Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Rørlegger from hell!

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-08-08, 13:04   #81
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Rørlegger from hell!

For en suppe ..... og det er ikke du som har laget denne saken vanskelig. You go girl!

Du må jo forholde deg til de prisene du får oppgitt i forkant, ikke det han forlanger i ettertid. Hvis det kom opp forhold som var fordyrende, så burde han tatt det opp med deg underveis.

Jeg er ganske sikker på at du har retten på din side hvis du kjører denne saken langt nok. Det er vel det han håper at du ikke skal gjøre.

Gammel 11-08-08, 13:06   #82
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Stå på Amor!

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-08-08, 13:07   #83
Refresh
Nybegynner

Medlem siden: Dec 2006
Refresh har et hav av muligheter foran seg
Standard

Forbrukerrådet er ikke også for bedrifter. Ringer de inn til forbrukerrådet, blir de raskt sendt videre (bla til meg.. ) Forbrukerrådet hjelper IKKE bedrifter. Så der fikk de den

Stå på!! Ikke gi deg!

Refresh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-08-08, 13:09   #84
Misteri
Opp og ned

Misteri sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 407
Misteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tjorven75, her.

For en suppe ..... og det er ikke du som har laget denne saken vanskelig. You go girl!

Du må jo forholde deg til de prisene du får oppgitt i forkant, ikke det han forlanger i ettertid. Hvis det kom opp forhold som var fordyrende, så burde han tatt det opp med deg underveis.

Jeg er ganske sikker på at du har retten på din side hvis du kjører denne saken langt nok. Det er vel det han håper at du ikke skal gjøre.

Jeg tror også han bare truer for å få deg til å gi etter. Kan ikke skjønne annet en at du har retten på din side.

Venter spent på å høre hva de sier på forbrukerrådet.

Gammel 11-08-08, 13:12   #85
Azi
Come what may...

Azi sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 40
Azi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de fleste
Standard

Nå har du sendt dem mail og du trenger ikke å forholde deg videre med dem før du har fått snakket med forbrukerrådet. Forbrukerrådet er for forbrukere og ikke firmaer( som ikke kan skrive norsk skikkelig og har tydeligvis glemt ut folkeskikk)

Lykke til, dette kommer du til å klare!

Gammel 11-08-08, 13:16   #86
Hulda
Bør lage seg en tittel selv

Hulda sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Trondheim
Hulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smart
Standard

De virker virkelig proffe ja...

Gammel 11-08-08, 13:24   #87
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kontakt forbrukerrådet og spør hva du skal gjøre videre. Det siste svaret er så til de grader uprofft at det bør du overhodet ikke bruke tid og krefter på å besvare.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-08-08, 13:24   #88
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Og forøvrig:

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-08-08, 13:26   #89
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?

Aminta sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Rørlegger from hell!

Den mailen din var veldig bra, hans derimot;
Stå på videre!

Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-08-08, 13:31   #90
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Re: Sv: Rørlegger from hell!

At det er mulig. Bare send et helt saklig svar tilbake uten masse utbrodering om at du tar saken til forbrukerrådet. Da kan vel ikke de sende det til inkasso? Noen som vet det sikkert? Men det kan de helt sikkert svare på hos Forbrukerrådet. Leit at du skal få så mye plunder. Når du får oppgitt en pris muntlig så går du jo ut i fra at det er det som det skal koste. Hvis ikke så må de jo oppgi kostnader utover det du har fått oppgitt. Husk til en annen gang og bestandig få alt skriftlig når det gjelder håndtverkere og tilbud.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-08-08, 13:33   #91
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 637
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

For en dust. Ta vare på alle mailene hans, fordi når det gjelder til muntlig bindende avtaler så "vinner" den som har en mest overbevisende sak. Og de mailene hans styrker ikke hans sak, for å si det slik.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-08-08, 13:33   #92
Kneazle
Passiv

Standard

Fornuftig å snakke med Forbrukerrådet før du foretar deg noe nå, ja. Og ikke skriv mail i affekt - trekk pusten dypt, ta deg en kopp kaffe og ro deg ned først. Dine mail og henvendelser skal ikke ned på hans uprofesjonelle nivå.

Lykke til!

Svar med sitat
Gammel 11-08-08, 13:43   #93
amor
Den som gir seg...

amor sin avatar

amor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt av
Standard

Tusen takk for støtte og kloke, reflekterte ord!

Jeg har snakket med Forbrukerrådet. Damen lo da jeg leste opp hans siste mail til meg og sa; "så utrolig frekt!"

