|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#81 |
Kidding, right?
|
![]() Sv: Jeg er sjokkert! (om bhg. og sikring av barn i bil)Jeg har da ikke sagt at det ikke KAN skje ulykker, har jeg vel? Eller at jeg ikke forstår at det kan skje menneskelige feil? Bare at sjansen er utrolig LITEN. Og at i en travel hverdagssituasjon har jeg av og til skippet på sikkerheten uten at jeg har ligget våken etterpå nettopp fordi jeg føler at den risikoen jeg tok var så uendelig minimal. Sånn er jeg bare som person - beklager. Det gjelder alle ting. Jeg gidder ikke bekymre meg ødelagt over ting som kanskje muligens nesten helt sikkert kommer til å skje.
![]() |
![]() |
#82 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Jeg er sjokkert! (om bhg. og sikring av barn i bil)Å kjøre uten bilsikring har jo blitt en sånn greie som man BARE IKKE GJØR! for nesten alle. Heldigvis for det. Men når man begynner å komme ned på den kjøringen som Miss Norway beskriver, så er hun nede på et risikonivå som antagelig er langt lavere enn ting vi gjør uten å blunke. Som å være fotgjengere, for eksempel. Å ferdes på parkeringsplasser. Å sykle med barnet i sete bakpå sykkelen.
![]() |
#83 |
Tar en fot av gangen
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Jeg er sjokkert! (om bhg. og sikring av barn i bil)
Eller på et akebrett, på en glatt vei.
![]() |
#84 |
frakoblet
|
Det ville jeg. Og jeg kunne aldri tilgitt meg selv om det hadde skjedd noe fordi jeg hadde latt være å sikre barna.
In vino veritas Sist redigert av safran : 19-11-06 kl 00:24. Årsak: Hadde noe å legge til |
![]() |
![]() |
![]() |
#85 |
lissom sjarmør
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Jeg er sjokkert! (om bhg. og sikring av barn i bil)Jeg er ikke redd for å si at jeg er helt på linje med Miss Norway i denne diskusjonen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#86 |
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Vet ikke hvordan det er i deres kommune, men ja, helt sikker i vår kommune. Dette er nok noe som hver enkelt kommune kan avgjøre, så det er helt sikkert forskjeller ute og går.
![]() |
#87 |
Ringskrømt
|
Trafikkulykker skjer i 30-soner også, selv om man faktisk kjører i 30 også. Problemet er vel alle de som ikke kjører i 30. Jeg synes det er hårreisende å ikke sikre barnet sitt ordentlig, og horvidt man forsvarer det eller ikke, spiller ingen rolle. |
![]() |
![]() |
![]() |
#88 |
Ringskrømt
|
Så hadde en annen billist kjørt rett inn i siden på bilen din, og ungen din sitter usikret / feilsikret i bilen, så hadde ikke du mistet nattesøvnen over det? |
![]() |
![]() |
![]() |
#89 |
Aktiv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() |
Det er faktisk ulovlig å ikke sikre barnet i bilen, uansett hva du måtte mene om risikoen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#90 |
Kidding, right?
|
Det vet alle. Det er ikke det som er poenget i denne diskusjonen.
![]() |
![]() |
#91 |
Superaktiv
Hvor: Bor i Lier
![]() |
![]() Sv: Jeg er sjokkert! (om bhg. og sikring av barn i bil)Ja dette bør du ta opp. Vi er på lite turer med vår barnehage, men er vi på tur leier vi enten en buss med belter, eller tar vanlig buss for det er lovlig uten å "sikre" barna. Liker det ikke så vi er sjelden på tur hvor vi må ta slik transport.Og er utrolig dårlig at ikke ped.leder visste det, de som skal være så opplyst om alt, og det vet vel de fleste, det står jo stadig vekk skrevet så det var sløvt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#92 |
Skummelt distré...
Hvor: Norge
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Jeg er sjokkert! (om bhg. og sikring av barn i bil)Hadde så absolutt tatt det opp i barnehagen, ja.
![]() |
#93 |
Juba Juba
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Jeg er sjokkert! (om bhg. og sikring av barn i bil)[quote=Lucifer;112316] |
![]() |
![]() |
![]() |
#94 |
Kidding, right?
|
![]() Sv: Jeg er sjokkert! (om bhg. og sikring av barn i bil)[quote=Kaz;112326][quote=Lucifer;112316]
Fordi mange skal videre eller kommer fra feks jobb - som ikke er i gangavstand.
![]() |
![]() |
#95 |
Aktiv
![]() ![]() |
Det kunne ikke falle meg inn å ta med en unge hjem fra barnehagen uten å sikre denne skikkelig i bilen. Om ikke foreldrene har satt igjen bilstol, nei, da blir det ikke noe besøk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#96 |
Aktiv
![]() ![]() |
![]() Sv: Jeg er sjokkert! (om bhg. og sikring av barn i bil)[quote=Miss Norway;112346][quote=Kaz;112326]
Men om barnehagen er så nært hjemmet er det jo bare å kjøre hjem først, og så gå til barnehagen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#97 |
Juba Juba
Nettop! |
![]() |
![]() |
![]() |
#98 |
Kidding, right?
|
![]() Sv: Jeg er sjokkert! (om bhg. og sikring av barn i bil)[quote=Stillongs;112356][quote=Miss Norway;112346]
Ikke hvis tidsklemma ikke tillater det. Har selv erfart at de 6-7 minuttene det tross alt tar å kjøre hjem i garasjen, parkere, og så haste til barnehagen, selv om den er nær, rett og slett ikke ER der.
![]() |
![]() |
#99 |
Juba Juba
Det er jeg klar over, og har full forståelse for. |
![]() |
![]() |
![]() |
#100 |
Prøver så godt jeg kan :)
Hvor: Bodø
![]() ![]() |
![]() Sv: Jeg er sjokkert! (om bhg. og sikring av barn i bil)Nå vet ikke jeg hva en trepunkt sele er, men dette er da en i grunn ekkel situasjon. Jeg forstår deres side kjempe mye og ville nok hatt noen ordentlige tiltak gjort i bhg. Er SUA selv (ikke at det har skjedd noe spesiellt etter jeg ble det, vet ikke helt hva stillingen står i). Men hadde det vært meg hadde jeg utnyttet posisjonen min til det fulle, og evt satt i gang kurs om sikkerhet. Vet ikke hva man skulle gjort egentlig. Men aldri om jeg ville latt dama ta hånd om tarnsport igjen når det kom til gutten min. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|