|
Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Superaktiv
Medlem siden: Nov 2007
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Jule-skryte-breveneHver jul får vi lange julebrev fra kjentfolk, speislt fra folk som har flyttet, og gir et livstegn en gang i året. Noen brev er på ei side, andre på to sider. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Slumrende Ullteppe
|
![]() Sv: Jule-skryte-breveneTja - hvordan vet du nødvendigvis at det er skrøner og skryt de skriver i disse brevene? Hadde vi hatt et slikt liv som blir beskrevet her, tror jeg fordundre meg at jeg hadde vært så stolt av meg selv at jeg hadde fortalt det til Gud og Hermann.
![]() |
#3 |
Superaktiv
![]() Sv: Jule-skryte-brevene
Hehe....skjønner den. Hvis man hadde det sånn, så måtte jo hele verden få vite om det. Sist redigert av Elias : 29-12-07 kl 13:30. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Har tro på forbedring
|
![]() Sv: Jule-skryte-breveneNÅ har ikke vi noen venner som sender ut slike fellesbrev, men min mor får mange. Jeg synes jo det er enda godt at de forteller hva som har vært bra i året som er gått, for om de skulle ha snakket om depresjon etc, så har jo det vært relativt upassende det også.
![]() |
#5 |
Flax
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Jule-skryte-breveneJeg får ikke så mange sånne brev selv, men synes det er veldig koselig å lese de som foreldrene mine får (fra venner som jeg også kjenner).
![]() |
#6 |
X First Lady
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Jule-skryte-breveneHar forandret mening om slike "fellesbrev" jeg. Nå syne jeg det er koselig å få brev hvor de forteller hva som har skjedd det siste året både positive og negative ting og mye bedre enn et kort med kun "God jul og godt nyttår" Sist redigert av Michelle : 29-12-07 kl 13:13. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Jule-skryte-breveneSignerer Bauche. Det skulle nå ha tatt seg ut å sende et slikt brev med kun klaging og syting og oppsummering av alle ting som har gått galt eller i det minste ikke helt som planlagt. Det er jo supert at man en gang i året setter seg ned skriver en oppsummering av det som er godt i livet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Bare sær
![]() Sv: Jule-skryte-breveneJeg synes ikke det er så mye skryt i de brevene jeg får. Klart man ønsker å fortelle mest om det hyggelige som har skjedd i løpet av året, men det fortelles da om annet også. Jeg får julebrev fra venner med mange barn (10 og 6), og det er en grei måte å holde seg oppdatert på.
![]() |
#9 |
X First Lady
Nettopp og jeg blir hoppende glad for å få julekort selv om det ikke er noe mye kontakt ellers i året. Vi har familie/venner/bekjente som bor langt unna og da er det så koselig å få en hilsen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Flink jente
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Jule-skryte-breveneJeg får bare et slikt brev, og det er fra familien min som bor i Usa, og de synes jeg bare det er hyggelig å få oppdateringer fra. Min mor får langt flere, og hun kaller det, slik som deg, jule-skryte-brev. Jeg derimot synes bare det er flott at de skryter av barnebarn, barn mm...kjekt å se hva de har gjort i året som har gått. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Superaktiv
![]() Sv: Jule-skryte-breveneHåper at dere ikke oppfatter meg som negativ...... |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
søt
![]() Sv: Jule-skryte-breveneFår ingen slike jeg, men har lekt med tanken å lage et selv. Tror en salig blanding av litt skryt, opplevelser, bilder, morsomheter og fakta er på sin plass.
![]() |
#13 |
Flax
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Jeg synes igrunnen det er veldig "greit" om noen skriver at året har vært tøft. Spesielt når man ikke har så mye kontakt, så kan man jo gå glipp av noe som er viktig. Jeg synes derfor ikke det er dumt at noen skriver at året ikke har vært bra, om det ikke har vært det. Syt er noe helt annet (vet du, skien min knakk når vi var på tur. Og som om ikke det var nok så har naboen nok engang kjøpt finere bil enn oss...
![]() |
#14 |
Live and let live
|
![]() Sv: Jule-skryte-breveneJeg synes det er koselig med julebrev. Få en oppdatering på hva som skjer i livene deres, og se hvordan ungene utvikler seg. Man skrøner da ikke selv om man fokuserer på det som er bra. Det skulle tatt seg ut om man skulle bare skrive det triste for at folk ikke skulle føle seg misslykket av å lese.
![]() |
#16 |
Fortynnet
|
![]() Sv: Jule-skryte-breveneDet er koselig med julebrev og fint med en oppdatering. Men jeg har lest enkelte som tipper litt over når det gjelder å fortelle om familiens vellykkethet, eksotiske ferier og de enkelte familiemedlemmers popularitet og aktivitet, nye biler og båter osv. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Sliter med tastaturet
![]() Sv: Jule-skryte-breveneVi har kun fått ett sånt brev som du beskriver, og jeg følte meg ikke mislykket etter å ha lest det, tvert imot fikk jeg meg en meget god latter. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Gjør så godt som jeg kan.
![]() Sv: Jule-skryte-breveneVi får flere julebrev men vi synes de er koselige å lese om hva som har skjedd med dem det året som har gått. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
One of These Days
|
![]() Sv: Jule-skryte-breveneBergljot, veldig bra. Jeg hadde nok foretrukket det siste, ja. Synes det er veldig koselig med julebrev og har vurdert det selv, men har ikke hatt tid i år. Kanskje neste år? Vil tro at de fleste julebrev oppsummerer det positive i løpet av året og ikke velger å se alt fra den negative siden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
trenger lading
|
![]() Sv: Jule-skryte-breveneSynes det er veldig koselig med brev jeg, selv om de er "masse-produsert". De fra folk vi treffer sjelden, det står "God Jul og godt nytt år", blir mer upersonlig synes jeg.
![]() |
|
|