Det har hun jo helt rett i.

Hun anbefalte meg nå å skrive et brev og sende pr post. I det brevet henviser jeg igjen til den muntlige avtalen som er bindende. Jeg ble i tillegg fortalt at det er jeg som forbruker som bærer bevisbyrden. Jeg bør nå ta kontakt med en annen rørlegger og be om pris på arbeidet som er gjort og hva en bytte av berederen ville ha kostet meg, for om mulig henvise til at hans anbefaling ikke var til mitt beste mtp hva dette kostet meg.

Jeg spurte om jeg burde betale noe på fakturaen og ble fortalt at det kunne være lurt å vise vilje til betaling. Betale n o e må jeg jo uansett gjøre. Jeg ble bedt om å vurdere hvor mye jeg ville betale, men det å legge seg på den prisen som ble antydet er jo rimelig. I tillegg kan jeg eventuelt strekke meg med 15% for å vise vilje til å få saken ut av verden.

Gammel 11-08-08, 13:46   #94
Anne C

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

For et useriøst svar! Og så utrolig dårlig skrevet. Stå på og ikke gi deg!

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-08-08, 13:48   #95
Azi
Come what may...

Azi sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 40
Azi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de fleste
Standard

Jeg ville ha betalt han ett sted mellom 4-6000 kr. Ett sted mellom det er 5000 og pluss de 15 % som er 750 kr.

Gammel 11-08-08, 13:50   #96
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ha ha, femåringen min skriver bedre enn det der. Som om du ikke har nok å slite med, amor ...

Gammel 11-08-08, 13:51   #97
amor
Den som gir seg...

amor sin avatar

amor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Azi, her.

Jeg ville ha betalt han ett sted mellom 4-6000 kr. Ett sted mellom det er 5000 og pluss de 15 % som er 750 kr.

Ja. Jeg tenker det samme. Jeg skal rådføre meg litt til, men jeg tror at det vil være en god løsning. Jeg betaler, skriver et brev og så legger jeg saken vekk. Vil han ha en tvist ut av dette, så får han bare kjøre på. Jeg har da gjort det jeg kan. Jeg har opptrådd korrekt og vist vilje til å betale. Hvilket utfall saken da evenuelt får, får så være. Jeg kan ikke se at hans muligheter er særlig store.

Gammel 11-08-08, 13:59   #98
Observatøren

Observatøren sin avatar

Blogginnlegg: 21
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Fy søren. Dette er usmakelig. Det er nesten så jeg vil ha navn på rørleggeren for å kunne styre unna...

Gammel 11-08-08, 14:09   #99
Mauser
Frafallen

Mauser sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Mauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtid
Standard

Rørleggeren henviser til sine bilag samt timebetaling, men det er jo snodig at han f eks blander inn pris på VVB, hvis det er slik at den ikke er skiftet. Så det er jo alltids mulig at dere diskuterer epler og bananer?

Jeg ville ha sendt en ny mail, hvor jeg høflig påpeker muligheten for at det her kanskje foreligger en misforståelse ift hvilket arbeid som faktisk er utført (men uten å si noe om hvem som evt har misforstått), og bedt om å få spesifisert nøyaktig hvilket arbeid som er gjort (med timetall), hvilke deler som er installert (med priser), og eventuelle andre kostnader (kjøretillegg etc). Avslutt gjerne med å si at du absolutt er interessert i å betale for arbeidet som er gjort, men at du trenger denne oversikten slik at du i hvert fall vet i detalj hva du betaler for.

Da har oppnår du tre ting:
1. Han må gå gjennom de påståtte bilagene sine og se etter at han faktisk har levert det han har fakturert.
2. Du kan få en vurdering fra en annen rørlegger på hvorvidt prisene henger på greip ift bransjenormen.
3. Du kan, ved behov, få kontrollert at alle de fakturerte delene faktisk er tilstede og montert i din kjeller.

En litt (tilsynelatende) ydmyk holdning nå forplikter deg ikke det aller minste til faktisk å betale det han forlanger, men kan muligens påvirke ham til å sette opp et litt mer realistisk regnestykke. Dessuten vil det virke til din fordel når saken kommer opp i Forliksrådet.

Sist redigert av Mauser : 11-08-08 kl 14:27.
Mauser er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-08-08, 14:25   #100
LilleRosin
Muligens verdt å vente på

LilleRosin sin avatar

Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Håper dette går bra. Det burde det gjøre. Stå på!

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:57.