Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Er det galskap å sette fire barn til verden?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-02-08, 23:30   #121
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er det galskap å sette fire barn til verden?

Det er jo flott at noen har overskudd og kapasitet til å ha både 3 og fire barn. Det er vel noe man føler selv at man har ro og ork til.

Jeg kjenner at jeg igrunnen har mer enn nok med mine to tasser. Nå begynte jeg alt for sent å få barn så uansett er det for sent her i gården å tenke på flere. Heldigvis, får jeg kanskje si for jeg kjenner av og til lysten til å prøve å få en liten jente, det må jeg innrømme.

Gammel 26-02-08, 01:23   #122
Høyt&Lavt
Stabilt ustabil...

Høyt&Lavt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 5
Høyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Electronica, her.

Nei det er det ikke.

Men helt seriøst: Hvordan løse det med bil?

Vi snakket om det her om dagen. Scenario som følger: Tredjemann i magen hadde vært 2 stk. Hvordan løse det med 4 barnestoler + tvillingvogn?

Vi hadde ikke hatt råd til en relativt ny bil av type Caravelle, og måtte kanskje ha satset på en gammel og dårligere løsning. Ikke så ideelt det da, men...

Man får både 6, 7 og 8 setere uten at det berører minibuss-lappen... Og en brukt bil trenger jo ikke bety dårlig bil?

Gammel 26-02-08, 02:40   #123
Michayla
Nysgjerrig

Michayla sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Vestfold
Michayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Her er det ikke uvanelig med 3 eller fler.

Naboen har 12 barn og de 5 eldste der har rukket og giftet seg og få flere barn allt.
Den yngste går på barneskolen ennå.
Mora i huset har 16 søsken. (smits venner)

Ellers så er det mest 2 og 3 barnsfamilier men det er endel med 4 stk og.

Ønsker meg selv 4 barn, gubben 3 og vi har 3.
Men han har ikke satt streken så veldig hardt.
Uansett så har jeg ikke lyst på flere de første 6 åra.
Men en attpåklatt er ikke å forakte.

Vi vil først se hvordan eldste vil utvikle seg i forhold til hans ad/hd diagnose og allerede nå de siste året har vi møtt på mange større og tøffere utfordringer så tiden vil vise om vi har tid og overskudd.

Vi tar en dag/år av gangen.

´*•.¸(*•.¸Gutt 99-01 og 03¸.•*´)¸.•*´
Michayla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-08, 02:43   #124
Michayla
Nysgjerrig

Michayla sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Michayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Forbrukerkverulant, her.

Man får både 6, 7 og 8 setere uten at det berører minibuss-lappen... Og en brukt bil trenger jo ikke bety dårlig bil?

Kjøpte en eldre caravelle vi og tok ut 2 seter så det ble en 8 seter og vips så slapp vi å ta busslappen.

Den var 10 år da vi kjøpte den og den er i utmerket stand.
Disse bilene var umulig å oppdrive da vi kjøpte denne, så vi var helt oppe i Alta for å hente den.

Skal aldri ha en mindre bil.
Denne skal vi ha til den ikke vil mer.
Neste blir også brukt, men i en litt nyere årsmodell. (aircondition)

En brukt bil betyr aldeles ikke en dårlig bil nei.
Langt derifra.

´*•.¸(*•.¸Gutt 99-01 og 03¸.•*´)¸.•*´
Michayla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-08, 09:07   #125
Lykkex3
Superaktiv

Lykkex3 sin avatar

Hvor: Oslo
Lykkex3 er populærLykkex3 er populærLykkex3 er populær
Standard

Jeg syns overhodet ikke det er galskap, men venner derimot
Har ikke helt slått meg til ro enda, men for å bli kvitt maset fra venner sa jeg at nå er jeg fornøyd. Svaret jeg fikk da var: Det er så godt å høre at du endelig har tatt til fornuft, Lykkex3. Hva skal man med 4 barn da? Må man alltid hige etter mere? Ja, for det blir jo litt som man sier; mye vil ha mer

Jeg er ikke helt sikker på hvordan jeg ser på denne personen lengre, for makan til idiotkommentar.

Lykkex3 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-08, 09:11   #126
Nå også i farger

Medlem siden: Oct 2006
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Hva tenker dere? Er det galskap å ønske seg mer enn to og en halv unge?

