Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvor lenge satt ditt barn bakovervendt?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Når lot dere barnet få sitte forovervendt?
Så snart h*n vokste ut av babysetet 32 16,67%
Da h*n ble 2 år 37 19,27%
Da h*n ble 3 år 62 32,29%
Da h*n ble 4 år 61 31,77%
Deltakere: 192. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-06-08, 13:14   #1
Martis
Ute på tur

Martis sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bøgda
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor lenge satt ditt barn bakovervendt?

Vi har akkurat snudd Junior i pappabilen (han er 3 år og 4 mnd), men han sitter fortsatt bakovervendt i min bil. Det er dog snart slutt på det pga vekt- og plassbegrensninger og i helgen så var han veldig påståelig på at han ikke skulle sitte i noe babysete.

Gammel 24-06-08, 13:40   #2
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kan heller ikke stemme.

Sist redigert av Skremmern : 25-08-08 kl 05:05.
Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-08, 14:37   #3
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Jeg kan heller ikke stemme. Femåringen min sitter fremdeles bakovervendt.

Kryss av på 4 du!
Poenget var å finne ut av hvor mange som lar barna sitte bakovervendt så lenge det er anbefalt. Og det gjør jo du.

Gammel 24-06-08, 14:40   #4
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

...men alle dere med barn som er 4+ og fortsatt sitter bakovervendt; uavhengig av om bilen er romslig - hvordan får de plass i setet?
Jeg presset eldstemanns lille venninne på 5 ned i et bakovervendt sete fordi det var det vi hadde tilgjengelig på en uplanlagt kjøretur - og det var trangt! Enda hun er både liten av vekst og undervektig.

Gammel 24-06-08, 14:46   #5
bina
Ustabil

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Vi snudde dem en gang mellom 1 og 2 års alder. Jeg stemte på det første alternativet, selv om det ikke er helt riktig. Men de satt ikke til 2 års alder heller. Vi kjøpte bakovervendt bilstol (egentlig en som kan brukes begge veier), og monterte det inn i bilen. Begge våre vokste ut av babystolen rundt 8-12 mnd alder. Men med tiden opplevde vi det som svært upraktisk å ha ungene bakovervendt. Spesielt den eldste vantrivdes med det, og vi fikk det veldig trangt foran i bilen. Når vi en sjelden gang flyttet setet over i en annen bil var det jo DET styret for å få det på plass igjen. Så av bekvemmelighetshensyn snudde vi dem forovervendt sånn ca ved 1 1/2 års alder.

bina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-08, 14:48   #6
ElinM
På vei

ElinM sin avatar

ElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Zoë, her.

...men alle dere med barn som er 4+ og fortsatt sitter bakovervendt; uavhengig av om bilen er romslig - hvordan får de plass i setet?

Vi har ikke opplevd setene som trange. Plass til bena har heller ikke vært noe problem, de har hatt god bøy i knærne, men det har fungert helt fint. Storesøster er forøvrig tynn og gjennomslittlig høy eller litt over, mens Mellomsøster er normalt slank og kanskje litt kortere enn gjennomsnittet.

ElinM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-08, 14:48   #7
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Zoë, her.

Kryss av på 4 du!
Poenget var å finne ut av hvor mange som lar barna sitte bakovervendt så lenge det er anbefalt. Og det gjør jo du.

Jeg krysser naturligvis ikke av på fire. Det blir jo ikke riktig.

Gammel 24-06-08, 13:47   #8
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg krysset av for fire år, selv om Poden ikke har fylt 3,5 enda. Han har fortsatt god plass til bena, så han kunne sikkert ha sittet bakovervendt til han er fem. Vi må se litt an når det kommer en til, om vi klarer å rigge til slik at vi har plass til to bakovervendte stoler, så lenge minstemann sitter i bilstol for babyer.

Gammel 24-06-08, 14:00   #9
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Han sitter fortsattbakovervendt å er snart 2 år.Skalsitte bakover lenge ennå.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-08, 14:46   #10
Mamma Rosa
strikker

Mamma Rosa sin avatar

Mamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt likt
Standard

De to eldste ble vel snudd da de var litt under 1 år.
Dum som jeg var søkte jeg ikke opp informasjon og bare fulgte det "alle andre gjorde".

Minstemann er snart tre og skal sitte bakover så lenge som mulig.

Gammel 24-06-08, 14:53   #11
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Standard

Jeg har en lang femåring som har god plass i setet. Bena kan riktignok ikke være strake, men det har aldri vært noe problem. Vi kjører i tillegg en liten bil.

Sist redigert av Skremmern : 25-08-08 kl 05:06.
Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-08, 14:56   #12
Pio
Har ponny, ønsker høyhest

Pio sin avatar

Pio er populærPio er populærPio er populærPio er populær
Standard

Sitat:

Jeg presset eldstemanns lille venninne på 5 ned i et bakovervendt sete fordi det var det vi hadde tilgjengelig på en uplanlagt kjøretur - og det var trangt! Enda hun er både liten av vekst og undervektig.

