|
Spikerhjørnet Speaker's corner. Forum for lengre debattinnlegg og meninger, politikk mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Håndhilser ikke på damene...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Tittel og tittel....
|
![]() Sv: Håndhilser ikke på damene...Det jeg syns er vanskelig er at muslimer praktiserer så forskjellig. En av de første muslimske fedrene jeg traff på i barnehagen håndhilste ikke, heller ikke neste, så da trodde jeg det skulle være sånn. Men så kom jo de som gjerne håndhilser og jeg som ikke strekker ut hånda fordi jeg regner med at de ikke vil håndhilse. Det er ikke et must for meg å håndhilse så jeg syns ikke det er uhøflig sånn sett, men jeg vil jo ikke bli sett på som uhøflig fordi jeg ikke strekker fram hånda. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Glamorøs
|
Sånn er det jo med alle religioner da, hvordan og hvor "mye" man praktiserer.
![]() |
#4 |
Tittel og tittel....
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
På opplading
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Flekkefjord
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Håndhilser ikke på damene...Signerer Maz og Hattifnatten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
representert
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Håndhilser ikke på damene...Jeg tror rett og slett at jeg har jobbet med så masse forskjellige mennesker, at en særing fra eller til ikke plager meg. Jeg er nok blitt mer og mer "jaja" med årene. Merkelig hvor forskjelige vi er alle sammen.
![]() |
#8 |
Shake it out!
|
Det er meget mulig, men jeg kjenner at i denne saken er jeg fordomsfull
![]() |
#9 |
|
![]() Sv: Håndhilser ikke på damene...Nå står det jo skrevet at man ikke skal røre ved personer av det annet kjønn, bortsett fra i situasjoner hvor det er nødvendig. Jeg synes ikke det er pussig at noen muslimer tolker dette som at håndhilsing er offlimits. Noen er mer tro mot Bibelen enn andre, noen er mer tro mot Koranen enn andre, og noen er mer tro mot Toraen enn andre. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
weird
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Håndhilser ikke på damene...Da jeg tok sykepleierutdanningen var det en etnisk norsk medstudent som var forsinket i utdanningen.
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Travelt opptatt
|
Hvis man har så sterke overbevisninger er det ikke alle yrker man passer i. Enten bør man innse det og revurdere yrkesvalg, eller tilpasse seg kravene yrket stiller.
![]() |
#12 |
Ustabil
|
Og hvis man mener at små barn helst bør være hjemme med mor bør man ikke utdanne seg til førskolelærer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Live and let live
|
Jeg leste Toffen.
![]() |
#15 |
Shake it out!
|
![]() |
#16 |
Skrekkøgle
|
Jeg kjenner en geolog som tror på kreasjonismen, og han klarte sine studier strålende.
![]() |
#17 |
Travelt opptatt
|
Hvilken retning studerte han? Jeg kan kanskje forstå det om han jobber med noen få spesialiteter innen hardrock-geologi, men slikt som sedimentologi og paleontologi skulle han ha hatt store problemer med. Dessuten skjønner jeg ikke helt hvordan han kom gjennom de grunnleggende kursene, med mindre han svarte det sensor ville høre istedenfor det han selv trodde.
![]() |
#18 |
Travelt opptatt
|
![]() Sv: Håndhilser ikke på damene...Nabbe og Hattifnatt: Det er akkurat det som er poenget. Da klarer man å tilpasse seg kravene utdanningen/yrket stiller. Han som jeg pratet med klarte ikke det. Han var så overbevist om at han hadde rett at han ikke kunne sette seg inn i andre tankeganger.
![]() |
#19 |
weird
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Håndhilser ikke på damene...Jeg er veldig tro mot Toffen.
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|