|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
| Se resultatene: Hva syns du om din egen kropp og vekt | |||
| Jeg veier akkurat passe og er helt fornøyd |
|
53 | 14,21% |
| Jeg er undervektig og syns det er fint |
|
7 | 1,88% |
| Jeg er undervektig og mistrives med det - vil opp i vekt |
|
8 | 2,14% |
| Jeg er undervektig men synes likevel jeg er for tykk |
|
2 | 0,54% |
| Jeg er sikkert egentlig passe, men syns likevel jeg er for tykk |
|
58 | 15,55% |
| Jeg er noen få kilo mer enn jeg burde, men er happy som jeg er |
|
40 | 10,72% |
| Jeg er ganske overvektig men happy som jeg er |
|
6 | 1,61% |
| Jeg er veldig overvektig men happy som jeg er |
|
1 | 0,27% |
| Jeg er litt overvektig og ønsker meg ned i vekt - er på vei |
|
70 | 18,77% |
| Jeg er ganske overvektig og ønsker meg ned i vekt - er på vei |
|
36 | 9,65% |
| Jeg er veldig overvektig og ønsker meg ned i vekt - er på vei |
|
25 | 6,70% |
| Jeg er litt overvektig og jeg klarer ikke å gå ned i vekt |
|
22 | 5,90% |
| Jeg er ganske overvektig og klarer ikke å gå ned i vekt |
|
18 | 4,83% |
| Jeg er veldig overvektig og klarer ikke å gå ned i vekt |
|
15 | 4,02% |
| Dustepoll! |
|
12 | 3,22% |
| Deltakere: 373. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#82 |
|
Borte
|
Sv: Hvilket forhold har du til kropp og vekt?Jeg har et ganske skrudd forhold til kropp og vekt og ikke minst til mat og sjokolade. Nå er jeg 5-7 kg. overvektig og forhåpentlig på vei nedover. Jeg må ha stålkontroll på kosthold og veie meg hver dag for å holde vekten i sjakk. Det klarer jeg ikke alltid, og da går det som det har gjort nå. Jeg legger på meg.
|
|
|
#83 |
|
Shake it out!
|
Sv: Hvilket forhold har du til kropp og vekt?
Akkurat det kan tyde på kraftig underutvikla antenner, eller muligens et virkelig elendig selvbilde og skikkelig store psykiske problemer?
|
|
|
#84 |
|
ekstremt trøtt
|
Sv: Hvilket forhold har du til kropp og vekt?At man svarer "passe, men syns jeg er for tykk" eller hva nå alternativet var betyr da ikke at man går å klager over sine 3kg ekstra til 150kg tunge mennesker.
|
|
|
#85 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvilket forhold har du til kropp og vekt?I diskusjoner som dette blir det helt klart noe annet enn det å sitte i en venneflokk og syte over 2 kg til ei på over 100, selvsagt. Det falt seg bare naturlig å nevne "problemstillingen" når vi først var inne på temaet.
|
|
|
#86 |
|
WF: Sausnebbet
|
Sv: Hvilket forhold har du til kropp og vekt?Jeg er ganske overvektig, og planlegger og planlegger at jeg skal trimme og slanke meg. Det er bare litt problematisk å finne motivasjon, tid og overskudd til å få det til. Men jeg SKAL snart få gått ned de kiloene som skal til for å få lov til å ta bort puppene. Sist redigert av Kaija : 04-03-08 kl 11:06. |
|
|
|
|
|
#87 |
|
Impulsiv innimellom
|
Sv: Hvilket forhold har du til kropp og vekt?Jeg svarte at jeg er normalvektig og fornøyd med det, eller noe i den duren. |
|
|
|
|
|
#88 |
|
Aktiv
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Hjemme
![]() |
Sv: Hvilket forhold har du til kropp og vekt?Har et veldig anstrengt forhold til mat og kropp. |
|
|
|
|
|
#89 |
|
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Sv: Hvilket forhold har du til kropp og vekt?Jeg synes også sitrusfrukten spikkes ihjel her. Det er jo vanlig at man når man slank er seg ikke helt får med seg hodet bestandig og føler seg tykkere enn det de er. Der har jeg vært selv. |
|
|
|
|
|
#90 |
|
Shake it out!
