|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#101 |
Fru Jacobsen
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Er det galskap å sette fire barn til verden?Hvis det er galskap å få fire barn, så er i allefall jeg klin gærn |
![]() |
![]() |
![]() |
#102 |
strikker
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Er det galskap å sette fire barn til verden?
Ja, den fikk vi høre flere ganger.
![]() |
#103 |
ekstremt trøtt
|
![]() |
#104 |
weird
![]() Sv: Er det galskap å sette fire barn til verden?Nei. Jeg synes ikke det er galskap. Men jeg er muligens splitter pine gal, siden jeg har 5 selv. Ikke er jeg et overskuddsmenneske. Jeg er ikke engang spesielt glad i barn. Altså utover det "vanlige". Jeg kunne f.eks. aldri ha tenkt meg å jobbe i barnehage.
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou |
![]() |
![]() |
![]() |
#105 |
Tante Sofie
|
Man hører det man vil høre. |
![]() |
![]() |
![]() |
#106 |
Slumrende Ullteppe
|
![]() Sv: Er det galskap å sette fire barn til verden?Nei, så lenge du har overskudd, omsorgsevne og økonomi nok til å ta deg av nr 4 på en like bra måte som nr 1,2 og 3, så hvorfor ikke?
![]() |
#107 |
weird
Tja. For min del handlet det nok litt om hvor følsom jeg selv var også. Jeg fikk mine 5 i de usikre 20-årene der jeg tilla andres meninger altfor stor vekt. Nå gjør jeg ikke det og synes heller ikke at jeg får så mange kommentarer.
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou |
![]() |
![]() |
![]() |
#108 |
Kontrollfrik
Hvor: Sammen med Richard
Jeg tror ikke jeg har helse og overskudd til det. Jeg orker ikke tanken på et nytt risikosvangerskap, en babytid med kolikk og uten mulighet til å amme, nok et barn med refluks og ikke minst det faktum at jeg har en stoffskiftesykdom som gjør at jeg i perioder er trøttere enn andre, mye hodepine etc etc. I tillegg takler jeg søvnmangel ekstremt dårlig (også pga sykdommen). Og så har man det faktum at de skal føles opp etterhvert, det er flere foreldremøter, fritidsaktiviteter o.l. Det er flere klær å vaske og vi burde nok flyttet hvis vi skulle hatt tre barn eller mer. Sist redigert av Hyacinth : 25-02-08 kl 17:59. |
![]() |
![]() |
![]() |
#109 |
Kontrollfrik
![]() Sv: Er det galskap å sette fire barn til verden?Jeg må forresten understreke at jeg ikke mener at folk er gale som får fire. Men jeg beundrer dem som klarer og det hender jeg misunner dem det overskuddet de antakelig (som regel) er i besittelse av. |
![]() |
![]() |
![]() |
#110 |
Princess Skids and Scars
|
Ja, som jeg skriver så hadde jeg jo klart det om de først var der. Men at jeg vil være en bedre mor med færre barn er det ingen tvil om. |
![]() |
![]() |
![]() |
#111 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Er det galskap å sette fire barn til verden?For MEG er det galskap med mer enn de to jeg har, så det er jo klart at jeg synes 4 virker helt vanvittig. Men hva andre gjør bryr jeg meg lite om. Jeg er bare lykkelig at det ikke er meg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#112 |
Kontrollfrik
![]() Sv: Er det galskap å sette fire barn til verden?Jeg tror også jeg ville klart det om jeg måtte, men jeg er ikke villig til å prøve... |
![]() |
![]() |
![]() |
#113 |
nye muligheter
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
![]() Sv: Er det galskap å sette fire barn til verden?Nei, jeg kan ikke skjønne hva som skulle være så gæærnt med det? Folk må da gjøre sine valg i forhold til hvilket liv de ønsker seg. Jeg kjenner noen som har 9 barn, og det synes jeg nok er mye, men jeg ville ikke kalle det galskap.
![]() |
#114 |
Gullfisk
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
![]() Sv: Er det galskap å sette fire barn til verden?Jeg vil vel kanskje ikke kalle det galskap, jeg er full av beundring overfor dem som har kapasitet og overskudd til det.
![]() |
![]() |
#115 |
Fear of the dark
Medlem siden: Jan 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Er det galskap å sette fire barn til verden?Syns ikke det er galskap. |
![]() |
![]() |
![]() |
#116 |
hmmm
|
![]() Sv: Er det galskap å sette fire barn til verden?Ja, på generelt grunnlag synes jeg at det galskap å få mange barn. Både personlig og sett i forhold til de globale utfordringene verden står ovenfor idag. Sist redigert av Doxa : 25-02-08 kl 20:36. |
![]() |
![]() |
![]() |
#117 |
ræv med ører
Medlem siden: Oct 2006
Her kan jeg skrive under helhjertet.
![]() |
#119 |
grand multipara
Medlem siden: Nov 2006
![]() Sv: Er det galskap å sette fire barn til verden?Javisst er det galskap - herlig galskap er det!
![]() |
#120 |
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
![]() Sv: Er det galskap å sette fire barn til verden?Nei det er det ikke. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|