Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Koseprater du/dere?

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-01-09, 13:44   #1
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Koseprater du/dere?

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Men hva legger dere i koseprat? Ut fra svarene her ser det jo ut til at dere dauer av skrekk om dere overhører ei mor si til sin lille datter "hei pus, mamma elsker deg" eller noe sånt. Fysj og æsj?

Nei, nei - tror alle som dauer av tenker på vedlig søtsuppete prat voksne imellom.

Gammel 06-01-09, 13:49   #2
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Men hva legger dere i koseprat? Ut fra svarene her ser det jo ut til at dere dauer av skrekk om dere overhører ei mor si til sin lille datter "hei pus, mamma elsker deg" eller noe sånt. Fysj og æsj?

Min kom bare ved tanken om å drive sånn prat til mannen min som Joika antydet i første innlegg. At folk koseprater med barna sine er selvsagt bare hyggelig, innen min relativt romslige rimelighets grenser. (De må gjerne gjøre det med partnerne sine også, men da tror jeg egentlig jeg helst vil slippe å overhøre det. )

Gammel 06-01-09, 13:57   #3
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Da så. Jeg så bare at Joika ikke hadde spesifisert om hun mente barn eller voksne i hovedinnlegget og at det da gjaldt begge deler, så de intense reaksjonene i denne tråden overrasket meg litt (og gjør det fremdeles siden sikkert mange over her også mener barna).

Gammel 06-01-09, 14:02   #4
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ah, den fikk jeg ikke med meg. Hun burde ha skrevet det i hovedinnlegget.

Gammel 06-01-09, 14:11   #5
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

En amerikaner jeg jobba med kalte meg "Angel" konsekvent. Det førte til en del fnising både hos meg og kollegaene mine.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-09, 14:19   #6
Gammel bruker
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

En amerikaner jeg jobba med kalte meg "Angel" konsekvent. Det førte til en del fnising både hos meg og kollegaene mine.

Hvorfor er det ingen som flørter med meg på jobben?!

Svar med sitat
Gammel 06-01-09, 14:30   #7
Pingis
Kald på føttene

Pingis sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 121
Pingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de fleste
Standard

Esme overrasker til stadighet.

Gammel 06-01-09, 15:06   #8
Maverick

Maverick sin avatar

Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pida, her.

Hvorfor er det ingen som flørter med meg på jobben?!

Det var ikke flørting, bare lettere å si (og huske, ikke minst) enn navnet mitt, gjetter jeg.

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Treacle? Som i sirup?

Oh treacle? Could you please get your lazy ass down here?

Jepp. Altså, den var ny for meg også, og jeg måtte jo spørre hva det egentlig betydde, men det var altså et kjælenavn som gutta fra London og omkringliggende strøk tydeligvis brukte. (Og jeg har fått det bekreftet av en annen brite, sånn for sikkerhets skyld. )

Gammel 06-01-09, 15:06   #9
Maverick

Maverick sin avatar

Standard

Esme bringer stadig sol og smil i de merkeligste settinger.

Gammel 06-01-09, 15:28   #10
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Nei ikke helt. Men kan godt gå forbi han og si "hmmmm, bamselamsen" og gnage ham litt på øret. Han er ikke så glad i at jeg gjør det, men har blitt vant til det.

Klart bamselamsen bare har å venne seg til at konepone gnager han litt på øret!

Og mens jeg er på tråden, det skal innrømmes at jeg er litt svak for bli kalt "vennen". (Må IKKE forveksles med "lille venn". )

Gammel 06-01-09, 15:42   #11
Mjau
Curlingkone

Mjau sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Jeg har en mann som er oppvokst i et kosemose-hjem, så jeg har hatt en del å plukke av han. Feks misliker jeg når han gjør seg til i stemmen!! Ingen mann skal høres ut som han er tre år igjen, det er særdeles usjarmerende.
Dette har heldigvis tatt slutt, og nå er det mer normal koseprat.

Han kaller meg kjære feks. Syns helt ærlig at det er kjempekoselig
Jeg har en kosete mann, og det er jeg glad for.

Gammel 06-01-09, 16:38   #12
Slettet bruker
Passiv

Standard

Ah - mine preferanser? Treg jeg.

Svar med sitat
Gammel 06-01-09, 17:35   #13
Pasta
En skrue løs

Pasta sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Hvis vi koseprater på den måten så er det for å erte.

Gammel 06-01-09, 19:11   #14
Frost
Bør lage seg en tittel selv

Frost sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Tromsø
Frost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Nei vi snakker ikke slik til hverandre, takk og pris.

Men jeg kjenner til noen par som gjør det. (En slektning og hennes kjære, og et vennepar av dem. Jeg synes det er skrekkelig å høre på, og veldig fjortis.

Frost er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-09, 21:00   #15
Gammel bruker
Passiv

Standard

Pidamannen er ikke særlig søtladen, akkurat, men når han er riktig fornøyd med meg, sier han gjerne: "Who's my bitch?!" (Ofte etterfulgt av et dask i rumpa.)

Svar med sitat
Gammel 06-01-09, 21:38   #16
Manga
Bør lage seg en tittel selv

Manga sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østfold
Manga er populærManga er populærManga er populærManga er populærManga er populærManga er populær
Standard

Nei, sånn snakker vi ikke til hverandre. Jeg synes også det er skrekkelig å høre på. Kjenner til noen som snakker sånn.

Gammel 06-01-09, 22:15   #17
Lorien
Pauset

Medlem siden: Feb 2008
Blogginnlegg: 40
Lorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Nei.

Lorien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-09, 22:28   #18
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tror fyren tulla forresten.. han drar mer og mer på, og overdriver sykt..

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-09, 01:27   #19
Skvetten
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Tror fyren tulla forresten.. han drar mer og mer på, og overdriver sykt..

Kanskje du burde hive deg etter kjørereinen og joike deg videre dersom det blir en trend. Løvely hønnibønni liksom.

Svar med sitat
Gammel 06-01-09, 22:31   #20
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mannen min kaller meg for Pus (men ikke med babystemme!) og jeg syntes det var rart i starten, men nå etter alle disse årene er jeg helt vant med det. Jeg tøyseprater gjerne tilbake da og sier "Pøøøøs" (ø-en er en mellomting mellom u og ø), men ikke med babystemme, men med rar stemme.

Storebror kalte vi for Tassen/ Tass da han var mindre, men ikke nå mer. Lillebror kaller jeg "lille pusekatten min" og han elsker det. Han kaller meg gjerne det samme tilbake nå.

Karamell er aktiv nå   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:27.