Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Hvordan kom du fram til nicket ditt?

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-06-08, 08:21   #81
Mamma Rosa
strikker

Mamma Rosa sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Mamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvordan kom du fram til nicket ditt?

Sånn kan det gå når alt annet man prøver er tatt.

Gammel 16-06-08, 08:31   #82
Slettet bruker
Passiv

Standard

Nicket mitt kom av sinnstilstanden når jeg endelig oppdaget at jeg var gravid med TurboTrollet. I uke 9. Jeg synes egentlig det fortsatt passer. Jeg kommer ikke til å forkorte det.

Svar med sitat
Gammel 16-06-08, 08:38   #83
Nabojenta

Nabojenta sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nicket mitt fant jeg på da jeg skulle registrere meg for første gang på SG for flere år siden. Jeg ville ha et nick som beskrev hvor søt, snill og grei jeg er ...
Har hatt en del forskjellige avatarer(animerte blondiner, Angelina Jolie osv), men har nå funnet avatarer som jeg føler beskriver meg best; blond, søt og ekstremt interessert i bøker.

Gammel 16-06-08, 09:33   #84
Tante Grønn
Alltid motsatt

Tante Grønn sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Tante Grønn er populærTante Grønn er populærTante Grønn er populærTante Grønn er populærTante Grønn er populærTante Grønn er populær
Standard

Fordi jeg er en nostalgiker som elsker Elsa Beskow

Gammel 16-06-08, 09:58   #85
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1278
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er internt.

Neida, det er rimelig logisk. Man kan si at jeg skvatt rimelig greit første gang noen kalte meg aC på nett. "De vet hvem jeg er! De vet alt! "

Paranoid? Ja. Og vel vant med å go by my initials. Gjerne i kombinasjon med det fonetiske alfabetet.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-08, 13:41   #86
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg skulle for en god del år siden registrere meg på et forum, alle mine elendige forslag var opptatt så jeg skrev Mamsen som siste forsøk.
Det var så dårlig forslag at det skled rett igjennom.
På SM husker jeg ikke hva nicket mitt var og på NM var det Sander's mamma.
Da jeg skulle over hit fikk jeg masse pepper forå ha valgt Mamsen, pga M@msen. Dumme meg hadde jo ikke sjekket medlemslisten.....

Vel i allefal endte jeg da med Mams, som er forkortelsen som brukes på nicket mitt andre steder (hvor jeg heter Mamsen)

Avataren min er valgt ene og alene på at den pusen er så søt der den ligger.
(og nei, den er ikke død)

Gammel 16-06-08, 13:54   #87
cora
både her og der

cora sin avatar

Blogginnlegg: 32
cora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Cora Sandel er en av mine favorittforfattere. Jeg trimmer litt, derav avataren.

Gammel 16-06-08, 14:02   #88
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nicket er egentlig et kjælenavn jeg brukte på datteren min da hun var bitteliten kosebaby. Det er helt fremmed å kalle henne det nå, men jeg liker nicket likevel. Dessuten har Tinetoff lært meg for lengst at Kasia er et kjælenavn og en kortform av Catharzyna. Mange heter det i Polen og ellers i Øst-Europa. Når jeg googler Kasia får jeg opp minst 6 treff på polske glamour-modeller.

Avataren kom jeg frem til ved en brainstorm her på FP eller om det var på NM. Husker ikke helt. Jeg elsker barnelitteratur og tidligere hadde jeg Skybert-avatar. Da jeg ville bytte ble det Ronja fordi et par stykker mente at jeg minnet dem om Ronja Røverdatter. Det er noe av det fineste noen har sagt til meg siden Ronja er en av de fineste heltinnene jeg vet om.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-08, 14:06   #89
Tuneland
grand multipara

Tuneland sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Tuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Albertine, her.

Jeg var på DOL under et annet nick, men ble grundig avslørt av noen jeg slett ikke tenkte over. (Takk ja, Tuneland. ) Så da tok jeg utgangspunkt i mannens navn og da ble det Albertine. Det er meg i avataren.

Jeg husker godt da jeg oppdaget hvem du var ja.