Nei, det er ikke galskap å sette fire barn til verden, men innimellom føles det som litt galskap å leve sammen med fire barn.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-08, 09:13   #127
Nå også i farger

Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Nei det er det ikke.

Men helt seriøst: Hvordan løse det med bil?

Vi snakket om det her om dagen. Scenario som følger: Tredjemann i magen hadde vært 2 stk. Hvordan løse det med 4 barnestoler + tvillingvogn?

Vi hadde ikke hatt råd til en relativt ny bil av type Caravelle, og måtte kanskje ha satset på en gammel og dårligere løsning. Ikke så ideelt det da, men...

Det finnes da mange type biler til de med 4 barn.

Man må se mulighetene, ikke begrensningene.

Gammel 26-02-08, 09:17   #128
Nå også i farger

Standard

Opprinnelig lagt inn av Kristin, her.

Jeg må forresten understreke at jeg ikke mener at folk er gale som får fire. Men jeg beundrer dem som klarer og det hender jeg misunner dem det overskuddet de antakelig (som regel) er i besittelse av.

Helt feil. Jeg er som deg. Men det er ikke så mye verre nå med 4 enn det var med 2. Veien blir til mens man går. Man venner seg til det.

Gammel 26-02-08, 09:20   #129
Nå også i farger

Standard

Opprinnelig lagt inn av trøtt, her.

da er jeg innafor. Er 33 når nr 4 kommer.

Og jeg er godt innafor! Jeg var 30.

Gammel 26-02-08, 09:27   #130
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Jeg slår et slag for minibusslappen, jeg. Tok den for åtte år siden og det var ikke særlig vanskelig. Veldig greit å kunne kjøre minibuss.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-08, 09:32   #131
Høyt&Lavt
Stabilt ustabil...

Høyt&Lavt sin avatar

Høyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Berglijot, her.

Jeg slår et slag for minibusslappen, jeg. Tok den for åtte år siden og det var ikke særlig vanskelig. Veldig greit å kunne kjøre minibuss.

jeg vil også ha!! (men gubben argumenterer med at vi ikke trenger det siden vi "bare" har to barn :sarkastisk:.. Selv er jeg delvis vokst opp med minibuss (mamma kjøpte da 6.barnet kom..), og har utrolig flotte minner fra et par ferier der jeg fikk ha med bestekameraten min på turen!!

Gammel 26-02-08, 09:42   #132
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

jeg vil også ha!! (men gubben argumenterer med at vi ikke trenger det siden vi "bare" har to barn :sarkastisk:.. Selv er jeg delvis vokst opp med minibuss (mamma kjøpte da 6.barnet kom..), og har utrolig flotte minner fra et par ferier der jeg fikk ha med bestekameraten min på turen!!

Vi kjøpte minibuss da vi hadde en ettåring og en treåring. Man trenger da ikke å ha barnehage for å ha minibuss.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-08, 09:44   #133
Høyt&Lavt
Stabilt ustabil...

Høyt&Lavt sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Berglijot, her.

Vi kjøpte minibuss da vi hadde en ettåring og en treåring. Man trenger da ikke å ha barnehage for å ha minibuss.

Jeg veit, men gubben vil ikke høre! Men neste bil SKAL være større enn det vi har nå!! Det er jo en kjempenyttig investering med den minibusslappen!!

Gammel 26-02-08, 10:05   #134
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Hva slags bil av slik størrelse rommer 4 barnestoler og en tvillingvogn?

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-08, 10:13   #135
trøtt
ekstremt trøtt

trøtt sin avatar

Blogginnlegg: 32
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Hva slags bil av slik størrelse rommer 4 barnestoler og en tvillingvogn?

http://finn.no/finn/car/object?finnk...76&WT.svl=Link

http://finn.no/finn/car/object?finnk...76&WT.svl=Link

Gammel 26-02-08, 10:18   #136
Høyt&Lavt
Stabilt ustabil...

Høyt&Lavt sin avatar

Standard

:ønsker meg: !!

