Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Jule-skryte-brevene

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-12-07, 12:08   #1
Elias
Superaktiv
 
Elias sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 317
Elias er populærElias er populærElias er populærElias er populær
Standard

Jule-skryte-brevene

Hver jul får vi lange julebrev fra kjentfolk, speislt fra folk som har flyttet, og gir et livstegn en gang i året. Noen brev er på ei side, andre på to sider.
Der forteller de stolte foreldrene om hva familien gjør, om vesla som er begynt på skolen, om den mellomste som er klassens beste på ski, og om storesøster som er den flinkeste i ballett. Og kanskje om eldstegutten som har klart lappen med minimalt med kjøretimer.
Og så slenges det på noen ord om hvor flink de to voksne er til å trimme, og at kiloene sikkert ikke kommer til å legge seg på kroppen i jula osv...osv....

Og viktigst av alt: Aktive til tusen!!!
Kort sagt: Skryt og overdrivelse fra ende til annen.

Sånne ting som gjør at vi, en gjennomsnittlig familie med gjennomsnitlige unger og som trimmer helt sikkert mindre enn gjennomsnittet.
Er det så rart at vi av og til kjenner oss littegrann mislykket etter å ha lest julebrev når idealene er sånn?
Vi har da ikke mulighet til å nå slike folk opp til knærne engang !

Så i år har vi ikke sendt julekort engang. For hvis vi skal "skrøne" slik, da blir det mer ærlig å la være.

Noen flere som har slike erfaringer?

Elias er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-07, 12:15   #2
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.808
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jule-skryte-brevene

Tja - hvordan vet du nødvendigvis at det er skrøner og skryt de skriver i disse brevene? Hadde vi hatt et slikt liv som blir beskrevet her, tror jeg fordundre meg at jeg hadde vært så stolt av meg selv at jeg hadde fortalt det til Gud og Hermann.
Men er denne beskrivelsen nødvendigvis oppskriften på et lykkelig idealliv?

Jeg er likevel enig med deg i en ting. Skal man sende julekort eller julebrev, så hvorfor i all verden skrøne og overdrive? Når jeg hører fra folk, så liker jeg å høre hvordan de virkelig har det. Noen ganger kan det til og med være en fattig trøst å få høre at andre sliter litt med dette og hint, så føler man seg ikke så alene...

For som du sier, hører man bare om det vellykkede, kan man fort føle seg noe mislykket sjøl.

Men drit og dra i dem - du vet selv best hvordan dere har det, og dere gjør sikkert så godt dere bare kan.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-07, 12:52   #3
Elias
Superaktiv
 
Elias sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 317
Elias er populærElias er populærElias er populærElias er populær
Standard

Sv: Jule-skryte-brevene

Opprinnelig lagt inn av Inagh, her.

Tja - hvordan vet du nødvendigvis at det er skrøner og skryt de skriver i disse brevene? Hadde vi hatt et slikt liv som blir beskrevet her, tror jeg fordundre meg at jeg hadde vært så stolt av meg selv at jeg hadde fortalt det til Gud og Hermann.
Men er denne beskrivelsen nødvendigvis oppskriften på et lykkelig idealliv?

Jeg er likevel enig med deg i en ting. Skal man sende julekort eller julebrev, så hvorfor i all verden skrøne og overdrive? Når jeg hører fra folk, så liker jeg å høre hvordan de virkelig har det. Noen ganger kan det til og med være en fattig trøst å få høre at andre sliter litt med dette og hint, så føler man seg ikke så alene...

For som du sier, hører man bare om det vellykkede, kan man fort føle seg noe mislykket sjøl.

Men drit og dra i dem - du vet selv best hvordan dere har det, og dere gjør sikkert så godt dere bare kan.

Hehe....skjønner den. Hvis man hadde det sånn, så måtte jo hele verden få vite om det.
Klart alt dette skrytet kan være sant. Men noen har en egen evne til å få det til å høres ut som om hele tilværelsen er helt topp hele tiden. Men sånn er det jo ikke for noen.

Jeg blir egentlig helt matt av slikt, mest fordi at for meg og mine holder det med å fortelle hva vi og ungene gjør og hva vi liker å gjøre. Man trenger da ikke å opplyse om at man trimmer 8 dager i uka så lenge det er bare sju ukedager. Og ære være at dattera deres er best i ballett.
Men hvem er ikke best i ballett når man er ni år? Og det å klare sertifikatet med få kjøretimer indikerer jo slett ikke at man er noen god sjåfør.

Sånne julebrev er en uting, fordi det er med på å skape en slags prestasjonsangst.
Når livet kanskje dette året ikke har gått på skinner, kanskje noen i familien har slitt, og ting ikke ble som det skulle blitt, hvem tør vel å skrive om slikt etter å ha fått et glansbilde-brev som man vet er kanskje 50 prosent falskt?
Jo, forresten: Vi burde det !! Men gjør folk flest det? Nei.


