Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Voss flaskevann

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-04-08, 23:46   #1
tvillingmamma83
høyt og lavt

tvillingmamma83 sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
tvillingmamma83 er litt kul
Standard

Voss flaskevann

hvor i all verdens land å rike kan jeg få kjøpt noen flasker med voss vann?
skulle hatt noen til et selskap, men det er jo ikke å oppdrive noen vei.
noen som vet?

bor i arendal

Gammel 22-04-08, 23:54   #2
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: voss

Hva pokker skal du med det overprisete vannet etter?
Du vet vel at det jevnt over er bedre kvalitet på vannet i springen i dette landet, enn kjøpevannet?

Gammel 22-04-08, 23:55   #3
Ulvefar
I menneskeham

Ulvefar sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Santa Cruz
Ulvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av tvillingmamma83, her.

hvor i all verdens land å rike kan jeg få kjøpt noen flasker med voss vann?
skulle hatt noen til et selskap, men det er jo ikke å oppdrive noen vei.
noen som vet?

bor i arendal

Springen?
H2O er H2O om det kommer fra Voss, Værdaln eller Arendal.
..men flaskene er vel ikke så lette å få tak i...
Så spørsmålet mitt er egentlig: Hvorfor i all verden vil du det?

Ulvefar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-08, 23:58   #4
mehmet
Går stille i dørene

mehmet sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Midt på, sånn cirka
mehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg trodde ikke det solgtes i Norge. (Logisk nok - hvem vil betale så mye?)

mehmet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-08, 00:02   #5
tvillingmamma83
høyt og lavt

Standard

Sv: Voss

ja jeg vet det, det er helt sykt men det er til en konf, og niesen min og kusinen hennes synes de flaskene er sååååå kule så tenkte kanskje det var dagen for å skjeie ut litt

Gammel 23-04-08, 00:05   #6
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Du kan heller lære dem litt om hva konsekvensen av privatisering av vannet kan føre til.
F.eks. spørre om de har råd til å ta en dusj om vannet har samme literpris som en flaske med Voss-vann.

Gammel 23-04-08, 00:14   #7
Pelikan
Tåler regn

Pelikan sin avatar

Hvor: Home, but not alone
Blogginnlegg: 24
Pelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har 1 flaske Voss vann som har stått i skapet i 1,5år. Fikk i en "goodiesbag" da jeg var på et markedssymposium hvor jeg hørte hele historien fra de 2 (3?) guttene som startet opp med dette. Det var en fantastisk historie de fortalte. Det var gutta som ALDRI gav opp og hadde troen på seg selv. Jeg vet at det er eksklusive restauranter i Oslo som har det (og det er ikke lenge siden de fikk det heller) Så "ekslusivt" har de klart å få vann til å bli. Helt fantastisk.
(tilogmed jeg får meg ikke til å kvitte meg med flasken, så image is everything)

Lykke til i jakten!

Pelikan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-08, 00:14   #8
tvillingmamma83
høyt og lavt

Standard

Opprinnelig lagt inn av Lille Ru, her.

Du kan heller lære dem litt om hva konsekvensen av privatisering av vannet kan føre til.
F.eks. spørre om de har råd til å ta en dusj om vannet har samme literpris som en flaske med Voss-vann.

ja men nå er de 14 år, så om de får hver sin flaske voss vann ser jeg ikke at noen skulle ta noen skade av det

Gammel 29-04-08, 15:00   #9
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

ja men nå er de 14 år, så om de får hver sin flaske voss vann ser jeg ikke at noen skulle ta noen skade av det

Aldri for tidlig å lære verdien av rent vann fra springen, lære å være kritisk til sløsesamfunnet og å si nei til merkehysteri. Jeg foreslår du kjøper en fin gjenbruksdrikkeflaske til dem, jeg.

Gammel 29-04-08, 15:02   #10
Knerten
lykkelig

Knerten sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Blogginnlegg: 43
Knerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Hva koster egentlig disse Voss flaskene?
Siden de skal være så utrolig overpriset.

Knerten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-08, 15:07   #11
Donald
Superduperaktiv

Donald sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Donald er litt kulDonald er litt kul
Standard

At de er populære og har stor status på BI forundrer meg ikke. Jeg må le av at voksne folk drasser rundt på tomflasker for å se kule ut.

Donald er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-08, 15:08   #12
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Aldri for tidlig å lære verdien av rent vann fra springen, lære å være kritisk til sløsesamfunnet og å si nei til merkehysteri. Jeg foreslår du kjøper en fin gjenbruksdrikkeflaske til dem, jeg.

Nå er de fleste Voss-flaskene i glass, og kan fint gjenbrukes.

