|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
| Se resultatene: Når lot dere barnet få sitte forovervendt? | |||
| Så snart h*n vokste ut av babysetet |
|
32 | 16,67% |
| Da h*n ble 2 år |
|
37 | 19,27% |
| Da h*n ble 3 år |
|
62 | 32,29% |
| Da h*n ble 4 år |
|
61 | 31,77% |
| Deltakere: 192. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Ute på tur
|
Sv: Hvor lenge satt ditt barn bakovervendt?Vi har akkurat snudd Junior i pappabilen (han er 3 år og 4 mnd), men han sitter fortsatt bakovervendt i min bil. Det er dog snart slutt på det pga vekt- og plassbegrensninger og i helgen så var han veldig påståelig på at han ikke skulle sitte i noe babysete.
|
|
|
#3 |
|
By the Sea
|
Sv: Hvor lenge satt ditt barn bakovervendt?
Kryss av på 4 du!
|
|
|
#4 |
|
By the Sea
|
Sv: Hvor lenge satt ditt barn bakovervendt?...men alle dere med barn som er 4+ og fortsatt sitter bakovervendt; uavhengig av om bilen er romslig - hvordan får de plass i setet?
|
|
|
#5 |
|
Ustabil
|
Sv: Hvor lenge satt ditt barn bakovervendt?Vi snudde dem en gang mellom 1 og 2 års alder. Jeg stemte på det første alternativet, selv om det ikke er helt riktig. Men de satt ikke til 2 års alder heller. Vi kjøpte bakovervendt bilstol (egentlig en som kan brukes begge veier), og monterte det inn i bilen. Begge våre vokste ut av babystolen rundt 8-12 mnd alder. Men med tiden opplevde vi det som svært upraktisk å ha ungene bakovervendt. Spesielt den eldste vantrivdes med det, og vi fikk det veldig trangt foran i bilen. Når vi en sjelden gang flyttet setet over i en annen bil var det jo DET styret for å få det på plass igjen. Så av bekvemmelighetshensyn snudde vi dem forovervendt sånn ca ved 1 1/2 års alder. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
På vei
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
Ringskrømt
|
Jeg krysser naturligvis ikke av på fire. Det blir jo ikke riktig.
|
|
|
#8 |
|
Ekvilist
|
Sv: Hvor lenge satt ditt barn bakovervendt?Jeg krysset av for fire år, selv om Poden ikke har fylt 3,5 enda. Han har fortsatt god plass til bena, så han kunne sikkert ha sittet bakovervendt til han er fem. Vi må se litt an når det kommer en til, om vi klarer å rigge til slik at vi har plass til to bakovervendte stoler, så lenge minstemann sitter i bilstol for babyer.
|
|
|
#10 |
|
strikker
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor lenge satt ditt barn bakovervendt?De to eldste ble vel snudd da de var litt under 1 år.
|
|
|
#11 |
|
Ringskrømt
|
Sv: Hvor lenge satt ditt barn bakovervendt?Jeg har en lang femåring som har god plass i setet. Bena kan riktignok ikke være strake, men det har aldri vært noe problem. Vi kjører i tillegg en liten bil.
2003 2007 2009 2011 Sist redigert av Skremmern : 25-08-08 kl 05:06. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Har ponny, ønsker høyhest
![]() ![]() ![]() ![]() |
4-åringen min har god plass i sitt Britax Multitech. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
nygift
|
Sv: Hvor lenge satt ditt barn bakovervendt?Vi snudde knoll & tott da de fikk nye seter etter babysetene, det var vel fordi at jeg trodde det var vanlig og det var ingen som sa noe til meg om at de "kunne" sitte bakovervendt lenger.
|
|
|
|
#14 |
|
Drømmer
|
Kasper følger da like godt med selv om han sitter bakovervendt. null problem det. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Yes, we can!!
|
Men det ER annerledes å følge med fremover enn bakover. Man får med seg trafikbildet på en helt annen måte når man ser fremover - skilt, køer, røde og grønne lys. Det som kommer, ikke det som går. Så jenta mi, som alltid har vært happy nok bakover, ble mye mer MED når hun ble snudd nå. Ikke bare positivt, for det betyr også at hun tyter mye mer.
|
|
|
#16 |
|
nygift
|
Ja det kan godt hende, men man ser jo ting annerledes når men ser fremover, de synes det er kjempegøy når vi kommer lyskryss, så de kan si om jeg skal kjøre eller stoppe, å det får de jo ikke med seg bakovervendt.
|
|
|
|
#17 |
|
Men først, kaffe!
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor lenge satt ditt barn bakovervendt?Storesøster satt bakovervendt til hun ble 3 år, da skulle vi ha et sete til og på babyshop sa de at hun kunne bruke sete med rygg og trepunkts-selen. Så kjøpte vi det da. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Queen of intentions...
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Oschlo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor lenge satt ditt barn bakovervendt?Da Storemor var liten, og vi bodde i utlandet, var det omtrent null fokus på dette. I alle ikke fall der jeg bodde. Føler jeg ble sett rart på for å i det hele tatt ha henne i sete jeg. Så etter at hun var ute av babysete, var det rett opp i forovervendt sete. Med 3 punkts-sele!!
|
|
|
|
#19 |
|
strikker
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
En skikkelig saklig kommentar veldig mange lirer av seg faktisk.
|
|
|
#20 |
|
Queen of intentions...
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Oschlo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Nå var det ikke helt seriøst ment da.
|
|
![]() |
|
|