Sist redigert av Elias : 29-12-07 kl 13:30.
Elias er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-07, 12:54   #4
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.678
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jule-skryte-brevene

NÅ har ikke vi noen venner som sender ut slike fellesbrev, men min mor får mange. Jeg synes jo det er enda godt at de forteller hva som har vært bra i året som er gått, for om de skulle ha snakket om depresjon etc, så har jo det vært relativt upassende det også.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-07, 12:57   #5
Mikkeline
Flax
 
Mikkeline sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 5.711
Mikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Jule-skryte-brevene

Jeg får ikke så mange sånne brev selv, men synes det er veldig koselig å lese de som foreldrene mine får (fra venner som jeg også kjenner).

De synes jeg er av en litt annen karakter enn de du beskriver, Elias. Noe skryt er det jo selvsagt, og jeg synes det må være lov å skryte litt av barn og barnebarn Men stort sett er det en hyggelig oppsummering av året som har gått, på godt og vondt.

Hadde jeg fått sånne brev som du beskriver, Elias, så hadde nok jeg tenkt det samme som deg.

__________________
03 06 09
Mikkeline er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-07, 13:06   #6
Michelle
X First Lady
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.452
Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Sv: Jule-skryte-brevene

Har forandret mening om slike "fellesbrev" jeg. Nå syne jeg det er koselig å få brev hvor de forteller hva som har skjedd det siste året både positive og negative ting og mye bedre enn et kort med kun "God jul og godt nyttår"

I år gjorde vi også det da jeg sliter med leddplager og sist jul etter å ha håndskrevet et 60 talls kort ikke klarte å bevege håndleddet på en stund.
Rein skryt mm holdt vi oss unna. Og til noen forandret vi slik at det ble enda mere personlig.


Sist redigert av Michelle : 29-12-07 kl 13:13.
Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-07, 13:11   #7
Libra
Bør lage seg en tittel selv
 
Libra sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.507
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Jule-skryte-brevene

Signerer Bauche. Det skulle nå ha tatt seg ut å sende et slikt brev med kun klaging og syting og oppsummering av alle ting som har gått galt eller i det minste ikke helt som planlagt. Det er jo supert at man en gang i året setter seg ned skriver en oppsummering av det som er godt i livet.

Hyggelig er det jo også at de faktisk tenker på deg og har deg på adresselista.

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-07, 13:12   #8
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.205
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jule-skryte-brevene

Jeg synes ikke det er så mye skryt i de brevene jeg får. Klart man ønsker å fortelle mest om det hyggelige som har skjedd i løpet av året, men det fortelles da om annet også. Jeg får julebrev fra venner med mange barn (10 og 6), og det er en grei måte å holde seg oppdatert på.

Det året vennene mine mistet et barn på en ganske fæl måte, innledet de julebrevet med et bibelsitat:

"Tenk ikke på det som hendte før, akt ikke på det som en gang var! Nå skaper jeg noe nytt."

De skrev om barnet, og det har de gjort hvert år siden. Jeg gleder meg til brevet fra dem.

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-07, 13:15   #9
Michelle
X First Lady
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.452
Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Sv: Jule-skryte-brevene

Opprinnelig lagt inn av Libra, her.

Signerer Bauche. Det skulle nå ha tatt seg ut å sende et slikt brev med kun klaging og syting og oppsummering av alle ting som har gått galt eller i det minste ikke helt som planlagt. Det er jo supert at man en gang i året setter seg ned skriver en oppsummering av det som er godt i livet.

Hyggelig er det jo også at de faktisk tenker på deg og har deg på adresselista.

Nettopp og jeg blir hoppende glad for å få julekort selv om det ikke er noe mye kontakt ellers i året. Vi har familie/venner/bekjente som bor langt unna og da er det så koselig å få en hilsen.

Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-07, 13:20   #10
Macky
Flink jente
 
Macky sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 3.303
Macky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Jule-skryte-brevene

Jeg får bare et slikt brev, og det er fra familien min som bor i Usa, og de synes jeg bare det er hyggelig å få oppdateringer fra. Min mor får langt flere, og hun kaller det, slik som deg, jule-skryte-brev. Jeg derimot synes bare det er flott at de skryter av barnebarn, barn mm...kjekt å se hva de har gjort i året som har gått.

Macky er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-07, 13:35   #11
Elias
Superaktiv
 
Elias sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 317
Elias er populærElias er populærElias er populærElias er populær
Standard

Sv: Jule-skryte-brevene

Håper at dere ikke oppfatter meg som negativ......
Jeg overdriver kanskje litt her i denne tråden, jeg også.
Jeg mente ikke ALLE julebrevene.

Mulig jeg har skrevet litt slik fordi dette året ikke har vært så godt......
For all del: Jeg er IKKE tilhenger av Jante-loven. Stort sett er det bra at folk skryter av sine barn og seg selv.
Men i år føler jeg det ikke er noe å skrive om. Annet at vi alle sammen her og nå har det ganske bra.
Som noen her sa: Det vilel tatt seg ut å komme med en hel haug med negative ting i slikt brev.

Elias er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-07, 13:39   #12
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.116
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Jule-skryte-brevene

Får ingen slike jeg, men har lekt med tanken å lage et selv. Tror en salig blanding av litt skryt, opplevelser, bilder, morsomheter og fakta er på sin plass.

