|
Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#61 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Bilstolguruer!
Disse to, pluss Concord Evo er de beltestolene som har kommet best ut av tester, uten Isofix. Recaro Start kom dårlig ut og fikk bare 1,5 på sikkerhet i motsetning til setene over som fikk henholdsvis 4, 3,5 og 3,5.
![]() |
#63 |
Etylbarbital
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Besteforeldrene til Prototypen har Britax Two-Way Elite. Dette er et langt mer romslig sete enn Izi Kid, synes jeg. (Ikke så mye sidebeskyttelse - det tar vel endel plass.)
![]() |
#64 |
I mål
|
Ikke noe problem |
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Hertuginne
|
Det ante meg at du ikke kom til å gå rundt og være fornærmet på meg i all evighet etter en slik sleivuttalelse.
![]() |
#66 |
...
Ja det kan bli mindre trangt med en annen stol. Alle er forskjellige og de gir forskjellig beinplass i forskjellige biler. Britax Two-Way er en ganske "åpen" stol som ikke blir trang i bredden for de fleste barn. Den har lite sidestøtte men har god sidebeskyttelse allikevel. Ikke alltid disse to tingene henger sammen.
![]() |
#67 |
Aktiv
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Akershus
![]() |
![]() Sv: Bilstolguruer!Jeg ville ikke anbefalt Recaro start til noen. Greit nok, det er godt å sitte på og virker godt ventilert. Så om sommeren er det nok lurt.
![]() |
#68 |
Erfaren nok
|
![]() Sv: Bilstolguruer!Noen her inne bilr vel fornøyd når jeg kan fortelle at jeg nå har kjøpt dette:
![]() |
#69 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: Bilstolguruer!guniss; På den andre siden, vet dere at hun sitter så trygt som mulig.
![]() |
#70 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Viken
![]() Sv: Bilstolguruer!Guniss: Gratulerer med fint sete, vi har også et sånt et, og er veldig fornøyde. Kan være greit å være obs på at setet er litt hardt i sittedelen, så jeg kjøpte en billig Ikea sittepute og klippet til.
![]() |
#71 |
En som trener
|
Har Maxi Cosi-setene isofix? Eller er det kun det til Britax som har det? |
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
Passiv
|
Det har vi kjøpt til TurboTrollet, og han sitter kjempegodt i det. Det er uten isofix, men vi har så allikevel ikke plass til tre seter i baksetet om vi skal bruke isofixfestene. |
![]() |
![]() |
#74 |
Tittel og tittel....
|
![]() Sv: Bilstolguruer, hva anbefales?Vi skal også kjøpe nytt sete snart. Vi har ikke veldig stor bil og skal ha 2 seter bak, et babysete og et til min 2.5 åring(som når vi skal kjøpe nytt til nok er nærmere 3) Jeg har tenkt at vi skal snu han framover, men kanskje jeg heller skal se om jeg finner et bakovervendt hvor det kanskje er mulig at han får bedre plass til føttene sine, for nå er det rimelig trangt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
Einsam
|
![]() Sv: Bilstolguruer, hva anbefales?Så bra, Guniss |
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
Bør lage seg en tittel selv
Hvor: Viken
![]() Sv: Bilstolguruer, hva anbefales?
Jeg tar meg den friheten og svarer for Guniss jeg: Det er et Britax MultiTech sete, og jeg tror nok at TWE er et sete du kan bruke lenger enn dette, pga nakkestøtten som på MT setter begrensing på høyden til barnet. (Men dette må du nesten prøve selv, det er jo stor forskjell fra barn til barn)
![]() |
#77 |
blid
![]() Sv: Bilstolguruer, hva anbefales?Elsdtejenta vår på 9 år bruker fortsatt sitt Maxi Cosi Rhodi XP-sete. Hun har brukt det i tre år og setet er like fint ennå så kvaliteten på stoffet i setet er veldig bra! Vi har aldri brukt basen som følger med setet - den skal vel gjøre det mulig å endre ryggvinkelen i hvilkeposisjon (vi kan regulere vinkelen på baksetet istedet).
![]() |
#78 |
Gjør så godt som jeg kan.
![]() Sv: Bilstolguruer, hva anbefales?Vi kjøpte på fredag et Maxi Cosi Rodi XP til junior og er meget godt fornøyd så langt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
Type R ;)
Hvor: Nord
Gammelt innlegg men har en komentar.
![]() |
#80 |
Frøken
Hvor: Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Bilstolguruer, hva anbefales?
Husk at så lenge hun ikke klager over benplassen så er det helt ufarlig å sitte med bøyde ben :-) Hun ikke er for lang for setet før hode ved ørene stikker over kanten. Fun fact: Eldste til Autofil satt bakovervendt i sitt TWE sete til han var 6 år og 9 mnd. ca. 120 cm høy og 25 kg.
![]() |
|
|