Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

FP - en venninneklubb?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-06-08, 22:12   #1
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: FP - en venninneklubb?

Jeg har egentlig veldig lite å utsette på FP som forum. Jeg kan til dels være enig med Jessica at fokuset på høyere utdannelse er stort, og jeg opplever det som at man oppfattes å være på et lavere nivå skulle man mangle disse ekstra årene på skole. Men, noe av det som er veldig bra med FP, er at man i motsetning til på f.eks. NM, opplever brukere som forsvarer og argumenterer for enkelte syn og saker uten at de nødvendigvis gjør det samme selv. Det er en spøk gående om DårligMorTM, og det er både avslappende og befriende å kunne diskutere med tenkende mennesker som ikke bare er på forum for å snakke om bæsj eller delta i kozezkravletråder. FP er et diskusjonsforum, noe flere andre forum gir seg ut for å være, men egentlig ikke er.

Gammel 14-06-08, 23:51   #2
zeppelin
Jamning

zeppelin sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
zeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt likt
Standard

Hmmmmm......dette må jo bety at jeg er treg i enten hodet eller fingrene....la meg nå se......(tester, tar tiden....)

Neida. Beklager forsøk på trådkupp Ullmor! La diskusjonen fortsette.

Gammel 15-06-08, 10:45   #3
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Fiskeklubb?

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-08, 10:51   #4
torsk
<*(((<

torsk sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tinetoff, her.

Fiskeklubb?

Ikke vær så intern nå, husk at jeg er en fersk fisk!

torsk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-08, 13:33   #5
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Er stalking fy? Jeg synes det er helt ok at folk stalker for å bli bedre kjent med brukerne og forumet. Som ny skjønner jeg at behovet for det er større enn for gamle travere.

Gammel 15-06-08, 13:49   #6
banana
Har ingen tittel

banana sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Er stalking fy? Jeg synes det er helt ok at folk stalker for å bli bedre kjent med brukerne og forumet. Som ny skjønner jeg at behovet for det er større enn for gamle travere.

Fy - både og. Følelsesmessig ja (for meg), men i praksis nødvendig på et slikt forum. Man velger jo hva man vil legge ut, og om man vil la det ligge, så sånn sett kan ingen komme i ettertid og si at jeg valgte ikke selv å offentliggjøre dette.

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-08, 14:07   #7
Azi
Come what may...

Azi sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 40
Azi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de fleste
Standard

Tja.. om noen har lagt ut sin historie på nett og det er lett å finne det ut. Så er det faktisk ikke fy fy å lese om det.

Godt råd fra meg. Vil man bli sett så får man gå mot strømmen. Da er du ihvertfall garantert på at du blir quotet og snakket til!

Jeg personlig har store problemer med å huske hvem som skrev hva. Jeg leser vanligvis selve tråden og ikke hvem som skrev innleggene. Så da spiller ingen rolle for meg hvem er ny og ikke ny, jeg finner stadig "nye" nick som har vært medlem her en god stund og har over 1-2 tusen innlegg.

Men så er det jo så klart noen man legger godt merke til for man deler samme meninger stadig eller har vært i andre forum i sammen. Eller så klart at man har fått litt mer og bedre kontakt med ellers.

Jaja nå ble det masse prat som jeg egentlig ikke har tid å sitte for lenge med dette, for jeg har også 3 barn, 1 mann, 1 hund, 2 innekatter, hus, stort hage, jobb, kurs, trening, ryddig hus. Eh så klart jeg har masse å gjøre, har raske fingrer og rask hode!

Gammel 15-06-08, 19:13   #8
Albertine
Passiv

Standard

Teofelia beskriver det fint. Jeg ville bare bekrefte det hun sier om at en kommentar i en blogg ikke sikrer tilgang videre dersom den blir lukket, da må forfatteren av bloggen legge deg til som kontakt.

Svar med sitat
Gammel 15-06-08, 21:13   #9
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

En uskreven regel her på forumet (slik jeg oppfatter det) er at man må spørre om tilgang direkte. Hinting kan man gjøre på rommet sitt. Hvem var det som fant opp det uttrykket? Tinetoff?

