|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Princess Skids and Scars
|
Sv: Er det galskap å sette fire barn til verden?
Ja, som jeg skriver så hadde jeg jo klart det om de først var der. Men at jeg vil være en bedre mor med færre barn er det ingen tvil om. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er det galskap å sette fire barn til verden?Jeg tror også jeg ville klart det om jeg måtte, men jeg er ikke villig til å prøve... |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Originala
|
Nå er det forskjell på fire tette barn og fire barn med et visst aldersspenn, da. Men tanken på fire barn i barnehage- og småskolealder, som skal bringes til barnehage, pakkes sekker til, følges opp i forhold til lekser, følges opp i forhold til fritidsaktiviteter, vaskes klær til ... Tanken gjør meg svett. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Glamorøs
|
Jeg syns ikke det er galskap å få fire barn, men det er ikke det jeg ønsker meg. Skulle jeg plutselig bli gravid med trillinger så hadde vi selvsagt greid det, men vi måtte ha lagt om livsstilen kraftig. Jeg ønsker å ha råd til å bo sentralt og kunne reise mye, det vil bli vanskelig med fire barn.
|
|
|
#5 |
|
Kontrollfrik
Jeg tror ikke jeg har helse og overskudd til det. Jeg orker ikke tanken på et nytt risikosvangerskap, en babytid med kolikk og uten mulighet til å amme, nok et barn med refluks og ikke minst det faktum at jeg har en stoffskiftesykdom som gjør at jeg i perioder er trøttere enn andre, mye hodepine etc etc. I tillegg takler jeg søvnmangel ekstremt dårlig (også pga sykdommen). Og så har man det faktum at de skal føles opp etterhvert, det er flere foreldremøter, fritidsaktiviteter o.l. Det er flere klær å vaske og vi burde nok flyttet hvis vi skulle hatt tre barn eller mer. Sist redigert av Hyacinth : 25-02-08 kl 18:59. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Kontrollfrik
Sv: Er det galskap å sette fire barn til verden?Jeg må forresten understreke at jeg ikke mener at folk er gale som får fire. Men jeg beundrer dem som klarer og det hender jeg misunner dem det overskuddet de antakelig (som regel) er i besittelse av. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Nå også i farger
Medlem siden: Oct 2006
Helt feil. Jeg er som deg. Men det er ikke så mye verre nå med 4 enn det var med 2. Veien blir til mens man går. Man venner seg til det. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
representert
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er det galskap å sette fire barn til verden?Jeg å ønsker meg flere barn enn 2, men det er bare ikke mulig, dessverre. Derfor er jeg fornøyd med 2.
|
|
|
#9 |
|
er her
|
Sv: Er det galskap å sette fire barn til verden?Nei det er ikke galskap.
|
|
|
|
#10 |
|
Superduperaktiv
![]() ![]() |
Sv: Er det galskap å sette fire barn til verden?Jeg syns ikke det er galskap. Har tre selv og ønsker meg en til. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
I farta!!
|
Sv: Er det galskap å sette fire barn til verden?Nei absolutt ikkje galskap. Me har tre og har stoppa med det men tanken om fire er ikkje avskrekkande.
|
|
|
#12 |
|
My hips don't lie
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Hadeland
![]() ![]() ![]() |
Sv: Er det galskap å sette fire barn til verden?Jeg og mannen venter nummer fem, og det mangler ikke på kommentarer der gitt. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Er det galskap å sette fire barn til verden?Det er selvfølgelig ikke galskap sålenge man har ressurser og overskudd til å følge opp alle barna. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Men først, kaffe!
Sv: Er det galskap å sette fire barn til verden?For meg er det ganske utenkelig, men kun fordi jeg ikke ønsker meg eller ser for meg at jeg klarer å følge opp fire barn. Men å kalle det galskap blir helt feil. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Dukkar plutseleg opp ...
Sv: Er det galskap å sette fire barn til verden?Ja, eg er heilt einig med emm. Det er ikkje galskap å få fire born dersom det er det ein vil og ønsker å prioritere. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Står på egne ben
Sv: Er det galskap å sette fire barn til verden?Jeg tror at det går helt fint med 4 barn, men for meg hadde det ikke vært aktuelt. Men skulle det blitt sånn så hadde det helt sikkert gått fint det også. Har flere venninner som har 4 barn, så jeg tenker ikke over at det er galskap. Har akkurat ei venninne som fortalte at hun ventet nr.5, og det synes jeg er litt galskap når de snakket om at de ikke skulle ha flere barn etter nr. 3, og i alle fall ikke etter at nr. 4 kom litt overraskende. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Erfaren
Medlem siden: Nov 2007
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er det galskap å sette fire barn til verden?Nei, selvfølgelig er det ikke galskap å sette fire barn til verden. Hver og en må selv få avgjøre dette, og jeg stoler på at de aller fleste er i stand til å vurdere sin egen situasjon. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Skummelt distré...
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Norge
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er det galskap å sette fire barn til verden?Nei det er ikke galskap i det hele tatt, selv om det ikke er aktuelt for meg.
|
|
|
#19 |
|
Muligens verdt å vente på
|
Man kan ha en liten barnehage uten minibuss også. Det er vel ni seter som er grensen.
|
|
|
#20 |
|
Ustabil
|
Sv: Er det galskap å sette fire barn til verden?Tja. Det kommer an på så mangt, selvsagt. Mest av alt på livsførselen. Jeg syns det er galskap å sette fire barn til verden hvis man ikke er i stand til å forsørge dem og ta seg av dem og følge dem opp. Og jeg syns det er galskap også hvis foreldrene jobber så mye at de aldri har tid til barna. |
|
|
|
![]() |
|
|