4-åringen min har god plass i sitt Britax Multitech.
I Duologicen blir det for trangt for henne.

Pio er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-08, 00:56   #13
Blomst
nygift

Blomst sin avatar

Medlem siden: May 2008
Hvor: beste plassen
Blogginnlegg: 4
Blomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vi snudde knoll & tott da de fikk nye seter etter babysetene, det var vel fordi at jeg trodde det var vanlig og det var ingen som sa noe til meg om at de "kunne" sitte bakovervendt lenger.
Jeg er glad for at jeg blitt medlem på FP, jeg har rett å slett fått vite så masse.
Og dette med barneseter, synes jeg de som selger dem skulle være pliktige til å opplyse om.
Nå er jo Knoll og Tott bilgale da, så de elsket jo å kunne følge litt mer med, men hadde vi satt dem bakover i det nye setet også, hadde de jo ikke visst noe annet, å hadde nok antakeligvis godtatt det.
til alle dere FP`ere som er så flinke til å opplyse.

Knoll & Tott 04 lykketrollet 10
Blomst er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-08, 11:46   #14
Chablis
Drømmer

Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Blomst, her.

.
Nå er jo Knoll og Tott bilgale da, så de elsket jo å kunne følge litt mer med, men hadde vi satt dem bakover i det nye setet også, hadde de jo ikke visst noe annet, å hadde nok antakeligvis godtatt det.
til alle dere FP`ere som er så flinke til å opplyse.

Kasper følger da like godt med selv om han sitter bakovervendt. null problem det.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-08, 11:58   #15
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Minni, her.

Kasper følger da like godt med selv om han sitter bakovervendt. null problem det.

Men det ER annerledes å følge med fremover enn bakover. Man får med seg trafikbildet på en helt annen måte når man ser fremover - skilt, køer, røde og grønne lys. Det som kommer, ikke det som går. Så jenta mi, som alltid har vært happy nok bakover, ble mye mer MED når hun ble snudd nå. Ikke bare positivt, for det betyr også at hun tyter mye mer.

Gammel 25-06-08, 12:02   #16
Blomst
nygift

Blomst sin avatar

Medlem siden: May 2008
Hvor: beste plassen
Blogginnlegg: 4
Blomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Minni, her.

Ja det kan godt hende, men man ser jo ting annerledes når men ser fremover, de synes det er kjempegøy når vi kommer lyskryss, så de kan si om jeg skal kjøre eller stoppe, å det får de jo ikke med seg bakovervendt.

Knoll & Tott 04 lykketrollet 10
Blomst er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-08, 15:08   #17
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Storesøster satt bakovervendt til hun ble 3 år, da skulle vi ha et sete til og på babyshop sa de at hun kunne bruke sete med rygg og trepunkts-selen. Så kjøpte vi det da. Lillesøster tok over hennes sete. Hadde jeg visst det jeg vet nå så hadde vi aldri valgt denne løsningen. Lillesøster er 3,5 år, og sitter bakovervent. Hun er ikke så stor, og kan sikkert sitte slik lenge.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-08, 15:14   #18
Ariel
Queen of intentions...

Ariel sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Oschlo
Ariel er populærAriel er populærAriel er populærAriel er populærAriel er populær
Standard

Da Storemor var liten, og vi bodde i utlandet, var det omtrent null fokus på dette. I alle ikke fall der jeg bodde. Føler jeg ble sett rart på for å i det hele tatt ha henne i sete jeg. Så etter at hun var ute av babysete, var det rett opp i forovervendt sete. Med 3 punkts-sele!! Virker som om det blir folk av henne også.
Lillemor gikk også rett over i forovervendt sete, rett og slett fordi jeg ikke orket å vaske oppkast hver bidige gang vi kjørte bil.

Gammel 24-06-08, 15:18   #19
Mamma Rosa
strikker

Mamma Rosa sin avatar

Mamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Ariel, her.

: Virker som om det blir folk av henne også.

En skikkelig saklig kommentar veldig mange lirer av seg faktisk.

Gammel 24-06-08, 15:49   #20
Ariel
Queen of intentions...

Ariel sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Oschlo
Ariel er populærAriel er populærAriel er populærAriel er populærAriel er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mamma Rosa, her.

En skikkelig saklig kommentar veldig mange lirer av seg faktisk.

Opprinnelig lagt inn av Skremmern

Og den der "ble folk av meg også" er bare so ten years ago.

Nå var det ikke helt seriøst ment da.

Men jeg innser mer og mer at det ikke er alle som er forbeholdt retten til å fleipe her inne...

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:21.