|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
Se resultatene: Er du medlem av Mensa? | |||
Ja (eks. medlemmer stemmer også her) |
![]() ![]() ![]() ![]() |
7 | 3,23% |
Nei, jeg er skapmedlem. (Er overbevist om at jeg ville passert opptakskriteriene) |
63 | 29,03% |
Nei, jeg har tatt testen, men strøk |
12 | 5,53% |
Nei, så smart er jeg neppe |
63 | 29,03% |
Nei, jeg er ikke opptatt av den type intelligens |
72 | 33,18% |
Deltakere: 217. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#81 |
Har bakt søte kaker
|
![]() Sv: Er du medlem av Mensa?135 ja, jeg har vel tatt en hjemmetest for en del år tilbake og da endte jeg på 134 :dooh!:
![]() |
#82 |
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Re: Sv: Er du medlem av Mensa?Nei, har ingen planer om det.
![]() |
#83 |
Passiv
|
![]() Sv: Er du medlem av Mensa?IQ-tester sees nærmest på som et universelt mål på intelligens, men det er ingen tvil om at man kan lære seg opp til å se etter mønster, rekkefølger og logikk. En IQ-test vil derfor også til en viss del være et mål på kunnskap. Og skal man måle kunnskap, kan man like gjerne spille TP. Jeg har aldri tatt en IQ-test på ordentlig, men jeg har løst veldig mange oppgaver og jeg må si at jeg er langt raskere til å løse oppgaver nå enn jeg var tidligere, men jeg mener bestemt at jeg ikke har blitt mer intelligent. |
![]() |
![]() |
#84 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Er du medlem av Mensa?Stemte skapmedlem, men det blir litt feil. Jeg har tatt testen, passerer kriteriene med god margin, men har absolutt ikke noe ønske om å være medlem i en organisasjon med kun iq som opptakskrav!
![]() |
#85 |
Introvert optimist
|
![]() Sv: Er du medlem av Mensa?
Jeg har også vært med på det.
![]() |
#86 |
nye muligheter
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg og. Har tatt slike tester både hos Bjerke & Luther og Mercuri Urval. Hvem som hadde utviklet testene, vet jeg ikke.
![]() |
#87 |
Off the map.
|
![]() Sv: Er du medlem av Mensa?jeg har ikke tatt testen, men antar at jeg ligger rundt kravet sånn omtrentlig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#89 |
Pauset
|
![]() Sv: Er du medlem av Mensa?Jeg vet at høy IQ ikke betyr det samme som omgjengelig, empatisk og god til å lese sosiale settinger. Derfor humrer jeg litt av hele ideen med Mensa. Folk der er nok like forskjellige som alle andre steder. En person med skyhøy IQ kan feks mangle mye sosialt sett, og det er slettes ikke uvanlig heller at de som er høyt utviklet innenfor enkelte ting er svakere på andre ting. Sånn sett så skjønner ikke jeg poenget med Mensa. |
![]() |
![]() |
![]() |
#90 |
Passiv
|
![]() Sv: Er du medlem av Mensa?Jeg har tatt slike internett-tester flere ganger, men husker ikke resultatet. Jeg vet bare at jeg ikke er god nok for Mensa. |
![]() |
![]() |
#91 |
Passiv
|
![]() Sv: Er du medlem av Mensa?Nei, så smart er jeg neppe |
![]() |
![]() |
#92 |
Ringskrømt
|
Jeg er med i en forening som er mot foreninger. Når vi har forening, og ikke diskuterer hvordan vi kan komme alle foreninger til livs, diskuterer vi aktuelle saker for Midtre Syndin Hytteeierforening.
![]() |
#93 |
Passiv
|
|
![]() |
![]() |
#94 |
Slim på hovednerven
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Nemlig.
Selvsagt kan en person med skyhøy IQ mangle sosiale ferdigheter, men er dette mer vanlig hos høyt intelligente mennesker enn hos mennesker med gjennomsnittlig IQ? Er det relativt flere intelligente mennesker som ikke mestrer det sosiale samspillet enn "vanlige" folk? Og hva er i tilfelle hva her; skyldes dette manglende evne eller manglende vilje? Er dette dokumentert noe sted? |
![]() |
![]() |
![]() |
#95 |
Vaklende
|
![]() Sv: Er du medlem av Mensa?Jeg svarer på hovedspørsmålet, har ikke lest tråden ennå, men setter meg ned nå.
Jeg ligger også der, men ser ikke poenget i Mensa. Jeg er også litt skeptisk til å måle intelligens på så snever basis. Det hadde vært kjekt om man kunne nyttiggjøre seg av Gardners 7 intelligenser for å se potensialet og utviklingsbehovet i mennesker, fremfor å fokusere ensidig på språklig og matematisk intelligens. Man kan sjekke ut dominerende "intelligens" her for de som er interesserte. |
![]() |
![]() |
![]() |
#96 |
Pauset
|
![]() Sv: Er du medlem av Mensa?Jeg har ikke sansen for slike tester. For underholdning er de helt ok. Foreninger er en fin ting for a moete likesinnede, men ikke fordi man har mer iq i forhold til andre. Hvordan kan man si at en som klarer aa loese iqtesten fra Mensa er smartere enn andre? Iq kan, som mange er inne paa, vaere saa mangt. Jeg tror ikke en test kan si hvor mye iq man har. Jeg foretrekker god intuisjon, livserfaring, utdanning, refleksjon osv som et godt utgangspunkt for aa kunne vaere et godt menneske og gjoere en god jobb i samfunnet vaart. Iq er oppskrytt....... ja da jeg proevde aa sjekke iq-en min, men skjoente ikke oppgaven |
![]() |
![]() |
![]() |
#97 |
kamerat
|
![]() Sv: Er du medlem av Mensa?Etter å ha lest denne tråden får jeg i grunnen litt lyst til å melde meg inn i Mensa bare på trass, så kan jeg sitte der sammen med de andre antenneløse.
![]() |
#98 |
|
Det er sånt som bare T'er sier. :geiper: |
![]() |
![]() |
![]() |
#99 |
Vaklende
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 |
Kidding, right?
|
![]() Sv: Er du medlem av Mensa?Tror ikke jeg har tatt sånn Mensatest på mange år; i min skarpe ungdom gikk det greitt husker jeg. Men nå som demensen og lediggangen har satt sitt preg er jeg nok i faresonen.
![]() |