|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
Se resultatene: Har du noen gang prøvd/tatt stoff? | |||
Nei |
![]() ![]() ![]() ![]() |
154 | 68,14% |
Ja |
69 | 30,53% |
Dustepoll (denne må vel også med?) |
3 | 1,33% |
Deltakere: 226. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#81 |
Fjott
|
![]() Sv: Har du prøvd stoff?
Jeg betviler ikke at du står inne for begge, og skjønner nå hva du mener.
![]() |
#82 |
Fjott
|
![]() |
#84 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: østfold
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Nei det er ikke så enkelt eller heldigvis ikke så tilfeldig, det betyr ikke at alle narkomane er fra dårlige hjem eller er utsatt for seksuelle overgrep, men langt de fleste som faktisk går veien og blir rusavhengi har endel faktorer som er tilstede før de kommer i kontakt med disse miljøene og stoffer. Sist redigert av era : 20-07-08 kl 11:50. |
![]() |
![]() |
![]() |
#85 |
Frøken
Hvor: Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Har du prøvd stoff?Nei, det har jeg ikke.
![]() |
#87 |
Bedreviter
|
Du tar feil. Statistikken viser at det ikke er "hvem som helst" som ender opp som narkomane. Det finnes helt klart en risikogruppe, og felles for personene i denne kan være for eksempel vanskelig oppvekst, seksuelle overgrep, incest eller mishandling. |
![]() |
![]() |
![]() |
#88 |
Bedreviter
|
![]() Sv: Har du prøvd stoff?Og for å bygge opp under påstandene med litt kildeinfo:
Kilde: Psykiater Hans Olav Fekjær, overlege ved Blå Kors Senter i Oslo. I www.helsenytt.no |
![]() |
![]() |
![]() |
#89 |
Epikur
|
Jeg er ikke kjent som Mim IRL, og jeg har heller ingen problemer med å stå inne for at jeg ikke alltid har tatt like kloke valg. Når man er 16 er man dessverre utstyrt med mer overmot enn vett i mange sammenhenger.
![]() |
#90 |
representert
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Har du prøvd stoff?Nei, har aldri hatt noe ønske om det. Har fått masse tilbud, men interessen har aldri vært tilstede, uansett hvor dritings jeg har vært.
![]() |
#91 |
Kaldt hode, varmt hjerte!
|
![]() Sv: Har du prøvd stoff?Nei, har aldri prøvd, ikke en gang røyk har jeg prøvd.
![]() |
#93 |
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 |
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Har du prøvd stoff?Nei, det har jeg aldri gjort |
![]() |
![]() |
![]() |
#95 |
Epikur
|
![]() Sv: Har du prøvd stoff?Jeg var meget sær i hjemkommunen som holdt meg langt unna hjemmebrent. Jeg anser det som langt farligere å drikke hjemmebrent hver helg enn å røyke en joint. (jeg har vel gjort begge deler like mange/få ganger, dvs under 10 ganger og før 1990). Man blir ikke blind, sanseløs eller nær døden av hasj. Hjemmebrent kan være alt fra kvalitetsbrennevin til spylevæske, det kan være direkte giftig, man aner aldri helt hvor sterkt det er og hvor mye man derfor kan tåle. Jeg har sett småjenter drikke seg i koma og det er jo alltid et like rørende syn å se nykonfirmantene knele på rekke og rad i snøen mens de kaster opp simultant.
![]() |
#97 |
© All rights reserved
|
![]() Sv: Har du prøvd stoff?Jeg har røykt 2 trekk av en røyk som ikke var tobakk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#98 |
nygift
|
![]() Sv: Har du prøvd stoff?Jeg har aldri prøvd stoff, men har mistanke om at noen tok noe i en øl engang, siden jeg ble helt rar, alle farger gled i hverandre, klarte ikke snakke ordentlig, og dette var etter 4 øl, og jeg pleide fint å hive i meg 6-7 stk uten at det hadde noe sånn grisefylla preg over seg.
![]() |
#99 |
Elsker gamlis- godis
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Har du prøvd stoff?Aldri prøvd. Vet ikke engang hvordan det lukter, men har hørt det skal lukte søtt. Hasj, altså. |
![]() |
![]() |
![]() |
#100 |
Epikur
|
Ser din HB og cola og høyner med HB og tropical schweppes.
"Tatt av stoff"? :ser for meg heroinsprøyter som prøver å fange folk på flukt: Det er nok litt forskjell, tror jeg, som jeg har nevnt over her, i fht hvor lett man blir tatt av narkotikaen. I noen miljøer sklir nær alle utpå, permanent eller for en periode, i andre miljøer er det ingen.
![]() |
|
|