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-08, 21:15   #10
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Hinting kan man gjøre på rommet sitt. Hvem var det som fant opp det uttrykket? Tinetoff?

Det er ett av "Modne mødres ti bud", og det var jeg som foreslo det, men det er ikke jeg som har funnet på det - jeg har lært det av en gammel Usenet-bekjent (som såvidt jeg vet ikke er her på forumet).

Gammel 15-06-08, 21:40   #11
Hannah
tankefull

Hannah sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 111
Hannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

En uskreven regel her på forumet (slik jeg oppfatter det) er at man må spørre om tilgang direkte. Hinting kan man gjøre på rommet sitt. Hvem var det som fant opp det uttrykket? Tinetoff?

Er det meg du sikter til her?
Hinter jeg når jeg skriver med liten skrift? Jeg trodde jeg hvisket, men det er godt mulig jeg har missforstått noe igjen da.

Hannah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-08, 23:41   #12
ullmor
... med mjuke pigger...

ullmor sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
ullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt likt
Standard

Avsporinger i tråder er typisk for FP og slik skal det være, men når noen blir sure fordi man senere i tråden vender tilbake til spørsmålet som ble stilt i hovedinnlegget (da følger man jo ikke med...) da begynner jeg å lure...

Når det gjelder spørsmålet over om tilgang på blogger hadde det vært fint om det ble kopiert over på "spør og lær". Jeg har et visst behov for å systematisere og gjøre det lett å finne fram, mulig jeg er alene om det.

Har det egentlig noe å si om jeg skriver venninneklubb, venneklubb, syforening eller fiskeklubb?! Poenget kom likevel fram, ser jeg.

ullmor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-08, 23:46   #13
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av ullmor, her.

Avsporinger i tråder er typisk for FP og slik skal det være, men når noen blir sure fordi man senere i tråden vender tilbake til spørsmålet som ble stilt i hovedinnlegget (da følger man jo ikke med...) da begynner jeg å lure...

Hvem er det som har vært sur i denne tråden?

Sitat:

Har det egentlig noe å si om jeg skriver venninneklubb, venneklubb, syforening eller fiskeklubb?! Poenget kom likevel fram, ser jeg.

Selvsagt har det noe å si!

Nå har vi akkurat hatt en hel tråd som hovedsaklig har tatt for seg viktigheten av å få nye brukere til å føle seg inkludert, også spør du om det har noe å si at du kaller det venninneklubb?!

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-08, 21:18   #14
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Takker. Det var på MM jeg leste det da.

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-08, 23:43   #15
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vennindeklubb. Venninnde`s klubb. Veninde klubb.

Gammel 15-06-08, 23:44   #16
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes faktisk det er litt viktig å unngå kjønnsekskluderende overskrifter, for det er en god ting å ha noen fedre her også.

Gammel 15-06-08, 23:47   #17
ullmor
... med mjuke pigger...

ullmor sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
ullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt likt
Standard

Jeg synes faktisk det er litt viktig å unngå kjønnsekskluderende overskrifter, for det er en god ting å ha noen fedre her også.

Det virker ikke som om det er en herreklubb her, så derfor er det mer beskrivende å bruke 'venninneklubb', med fokus på kjønn, vel å merke i dette innlegget.

ullmor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-08, 23:47   #18
Mauser
Frafallen

Mauser sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Mauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtid
Standard

... vi er til gjengjeld svært lite sensitive for slikt. Vi lar oss nok ikke ekskludere sånn helt uten videre, tipper jeg.

Gammel 15-06-08, 23:51   #19
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Mauser, her.

... vi er til gjengjeld svært lite sensitive for slikt. Vi lar oss nok ikke ekskludere sånn helt uten videre, tipper jeg.

Men kanskje vi ønsker oss noen myke, sensitive menn også, har du tenkt på det?

Gammel 15-06-08, 23:54   #20
Mauser
Frafallen

Mauser sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Mauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtid
Standard

Men kanskje vi ønsker oss noen myke, sensitive menn også, har du tenkt på det?

Det er en myte. Den døde på 70-tallet en gang.

Emneord
klassiker

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:57.