|
Jeg er helt enig med deg! Og kanskje blir sitronflisen spikket litt vel langt, men på den andre siden så var dette en poll om hvilket forhold man har til kropp og vekt, og da må man jo få lov til å svare ærlig
|
|
|
#91 |
|
villende
|
Sv: Hvilket forhold har du til kropp og vekt?Jeg velger å overse tidligere diskusjoner og svarer ut fra meg selv. Før jeg ble gravid denne gangen så var jeg (endelig) fornøyd med både form og kropp, etter å ha tatt et realt krafttak for å kvitte meg med de siste 10 graviditetskiloene, samtidig som jeg strammet opp en slapp kropp og trente på meg en del nødvendig muskulatur. Nå, etter å ha gått ca. 2/3 av svangerskapet er jeg opp 11 kg fra utgangspunktet og jeg kjenner at jeg gruer meg til den vektøkningen som jeg vet kommer i siste trimester. Jeg er ikke en som føder og ammer bort kilo, så jeg vet at jeg må ta en ny runde for å kvitte meg med de uønskede kiloene, og ikke minst få på plass all den muskulaturen som har forsvunnet i et bekkenløst og kvalmt svangerskap. Jeg trives ikke med den dvaske, gravide kroppen jeg bor i for tiden. Men jeg er heldigvis så heldig at jeg klarer å se den jeg faktisk er i speilet, ikke en forvrengt versjon og jeg vet at jeg kan kvitte meg med de uønskede kiloene når formen er på plass igjen etter fødselen. |
|
|
|
|
|
#92 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Hvilket forhold har du til kropp og vekt?Jeg krysset av på ganske overvekt, misfornøyd med det, men heldigvis på vei ned.
|
|
|
|
#93 |
|
ekstremt trøtt
|
Og det er det ingen som nekter for her så vidt jeg kan se. Poenget er at man kan ikke se hvorfor noen svarer som de gjør i en slik poll og da er det litt merkelig å si det sitronen gjør.
|
|
|
#94 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Hvilket forhold har du til kropp og vekt?Jeg syns det er interessant og trist å se at vi er så mange som er passe eller bare litt i pluss, og som ikke klarer å slå oss til ro med det. Det er helt sant, som Sitronen sier, at vi burde ta oss sammen og slutte å være misfornøyd. Burde. Men jeg får det i hvert fall ikke til. Jeg er helt ok, men vet at jeg er penere og klærne sitter penere, når jeg veier 3-6 kilo mindre enn nå. Og jeg klarer ikke så slippe tanken på at det er der jeg vil være. Når det tross alt BURDE gå an. Jeg har det ikke sånn med andre ting i livet, tross alt. Jeg slår meg fint til ro med at huset bare er nesten ferdig oppusset, og når andre sier at vi har det fint så tar jeg det til meg og blir glad. Hvorfor har jeg det ikke på samme måte med vekt?
|
|
|
#95 |
|
ekstremt trøtt
|
Og det er akkurat dette som er problemet. Det står ikke på viljen hos meg ihvertfall. Jeg vil så gjerne og jeg prøver ganske så hardt å være fornøyd. Det er ingen bryter man kan skru av og på.
|
|
|
#96 |
|
Shake it out!
|
Nei, hadde det vært en bryter, så hadde jeg slått av de følelsene for lenge siden!
|
|
|
#97 |
|
WF: Isbjorn
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Trondheim
|
|
|
#98 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Hvilket forhold har du til kropp og vekt?Litt overvektig, og på vei ned. Eller, er ikke overvektig ut fra bmi,som er på 24,5. Men vil ned 9 kg til.
|
|
|
|
#99 |
|
kåt vikingbrud
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvilket forhold har du til kropp og vekt?Jeg har forsonet meg med både mitt ytre og indre. :PK:
|
|
|
#100 |
|
både her og der
|
Sv: Hvilket forhold har du til kropp og vekt?Jeg har i perioder slitt med anorektiske tendenser, i perioder med mye kaos og uforutsigbarhet rundt meg. De siste ti årene har jeg vært normalvektig, men er på grensen til å være undervektig, ifølge BMI.
|