Gammel 26-02-08, 11:11   #137
MorStine
*elsker ENGA*

MorStine sin avatar

Medlem siden: May 2007
Hvor: Øvre Romerike
Blogginnlegg: 2
MorStine er populærMorStine er populærMorStine er populærMorStine er populær
Standard

Mange lever med en oppfatning om at jeg (og andre "mange-barns-mødre") har fått utdelt dobbel eller mangedobbel dose energi, det kan jeg bare avkrefte. En føler seg ganske ofte som en oppvridd mopp, men himmel så glad jeg er i livet mitt.
Mange argumenter med at de ikke vil ha tid til seg selv osv... Jeg har den tiden jeg føler jeg trenger til meg selv. Vi har gode rutiner på ting, de to yngste legger seg kl 19, så leser jeg for de eldste to og de er i seng kl 20. Da er det enda mange timer til vi legger oss og vi får kjærstetid på sofaen sammen. Har alltid vært strenge (konsekvente) på dette med legging, og det har vi så mye igjen for.

Vi har Caravelle, kjøpte minibuss, men tok ut setet i bagasjen, slik at det nå er 8 seter, og den er omregistrert til personbil. Åh, jeg elsker den bilen, vår er en 2000 modell med masse utstyr, kjøpte den rett før 4'ern kom, ga 250000 for den, veldig glad vi gjorde det da, for nå som jeg er uten inntekt ville vi ikke fått lån til den. Vi kan jo aldri kvitte oss med store bilen, vi får jo høyst sannsynlig endel barnebarn, og jeg vil være en super farmor som tar med barnebarna rundt, da må vi ha plass

Jeg har "ofret" min karriere for barna, jeg går hjemme, tjener ikke penger i særlig stor grad, drar inn litt på Tupperware, men jeg får fulgt opp godt med lekser og fritidsaktiviteter. Mange av vennene til barna mine synes de er så heldige som har mamman sin hjemme og slipper sfo. Vi har laaangt fra god råd, men barna mangler ingenting, de har alt de trenger av klær, leker og andre ting som andre barn har. All mat er hjemmelaget og bakt av meg, så jeg tviler på at de føler de mangler noe.

Jeg anser meg selv som ung mor, hadde gjort unna 4 barn da jeg var 26, mannen 30, så vi har masse tid til å leve når de blir store, da kan vi reise og kose oss Vi vet at vi er ganske låste de neste 15 årene, men da (om 15 år) jeg jo bare tidlig i 40 åra...

Jeg snur ofte på det og tenker at JEG synes det er rart at enkelte velger å ikke få barn, det er for meg en gåte...

Elsker livet mitt!

Gammel 26-02-08, 11:51   #138
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 224
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes på ingen måte det er galskap å få mange barn, jeg har alltid ønsket meg fire.

Mennesker mener så mye rart. I sammenhenger da jeg får spørsmål om hvor mange barn jeg har, så får jeg ofte dåne-kommentarer når jeg sier fire. Når jeg derimot spesifiserer at bare tre av dem lever, så blir det plutselig greit igjen. For veldig mange går dåne-grensen ved tre barn, tror jeg.

Alle er vi forskjellige og det preger nok ønsker om barn også. Jeg personlig stortrives med mye familie rundt meg (jeg er yngst av fem) og hadde det samme ønsket for barna mine.

Gammel 26-02-08, 12:04   #139
carmenzita
Bør lage seg en tittel selv

carmenzita sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
carmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Siden jeg selv er enebarn,så ønsker jeg meg mange barn,men det blir nok ikke noe av det. Man må jo være to for å "danse tango"
Har foreløpig 1+ at sambo har 1 fra før.
Han mener dette er nok,men jeg skal klare å overtale ham til en til. Der går nok grensen.

Så nei det er ikke galskap å få 4 barn eller mer.

carmenzita er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-08, 12:14   #140
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Stompa, her.

Jeg reagerer gjerne med lett sjokk fordi jeg aldri hadde klart å ha fire barn, men samtidig er jeg full av beundring over at noen faktisk klarer det.

Der er jeg også. Klart det ikke er galskap. Men det er ikke noe for meg. Jeg har mer en nok med to barn, og nå vet jeg at det er slutt for min del. Og det er så utrolig deilig og befriende å vite at jeg er ferdig!

Jeg fikk jo reaksjon fra mange da jeg sa jeg vurderte sterilisere meg nå, i en alder av 30. Jeg ser ikke på det som galskap, men mange gjør det også. Nå ble det til at mannen skal ta den runden da

Jeg hadde en tanke om 3 barn før jeg fikk noen. Men jeg er ikke typen til å ha mange barn - og det har jeg innsett.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:04.