Jeg kalte meg Credo på DOL, og da vi ble prøvere mtp å bli gravid og jeg meldte meg inn på SG, var jeg så paranoid at jeg turde ikke kalle meg Credo i tilfelle noen kjente meg igjen. Så da måtte jeg finne på et annet nick. Jeg kikket meg litt rundt på datarommet for å hente inspirasjon, og blikket landet på et pc-spill eldstegutten hadde som heter Tuneland. Jeg syntes det var ganske treffende mtp at det er mye musikk og toner i denne heimen.

Avataren er denne figuren jeg har kalt meg opp etter.

Gammel 16-06-08, 14:50   #90
Kula
Trallallaa

Kula sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
Kula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Fordi jeg under siste graviditet så ut som ei kule. En stor kule.

Heldigvis ligner jeg mer på avataren min nå.

Gammel 16-06-08, 14:51   #91
BonusMor
Forumamatør i lære

BonusMor sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Østlandet
BonusMor har et hav av muligheter foran seg
Standard

Hvorfor? Fordi jeg prøvde ørten andre nick først, og alle var opptatt. Og så tenkte jeg at å være på nett med sin nye laptop er en bonus, og så heter det jo Foreldreportalen. Dermed BonusMor.

Men så ser jeg jo at det virker som jeg er en ekstramamma liksom. Det er jeg ikke. Men nå får det bare bli sånn! Basta bom!

BonusMor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-08, 18:04   #92
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

---

Sist redigert av rine : 29-01-11 kl 12:30.
rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-08, 20:18   #93
Gwen
Midtsommerprinsesse

Gwen sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Gwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

"Gwen" er en av serverne jeg og teamet mitt bruker og drifter på jobben. Oppkalt etter Gwen Stefani selvfølgelig. Mannsdominert arbeidsplass.

Jeg har alltid vært Aviva ... på IRC, SM og NM.
Når jeg skulle registrere meg her og Aviva allerede var opptatt falt jeg nesten av stolen før jeg kom på ett nytt nick. Jeg prøver fortsatt å venne meg til at jeg er Gwen liksom.

Gammel 16-06-08, 20:21   #94
Mandarin
godt brukt

Mandarin sin avatar

Hvor: Der
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Jeg så på hva jeg hadde på pulten min , og der var det jammen en mandarin.
Dårlig fantasi ja. Hadde et annet nick på SM og NM da jeg var der (for lenge siden).

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-08, 20:37   #95
Skytte
Bør lage seg en tittel selv

Skytte sin avatar

Blogginnlegg: 105
Skytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mandarin, her.

Dårlig fantasi ja. Hadde et annet nick på SM og NM da jeg var der (for lenge siden).

Tenker fremdeles på deg som det gamle nicket jeg da.... Gammel vane vond og vende.

Skytte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-08, 20:41   #96
Mandarin
godt brukt

Mandarin sin avatar

Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skytte, her.

Tenker fremdeles på deg som det gamle nicket jeg da.... Gammel vane vond og vende.

Så koselig. Jeg var så utrolig lei av det. Men nå er jo ikke Mandarin noe bedre da. Men nei skal ikke bytte flere ganger.

Gammel 16-06-08, 21:08   #97
Tuneland
grand multipara

Tuneland sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Tuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mandarin, her.

Du er sikker på at det ikke var en klementin?

Gammel 16-06-08, 21:49   #98
maggypop
nye muligheter

maggypop sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
maggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt likt
Standard

Maggypop er den prydelige kusina til Iggy.
Jeg husker ikke helt hvordan hun dukket opp i bildet - det var på videregående, så det begynner å bli atskillige år siden.
Avataren passet så fint da jeg skulle bytte i februar. Den har fått bli, da jeg har funnet ut at maskeradebegrepet egenltig kan gjenbrukes over hele dettanne internettet
:dyp:

Gammel 16-06-08, 22:01   #99
Mandarin
godt brukt

Mandarin sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Tuneland, her.

Du er sikker på at det ikke var en klementin?

Sannsynligvis var det det.

Gammel 17-06-08, 03:57   #100
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Synes Mandarin klinger fint jeg! (bedre enn gamelnicket, egentlig )

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:58.