|
|||||||
| Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
kall om benen
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Jule-skryte-breveneJeg syns julebrev er kjempekoselig og vurderer å begynne med det selv!
|
|
|
|
#2 |
|
Dårlig husmor
|
Sv: Jule-skryte-breveneJeg synes sånne julebrev er helt greie, men orker ikke lage det selv. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Impulsiv innimellom
|
Sv: Jule-skryte-breveneMamma sender slike skrytebrev til sine gamle tanter og onkler.
|
|
|
#4 |
|
Peppy!
|
Sv: Jule-skryte-brevene
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
Impulsiv innimellom
|
Hva skal man si? Jeg tok det ikke så tungt. Resten hun skrev om meg, sin fantastiske datter, hennes herlige svigersønn og vidunderbarna gjorde opp for de to spontanabortene.
|
|
|
#6 |
|
intro
|
Sv: Jule-skryte-breveneJeg synes i hovedsak slike brev er (mer eller mindre overlagt) underholdende, men er ikke bedre enn at jeg ble litt lei av dem i de åra vi var ufrivillig barnløse. Til slutt lagde jeg min egen parodi, der jeg diktet opp to fiktive barn (med våre navn lett omskrevet) og skrøt hemningsløst av de fantastiske ungene. Dessverre var disse barna i overkant glade i rød og gul saft, og brevet var krydret med bilder som disse:
|
|
|
|
#7 |
|
Gullfisk
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
|
|
|
#8 |
|
Introvert optimist
|
Jeg har alltid skrevet alt for hånd, men i år måtte jeg krype til korset og gå for den ferdigtrykte varianten til de fleste. Det er tross alt bedre enn alternativet som var ingen julekort. Neste år er jeg nok på høyden igjen.
|
|
|
#9 |
|
maler
|
Sv: Jule-skryte-breveneJeg sendte julebrev før (jeg håper ikke de var veldig skrytete), men jeg har slutta. Grunnen til det er at jeg har skjønt at endel oppfatter det som upersonlig og skrytete nærmest uansett innhold, og en forumtråd på et annet forum tok motet fra meg. Argumentet er ofte at et håndskrevet, personlig brev er mye hyggeligere å få, har man ikke ork til å skrive det, kan man like godt la være. For meg er ikke det noe alternativ, jeg har slett ikke tid til å skrive lange, håndskrevne kort til alle vi har brukt å gi julekort til. Så nå får den store hopen bare kort med bilde av ungene og en kort hilsen på, mens enkelte venner blir tilgodesett med en litt lengre tekst. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Ringskrømt
|
Jeg elsker den ferdigtrykte varianten like godt, bare så det er sagt. Bare det står God Jul og er bilde av søte småtroll er jeg fornøyd. :enkel: |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Slumrende Ullteppe
|
Nok en enkel sjel melder seg.
|
|
|
#12 |
|
Tøff i frakk
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det gjør jeg.
Godt noen liker det.
|
|
|
#14 |
|
Unik
|
Sv: Jule-skryte-breveneSkulle nesten ønske eg kunne fått eit jule-skryte-brev. Eller eit julekort. I fjor trur eg me fekk 2.
|
|
|
#15 |
|
... med mjuke pigger...
Medlem siden: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Jule-skryte-breveneNår jeg får slike brev lurer jeg på hvordan de har det inne i seg. Er de bare opptatt av de ytre tingene og gjør de for å være flinke eller koser de seg med det? Det er flott hvis de gjør ting de liker og får til det meste, men jeg vet at noen familier ville hatt bedre av å bruke en helg i sofaen i blant enn alle disse prestasjonstingene.
|
|
|
|
#16 |
|
Kidding, right?
|
Sv: Jule-skryte-breveneJeg syntes den juleavisen Skilpadda og -ea- beskriver høres så utrolig bra ut! Jeg prøvde å dra igang noe liknende med kullet mitt da vi sluttet, men det var null interesse å spore.
|
|
|
|
#17 |
|
flisespikker
|
Sv: Jule-skryte-breveneVi får lage en FP-avis i stedet, Missa!
|
|
|
#18 |
|
Truth is in the x-files
|
Super ide. Det er jo så enkelt, det er jo så enkelt, bare henvise til aktuelle tråder og blogginnlegg ...
|
|
|
#19 |
|
Fola Blakken
|
Sv: Jule-skryte-breveneKjære FP-venn,
|
|
|
|