Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Er du for røykeforbud i bil med barn i?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Er du for røkeforbud i bil med barn som passasjerer?
Ja 128 90,14%
Nei 4 2,82%
Det burde holde med holdningskampanjer 10 7,04%
Deltakere: 142. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-11-06, 17:15   #1
Majsa
Quiet, please

Majsa sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 8
Majsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er du for røykeforbud i bil med barn i?

Jeg tror at når man først er så dum i hodet at man i 2006 røyker med barn i bil, så er man ganske immun mot holdningsskapende arbeid. Slike folk trenger å bli tvunget til fornuft.

Gammel 21-11-06, 19:14   #2
Señora
Bør lage seg en tittel selv

Señora sin avatar

Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Svigerfar er av den sorten som ikke tar hensyn, så ja til røykeforbud i bil med barn i.

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-06, 18:20   #3
Jessica
Pauset

Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Solveigmor, her.

Kva tenke du kan vere kraftig nok virkemiddel i denne saka da for eksempel? Ingen er uenig i at holdningsskapande arbeid er bra, men aleine blir det generelt sett for enkelt. Trur eg.

Det gikk en holdningsskapende reklamekampanje for ikke lenge siden mot røyking. De viste levra og lungene til røykere (tror jeg). Etter hva jeg har hørt så var det noe de mente var svært vellykket. Jeg husker det var en del diskusjoner når den kampanjen kom. Jeg tror man må være så konkret og så kraftig i virkemidler for å få disse til å skjønne at barn også skades.

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-06, 18:48   #4
Fluke

Fluke sin avatar

Hvor: Rogaland
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Jessica, her.

Det gikk en holdningsskapende reklamekampanje for ikke lenge siden mot røyking. De viste levra og lungene til røykere (tror jeg). Etter hva jeg har hørt så var det noe de mente var svært vellykket. Jeg husker det var en del diskusjoner når den kampanjen kom. Jeg tror man må være så konkret og så kraftig i virkemidler for å få disse til å skjønne at barn også skades.

For min del (jeg røyker) funket denne kampanjen dårlig, for "dette hender jo ikke meg ... "
Jeg skremmes av at røyk inneholder benzen og andre skumle stoffer.

Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-06, 21:36   #5
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Solveigmor, her.

Kva tenke du kan vere kraftig nok virkemiddel i denne saka da for eksempel? Ingen er uenig i at holdningsskapande arbeid er bra, men aleine blir det generelt sett for enkelt. Trur eg.

Holdningsskapende arbeid fungerer bedre enn lover.
En lov blir i beste fall en ytre påvirkning.
En holdningsendring blir en del av hvert enkelt menneske.

I min omgangskrets er det "ut" og litt "harry" å røyke. Det er mye mer effektivt enn et lov noensinne vil bli.

Gammel 21-11-06, 22:03   #6
Eia
Permakulturell

Eia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 125
Eia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Holdningsskapende arbeid fungerer bedre enn lover.
En lov blir i beste fall en ytre påvirkning.
En holdningsendring blir en del av hvert enkelt menneske.

I min omgangskrets er det "ut" og litt "harry" å røyke. Det er mye mer effektivt enn et lov noensinne vil bli.

Jeg er enig med him. Men jeg sier ja takk, begge deler. Holdningsskapende kampanje mot røyking i bil og forbud (for de gjenstridige bilrøykerne).

Gammel 21-11-06, 16:49   #7
Majsa
Quiet, please

Majsa sin avatar

Blogginnlegg: 8
Majsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt av
Standard

Så lenge det er nødvendig, og det er det tydeligvis, så ja.

Gammel 21-11-06, 16:57   #8
Stillongs
Aktiv

Stillongs sin avatar

Stillongs er litt kulStillongs er litt kul
Standard

Ja, et slikt forbud er jeg for.

Stillongs er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-06, 17:19   #9
Lenam
awesom

Lenam sin avatar

Blogginnlegg: 20
Lenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de fleste
Standard

Jeg fatter ikke at noen kan røyke i bilen uansett om det er barn med eller ikke.

