Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Noen venner ringer og sier at de kommer forbi om 5 minutter, hva tenker du da?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Hva tenker du om noen venner plutselig tar turen innom?
Panik, panik, panik! Her må det ryddes! 84 42,42%
De har nok sett det mer rotete enn hva det er nå. 16 8,08%
Så hyggelig at de tar turen innom! 90 45,45%
Annet 8 4,04%
Deltakere: 198. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-01-08, 16:13   #81
Honda
Type R ;)

Honda sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Noen venner ringer og sier at de kommer forbi om 5 minutter, hva tenker du da?

Mens vi holdt på med vårt soverom fra september til jul, så hadde jeg tenkt

Sitat:

Panik, panik, panik! Her må det ryddes!

Men nå som vi er ferdige med det og siden lile lille julaften så tenker jeg dette når folk sier de kommer innom:

Sitat:

Så hyggelig at de tar turen innom!

og stikker hode i fryseren for å se om det er noen rester etter jul

Gammel 23-01-08, 16:28   #82
Vimsen
"De"

Vimsen sin avatar

Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Noen venner ringer og sier at de kommer forbi om 5 minutter, hva tenker du da?

Litt panikk. Men det kommer an på hvem det er.

Gammel 23-01-08, 16:29   #83
Kula
Trallallaa

Kula sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
Kula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Det kommer helt an på HVEM som kommer. Er det svigermor tenker jeg: Faen, hvorfor kommer de aldri når det er ryddig her?? Men skyvedørsgarderoben i gangen rommer utrolige mengder.

Er det andre så blir det litt sånn "skyffel" rydding. Det er stort sett gangen som er rotete, og tildels kjøkkenet. Da blir gangen "skyflet", og gjestene loset inn i stuen utenom kjøkkenet. Servering? Kaffe og brus er vel greit? Og potetgull eller sjokkis også?

Gammel 23-01-08, 16:29   #84
Slettet bruker
Passiv

Standard

Panikk, stort sett.

Svar med sitat
Gammel 23-01-08, 17:57   #85
lille my
Erfaren

lille my sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
lille my er populærlille my er populærlille my er populærlille my er populær
Standard

Så kjekt .
Har det stort sett ganske ryddig syns jeg.

Gammel 23-01-08, 18:07   #86
Fruktflua
Sperret

Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Ta meg som jeg er, sier jeg bare.

Fruktflua er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-08, 18:24   #87
MorStine
*elsker ENGA*

MorStine sin avatar

Medlem siden: May 2007
Hvor: Øvre Romerike
Blogginnlegg: 2
MorStine er populærMorStine er populærMorStine er populærMorStine er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fluke, her.

Burde vært flervalgs, for jeg tenker ofte flere av de tankene der. Men den første er at det er hyggelig at de stikker innom, så ser jeg meg rundt og tenker "Yaiks! Her må det ryddes" og etter å ha satt på kaffe og ryddet litt tenker jeg at de sikkert har sett det mer rotete enn det er nå (for vanligvis ringer de ikke først og da får de ta det som det er).

Signerer, og krysset av for det første alternativet!

Gammel 23-01-08, 20:28   #88
Macky
Flink jente

Macky sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Macky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Først panikk, så hyggelig

Macky er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-08, 20:35   #89
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Jeg irriterer meg forresten litt over at ingen har kommet på plutselig besøk i dag.
I går tok jeg meg nemlig i nakken og vasket hele kåken, så det hadde vært fint å gi inntrykk av at det er rent og ryddig her iblant, i alle fall.
Men kom det noen?
Nei.
De venter til huset står på ende igjen.

Gammel 23-01-08, 21:55   #90
Pelen
Bør lage seg en tittel selv

Pelen sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av ~TM~, her.

Det der burde vært en flervalgspoll. Jeg har samtige av de foreslåtte reaksjonene.

Ja, det har jeg også, men i går når jeg skrev den så skulle jeg ha fått rydde rydde rydde først opp i hodet. Men det hadde unektelig vært hyggelig også.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-08, 22:32   #91
Appelsin
Søt og rar

Appelsin sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 266
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Det er hyggelig nå som jeg har permisjon, for da er det bestandig presentabelt her i huset
- meeen når vi begge er i jobb igjen, tipper jeg panikken blir påtakelig... selv om det oftest blir utrolig koselig med sånne spontane besøk.

Gammel 23-01-08, 22:48   #92
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tenker "så hyggelig", og så fikser jeg meg selv eller huset, alt etter hva som trenger det mest.

Gammel 23-01-08, 22:50   #93
pippimamma
Bør lage seg en tittel selv

pippimamma sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Østlandet
pippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Det er alltid hyggelig med besøk. Det er sjelden venner eller familie ringer før de kommer innom, de vet de alltid er velkomne her. Samme med barnas venner.

pippimamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-08, 22:55   #94
gullet
stille

gullet sin avatar

Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Liven, her.

Jeg synes det er hyggelig og tar en rask kikk over badet før jeg lager kaffe. Er jeg heldig, så har jeg litt digg i fryseren også.

Gammel 24-01-08, 12:28   #95
Margareth
Lattermild "tøysetante"

Medlem siden: Jan 2008
Margareth er den lykkelige mottaker av konstruktiv kritikk
Standard

Mine venner kjenner meg for godt til at de kommer på fem minutters varsel, hehe...

Gammel 24-01-08, 14:04   #96
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Så hyggelig. :har vaskehjelp: Pre.vaskehjelp-alderen: Panikk panikk panikk!

Gammel 24-01-08, 14:09   #97
Anda
Smugleser

Anda sin avatar

Blogginnlegg: 411
Anda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de fleste
Standard

Stort sett; så hyggelig! Og så ville jeg ha blitt glad for en unnskyldning for å slippe å gjøre kjedelige aktiviteter som å brette klær og annet husarbeid, men få skravle med venner (evt familie) i stedet.

Anda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-08, 16:41   #98
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?

Aminta sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Noen venner ringer og sier at de kommer forbi om 5 minutter, hva tenker du da

Så hyggelig at de kommer!
Mulig jeg hadde lurt på hvorfor de ringte 5 min. før, for det er ikke normalen, de som kommer uten avtale til oss kommer helt uanmeldt

Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-08, 17:32   #99
turi
representert

Medlem siden: Oct 2006
turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Er det de vanlige vennene så vet de åssen det bruker å se ut, og de som ikke vet det får ta det som det er.

Er verst med svigermor egentlig, da slår panikk-knappen inn for fullt og alle må være med på tvangsrydding. Særlig bad og kjøkken. Av en eller annen grunn skal svigermoren min alltid inn på kjøkkenet.. "du vet at kaffekanna blir blank av zalo"... Øh..

Gammel 24-01-08, 18:08   #100
Gremli Skremli
Ansvar for egen luring

Gremli Skremli sin avatar

Hvor: På rette sida av elva
Blogginnlegg: 8
Gremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtid
Standard

Strålende! Er de gode venner, så tåler de å se rotet vårt. Jeg fjerner kanskje skittentøy fra baderomsgulvet.

ble huset fylt av nye knøtt, som både sang og lo
Gremli Skremli er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:27.