Jeg tok en slik "20-spørsmål" på ungene mine (de er 4 og 6 år), med spørsmål av formen: Favorittfarge, favorittmat, favorittfilm, hva de er mest glad for, hva de er mest redd for etc. Det var hysterisk mange morsomme og fine svar. Hadde nok inkludert den i brevet.

Jeg syns det er koselig med slike brev. Neste år SKAL jeg lage.

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 29-12-07, 13:43   #13
Mikkeline
Flax
 
Mikkeline sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 5.711
Mikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Jule-skryte-brevene

Opprinnelig lagt inn av Elias, her.

Håper at dere ikke oppfatter meg som negativ......
Jeg overdriver kanskje litt her i denne tråden, jeg også.
Jeg mente ikke ALLE julebrevene.

Mulig jeg har skrevet litt slik fordi dette året ikke har vært så godt......
For all del: Jeg er IKKE tilhenger av Jante-loven. Stort sett er det bra at folk skryter av sine barn og seg selv.
Men i år føler jeg det ikke er noe å skrive om. Annet at vi alle sammen her og nå har det ganske bra.
Som noen her sa: Det vilel tatt seg ut å komme med en hel haug med negative ting i slikt brev.

Jeg synes igrunnen det er veldig "greit" om noen skriver at året har vært tøft. Spesielt når man ikke har så mye kontakt, så kan man jo gå glipp av noe som er viktig. Jeg synes derfor ikke det er dumt at noen skriver at året ikke har vært bra, om det ikke har vært det. Syt er noe helt annet (vet du, skien min knakk når vi var på tur. Og som om ikke det var nok så har naboen nok engang kjøpt finere bil enn oss... ).

Om man først velger å sende et julebrev, så synes jeg det er flott om man er ærlig nok til å dele året som har gåttpå godt og vondt.

__________________
03 06 09
Mikkeline er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-07, 14:29   #14
DM
Live and let live
 
DM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.119
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jule-skryte-brevene

Jeg synes det er koselig med julebrev. Få en oppdatering på hva som skjer i livene deres, og se hvordan ungene utvikler seg. Man skrøner da ikke selv om man fokuserer på det som er bra. Det skulle tatt seg ut om man skulle bare skrive det triste for at folk ikke skulle føle seg misslykket av å lese.

__________________
Poden des. 01, Admini jan. 07 og Admikra feb.14.
-Det du tror, avgjør hva du ser.
DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-07, 15:00   #15
Nabojenta
#1
 
Nabojenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.649
Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jule-skryte-brevene

Jeg likte det første brevet, jeg da ...

__________________
Nabojenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-07, 15:01   #16
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jule-skryte-brevene

Det er koselig med julebrev og fint med en oppdatering. Men jeg har lest enkelte som tipper litt over når det gjelder å fortelle om familiens vellykkethet, eksotiske ferier og de enkelte familiemedlemmers popularitet og aktivitet, nye biler og båter osv.

Det fins selvfølgelig alltid flere alernative historier å fortelle om en families liv og levnet gjennom et helt år. Og selvfølgelig vil man fokusere på det positive i et slikt brev. Har det skjedd veldig vonde og vanskelige ting i året som gikk, vil det kanskje likevel være naturlig å nevne det. Det er jo en balansegang.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-07, 15:10   #17
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet
 
Hasselnøtt sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.207
Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Jule-skryte-brevene

Vi har kun fått ett sånt brev som du beskriver, og jeg følte meg ikke mislykket etter å ha lest det, tvert imot fikk jeg meg en meget god latter.

Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-07, 16:09   #18
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.122
Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Jule-skryte-brevene

Vi får flere julebrev men vi synes de er koselige å lese om hva som har skjedd med dem det året som har gått.

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-07, 16:47   #19
amylin
One of These Days
 
amylin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.919
Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Jule-skryte-brevene

Bergljot, veldig bra. Jeg hadde nok foretrukket det siste, ja. Synes det er veldig koselig med julebrev og har vurdert det selv, men har ikke hatt tid i år. Kanskje neste år? Vil tro at de fleste julebrev oppsummerer det positive i løpet av året og ikke velger å se alt fra den negative siden.

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-07, 16:57   #20
Svanen
trenger lading
 
Svanen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Innlegg: 5.323
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Jule-skryte-brevene

Synes det er veldig koselig med brev jeg, selv om de er "masse-produsert". De fra folk vi treffer sjelden, det står "God Jul og godt nytt år", blir mer upersonlig synes jeg.
Jeg vil gjerne høre hva alle gjør, har gjort... Så jeg kaster meg over julebrevene jeg
Vi sender ut ca 60 kort, litt over halvparten får julebrev og bilde, resten skriver jeg kort og noen personlige ord til. Sistnevnte er de jeg treffer flere ganger i året, som allerede vet hva vi har gjort det siste året, i ferien og ellers.
I familien min har vi det siste halvannet år opplevd to trafikkulykker. Vi er en stor slekt, så jeg skjønner at det er umulig for de å holde alle oppdatert om fremgangen, så det er både godt og vondt å lese i julebrevene derfra i år....

__________________
99, 00, 04, aug. 14
Svanen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:20.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no