Jeg syns folk som røyker opp i ansiktet på barna sine skulle blitt skambanket jeg.

Lenam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-06, 22:00   #10
aba
Energirik

aba er litt kul
Standard

Jeg røyker, og er ikke stolt av det, men kunne aldri røykt i bilen når min kjære sønn sitter på. ALDRI!!! Definitivt for røykeforbud!

aba er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-06, 18:50   #11
Hønni

Hønni sin avatar

Blogginnlegg: 38
Hønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

absolutt

Hønni er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-06, 19:11   #12
Shakira
My hips don't lie

Shakira sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Hadeland
Shakira er populærShakira er populærShakira er populær
Standard

Jeg er for ett forbud ja.

Skjønner ikke de som røyker med barn i bilen overhodet jeg.

Shakira er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-06, 19:20   #13
Shakira
My hips don't lie

Shakira sin avatar

Standard

Svigermor og mannen hadde med min eldste på 11 år i våres på en tur som de kjørte i halvannen time til og fra.

Gutten var gråblek i ansiktet når han kom hjem, det viste seg at de hadde sitte tre voksne og dampa til og fra!!

Hun har respektert til nå, tor jeg, å ikke røyke i bieln med mine barn.
Det hjelper lite om de er 3 eller 11 år.

Gammel 21-11-06, 19:22   #14
Slettet bruker
Passiv

Standard

Jeg stemte motvillig ja. Skulle ønske det holdt med holdningskampanjer, men det gjør ikke det. Forresten burde man ikke røyke i bilen uansett. Det lukter fyf***.

Svar med sitat
Gammel 21-11-06, 19:35   #15
Fluke

Fluke sin avatar

Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av FarOutFishing, her.

Jeg stemte motvillig ja. Skulle ønske det holdt med holdningskampanjer, men det gjør ikke det. Forresten burde man ikke røyke i bilen uansett. Det lukter fyf***.

Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-06, 19:34   #16
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Shakira, her.

Svigermor og mannen hadde med min eldste på 11 år i våres på en tur som de kjørte i halvannen time til og fra.

Gutten var gråblek i ansiktet når han kom hjem, det viste seg at de hadde sitte tre voksne og dampa til og fra!!

Hun har respektert til nå, tor jeg, å ikke røyke i bieln med mine barn.
Det hjelper lite om de er 3 eller 11 år.

Herregud. Jeg hadde satt himmel og jord i bevegelse. :raserianfall:

Gammel 22-11-06, 10:52   #17
Shakira
My hips don't lie

Shakira sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Herregud. Jeg hadde satt himmel og jord i bevegelse. :raserianfall:

Det gjorde vi, ble en oppvask da gitt. De ble spake, og det gjentok seg ikke i sommer når guttta var med de.

Han løp rett i dusjen når han kom hjem den dagen, han kastet nesten opp av lukta selv også stakkar.

Gammel 21-11-06, 19:35   #18
Lille Blink
Aktiv

Lille Blink sin avatar

Lille Blink er litt kulLille Blink er litt kul
Standard

JA!!! Det syntes jeg var et genialt forslag... Ingenting er mer kvalment som å sitte i en bil med røyk :Nemlig:

Lille Blink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-06, 21:56   #19
Boo
Fullverdig medlem

Boo sin avatar

Hvor: Østen for måne, vesten for sol.
Boo har et hav av muligheter foran seg
Standard

Jeg fatter ikke at noen har samvittighet til å tenne opp sigarett i samme rom som barn befinner seg i, men det er dessverre mange som driter i det gitt. Jeg er pro forbud ja.

Boo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-06, 11:21   #20
Siw
Twinsouls

Siw sin avatar

Hvor: Sørlandet
Siw er populærSiw er populærSiw er populærSiw er populær
Standard

Ja det må vel en lov til for å få folk til å ikke røyke med barna i bilen.
Jeg selv har aldri røykt så mine barm har et røykfritt hus og bil.

"The way you make mee feel"
Siw er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:33.