Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Banning

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-04-08, 16:50   #81
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Banning

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Var det en rød eller grønn, mon tro?

Du får leve i spenning inntil jeg har jobbet meg gjennom runden igjen.

Gammel 14-04-08, 17:58   #82
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg stiller meg i kroken, sammen med Tosse og gjengen.
Jeg har skjerpet meg mye, men det kommer noen gloser i ny og ne.

Poden; "Eg blir så jævla sur på deg hvis du ..."

Han har sluttet med å si jævla, og det har moren også.
Dæven, dæsken og dets like er lov.

Gammel 14-04-08, 18:01   #83
mumrik
Egenial

mumrik sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
mumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt likt
Standard

Jentungen på fire har forøvrig aldri kommet med et bannord i hele sitt liv, selv om hun sikkert har hørt sin del. Guttungen hørte et enkelt "FAEN!", og skjønte poenget umiddelbart. Hver gang noen så mye som hevet stemmen, så hjalp han til med noen reale "Faen, faen, faen". Jeg tror han har glemt det nå.

Gammel 14-04-08, 18:15   #84
malena

malena sin avatar

malena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner til
Standard

Vi banner ikke. Første kraftuttrykket til storebror (ja, utenom "ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅHH", da), var/er fillern, og det kom i går. Det har han lært i barnehagen.

Gammel 14-04-08, 18:20   #85
mami
Aktiv

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Øvere Romerike
mami har et hav av muligheter foran seg
Standard

Jeg banner ikke mye, er vel kanskje fordi at det var veldig fy nar jeg vokste opp og ble kalt sape ord. MEN, siden sambo er engelsk og vi snakker engelsk hjemme (han sparer ikke pa de "stygge" ordene for aa si det slik) har jeg blitt litt pavirket der. Foles ikke like ille aa si det pa et annet sprak kanskje. Noe som har medfort at nar jeg og snuppa kjorer bil broler mor ut pa engelsk !!

Vel, var ikke like goy nar svigermor var med og lillemor pa 2 1/2 skriker ut "you fuckin asshole"...

Etter det har jeg begynt aa bite tennene sammen veldig mye

mami er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-08, 18:21   #86
krystallklart
Lett rørt

krystallklart sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Gardskjærring igjen
Blogginnlegg: 16
krystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt likt
Standard

Hva med ordet "hekkan", er det ett banneord?

Gammel 14-04-08, 18:33   #87
yt1300
Fullverdig medlem

yt1300 sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
yt1300 er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av krystallklart, her.

Jeg tror det. Jeg tolker det dithen.

Gammel 14-04-08, 18:33   #88
Mauser
Frafallen

Mauser sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Mauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtid
Standard

Bare på Sør(vest)landet.

Gammel 14-04-08, 18:36   #89
mumrik
Egenial

mumrik sin avatar

mumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mauser, her.

Bare på Sør(vest)landet.

Men der sier vi det skikkelig inderlig altså. Sammen med SØREN! HEKKAN!

Gammel 14-04-08, 18:40   #90
krystallklart
Lett rørt

krystallklart sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Gardskjærring igjen
Blogginnlegg: 16
krystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mauser, her.

Bare på Sør(vest)landet.

Merker at en del her reagerer på det, ja. Vet ikke helt hva jeg mener selv, men må si jeg reagerte en gang jeg var med en venninne på bedehuset og personen som holdt andakt sa det flere ganger i løpet av talen han holdt. :Prippen:

Gammel 14-04-08, 20:24   #91
leliane
madmanized

leliane sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
leliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt likt
Standard

Nei vettuhva! Det er det da ikke! Eller? Hva er egentlig banning? Er det å banne å si "det der var dødskult"? Det er jo et kraftuttrykk? Hva med dritstilig? Jeg synes ikke dette er banning. Selv om "hekkan" sikkert er en omskrivning av ett eller annet ("helvete"?)!

Men slike omskrivninger er jo interessante, og selv om det er litt mer stuerene versjoner av kjente banneord blir det jo på ingen måte penere å høre på! Rundt Stavanger er det f eks vanlig (også blant personlig kristne) å si "salan" - som for meg er en omskrivning med l i stedet for t.

Jeg har også en kollega som i arge stunder kan utbryte: Fy fasen, så jæsla dårlig gjort! Og da kan man vel like godt bruke originalversjonen.

leliane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-08, 21:54   #92
yt1300
Fullverdig medlem

yt1300 sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
yt1300 er litt kul
Standard

Hva med "herregud"? (som sønnen også har fått snusen i).
Eller som mora til en kompis av meg pleier å si: "Fader'n altså!".

Gammel 14-04-08, 22:11   #93
Miromurr
Tøff i frakk

Miromurr sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Miromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner til
Standard

Ifølge svigerfamilien min er "herregud" et banneord. Jeg trodde jeg var på trygg grunn med den, men dengang ei...

Gammel 14-04-08, 22:13   #94
Miromurr
Tøff i frakk

Miromurr sin avatar

Miromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner til
Standard

Så må jeg bare fortelle at da mannen min gikk på barneskolen, fikk de heller ikke lov til å si dærduen. Jeg har aldri hørt ordet før, men det er visstnok bannskap.

Gammel 14-04-08, 22:15   #95
mumrik
Egenial

mumrik sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Miromurr, her.

Så må jeg bare fortelle at da mannen min gikk på barneskolen, fikk de heller ikke lov til å si dærduen. Jeg har aldri hørt ordet før, men det er visstnok bannskap.

Det var ikke "jærbuen" da? Det har jeg hørt skal være skikkelig bannskap.

Gammel 14-04-08, 22:15   #96
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har sagt til Vesla at hun kan si "herregud" hjemme, men være litt mer måteholden ute og særlig hvis det er gamle damer til stede.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-08, 22:17   #97
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes ikke det er greit å banne med barn til stede. Prøver å få mannen til å synes det samme...
Det var ikke sjarmerende da poden på 5 sa helvete!

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-08, 22:20   #98
Miromurr
Tøff i frakk

Miromurr sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av mumrik, her.

Det var ikke "jærbuen" da? Det har jeg hørt skal være skikkelig bannskap.

Tror kanskje det var men som en omskriving av "dærsken".

Gammel 14-04-08, 22:21   #99
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av malena, her.

Vi banner ikke. Første kraftuttrykket til storebror (ja, utenom "ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅHH", da), var/er fillern, og det kom i går. Det har han lært i barnehagen.

Ole Brumm sier det på Playhouse Disney.

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-08, 22:23   #100
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1275
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jævla Ole Brumm. Han korrupterer de små barnesinnene.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:19.