Jeg er helt for å lære både ungdom, barn og voksne om miljø og gjenbruk, men jeg syns å prøve å etterkomme et ønske om Voss-vann i en konfirmasjon er uproblematisk. Så kan man heller be dem om å bruke gjenbruksflasker og springvann i hverdagen, det er tross alt der miljøproblemet ligger.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-08, 15:11   #13
Donald
Superduperaktiv

Donald sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Donald er litt kulDonald er litt kul
Standard

Kjøpe på ebay er nok tingen.. http://global.ebay.com/gbh/search?br...06825162_23388

Donald er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-08, 15:17   #14
tvillingmamma83
høyt og lavt

Standard

ærlig talt hva er det med dere, hva er det som gjør dere til så gode mennesker at dere ikke kan unne ei simpel flaske vann til en konfirmant?
den er dyr, so what?
dere har jo sikkert aldri kjøpt dere et designer plagg eller noe som helst, dette er til en fest som hender en gang i livet og da lærer de jo at så dyrt vann er noe man kun bruker til noe spesielt, for hver eneste dag så fyller de en tom brukt halvliters flaske med vann fra springen.
det er ikke nødvendig at man skal vise et poeng med hver mulighet man har, av og til skeier oss mennesker ut å unner oss litt luksus og det er noe hver og en av oss bare har godt av.
det er en flaske som fint kan gjenbrukes å hvis de for en slik flaske blir de krye av det å kommer til å bruke den hver dag i lang lang tid så da sparer de jo miljøet og penger, siden de ikke kommer til å kjøpe en ny flaske imsdal hver dag for nå har de sånn en kul flaske at de passer på den istedet for å hive imsdal flaska

Gammel 29-04-08, 15:34   #15
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er helt enig med hovedinnlegger. Her var det mange høye hester, gitt. Det kan da virkelig godt hende at denne konfirmanten drikker vann fra springen, er lite sløsete og lider atskillig mindre av merkehysteri enn mange her inne.
Dette er en fest, en stor anledning, hun syns flaskene er elegante og fine.
Har man ikke lov å gjøre noe ekstra ut av en sånn dag, og ha ting som ikke er 100% basic på bordet?

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-04-08, 12:47   #16
Meta
Heldig

Meta sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Meta er populærMeta er populærMeta er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lille Ru, her.

Er det den første tanken som slår deg om to konfirmanter spør etter vann på stilige drikkeflasker? Du spør om de vet hva konsekvensen av vannprivatisering er?

Gammel 28-04-08, 12:53   #17
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 228
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg ser absolutt at det er noen som tar skade av det, nemlig fjortisene selv. Jeg må si jeg er sjokkert over at barn helt ned til 14 år er merkebevisste når det kommer til vann. VANN! Det høres ufattelig sossete ut og får meg til å undres på hva de setter høyest i livet. Tror jeg hadde blitt mer enn satt ut hvis ungene mine hadde kommet med dette ønsket. Jeg hadde ikke hørt om det selv engang, jeg. Det er slike historier som får meg til å gremmes.

Gammel 29-04-08, 01:44   #18
tvillingmamma83
høyt og lavt

Standard

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Jeg ser absolutt at det er noen som tar skade av det, nemlig fjortisene selv. Jeg må si jeg er sjokkert over at barn helt ned til 14 år er merkebevisste når det kommer til vann. VANN! Det høres ufattelig sossete ut og får meg til å undres på hva de setter høyest i livet. Tror jeg hadde blitt mer enn satt ut hvis ungene mine hadde kommet med dette ønsket. Jeg hadde ikke hørt om det selv engang, jeg. Det er slike historier som får meg til å gremmes.

jaha å hva er skaden av det da?
at de synes en flaske er kul, du kjøper ingenting du synes er kult, eller merkevarer til barna dine?
det er merkevarer på alt både klær, mat og leker så med mindre du kun driver gjenbruk vil jeg påstå at det finnes merkevare hos dere også og ingen av dine barn har selvfølgelig merkesko o.l

Gammel 29-04-08, 09:09   #19
Pia
Princess Skids and Scars

Pia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 50
Pia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

:himler: Selvom du ikke har hørt om det, betyr ikke det at disse flaskene ikke er ganske kjent. Jeg skjønner ikke at du gremmes av at noen fjortiser finner glede i en fin vannflaske. Hadde de derimot nektet å drikke noe annet en kjøpevann, ja se da hadde jeg også gremmes.

Pia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-08, 09:18   #20
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Liven, her.

Er det disse?

Flaskene er knallstilig, jeg har aldri sett dem før. Jeg bor ikke så aller langt fra Voss og er der reltivt ofte om vinteren, men jeg har altså aldri sett disse flaskene før. Håper du får tak i dem.

Det er ikke så rart du ikke har sett dem, siden det er to smarte markedsføringsgutter som står bak. Og de selger det hovedsaklig i utlandet som noe rent og flott fra den norske fjellheimen. De har bl.a. gått til sak mot Deli deLuca som importerer dette vannet tilbake Norge. Det skal være vanskelig å få tak i, hvis ikke er det ikke eksklusivt. Du får det imidlertid i souvenirsjappa på det ene hotellet på Voss.

Sånn vannmessig er det helt vanlig vann. Jeg kan skjønne at folk i land som har skikkelig kloret vann, flatt vann osv liker det, norsk vann er jo veldig godt.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:46.