sin avatar

Stikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Det skjønte jeg selvsagt. Men det virker av innleggenet til Forbrukerkverulant at det bruksområdet er "trukket tilbake"? Hun snakker jo om akkurat samme setet.

Det har bare blitt en endring i bruksanvisningen, etter det jeg har forstått. Det har ihvertfall ikke blitt noe generelt forbud mot å ta av ryggen på stoler som har den muligheten.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:11.