Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Liker dere svensk musikk?

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-06-07, 20:37   #81
lasse solberg
Nybegynner

Medlem siden: Jun 2007
lasse solberg har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Liker dere svensk musikk?

Opprinnelig lagt inn av Plipp, her.

Noen som har peiling på hvem som synger en sang som går noe sånt som; .....min enda lengtan nu och her , elska meg for den jag er....
??

Ainbusk singers( fleskkvartetten)" Elska mig for den jag er"

lasse solberg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-06-07, 22:13   #82
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Claire, her.

Imperiet.

Ja!

Åh, jeg hører på mye svensk musikk:
Nicklas Strömstedt, Nordman, Orup, Thomas Ledin, Lisa Ekdahl, Magnus Uggla, Björn Skifs, Tommy Körberg, Per Gessle, Gyllene Tider, Attack, Freestyle, ABBA - og bandet i mitt hjerte:
Europe...

Gammel 28-06-07, 22:16   #83
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Plipp, her.

Ainbusk var det visst

"Jag mötte Lassie, jag mötte Lassie, och jag såg att godhet fanns:
Hon pudsa' mina ledsna tårar med sin mjuka svans..."

Stor hit fra Ainbusk Singers i 1989...

Gammel 28-06-07, 22:17   #84
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg liker svensk visemusikk. Kajsa Stina Åkerstrøm etc. Og jeg liker Doktor Kosmos - skramlete sosialistrock med noen helt avsindige tekster.

Opprinnelig lagt inn av Hermine, her.

Afzelius??? Ja huff, for flere år siden. Lungekreft.

Ja, huff - tanken på at han visste han skulle dø da han plukket ut sangene til siste samleplate er nok til å få meg til å grine...

Gammel 28-06-07, 22:17   #85
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Misty, her.

Vi är pojkarna som busar....

Tja, jeg har hørt mye på Tomas Ledin, Orup, Anders Glenmark Björn Skifs....

Og så favorittsangen
Du kom till mej, våren var som vackrast när du kom till mej, och om jeg vetat det jag vet nu när du fanns hos mej...nu är det för sent..

Og så klarer jeg ikke å huske hvem som synger den

Det er favorittsangen det ja!
Og det er Nicklas Strömstedt...

Gammel 28-06-07, 22:20   #86
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Albertine, her.

Hedningarna!

Hvordan kunne jeg glemme dem!
(Kanskje fordi jeg trodde de var finske...)

Jeg ser at det slett ikke bare er jeg som er i overkant opptatt av svensk musikk!
En helt ny verden åpnet seg for meg da jeg flyttet til et lite sted seks mil fra svenskegrensen og plutselig fikk inn alle de svenske radio-og tv-kanalene.
Derfra var det ingen vei tilbake: Jeg har blitt Sveafil...

Gammel 28-06-07, 22:23   #87
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvis man tar bort diverse danseband og Carola, så syns jeg svenskene har veldig mye bra musikk/musikere!

Som eksempler på hva jeg virkelig liker, kan jeg nevne Imperiet, Ebba Grön, Michael Wiehe, Kent, Bo Caspers Orkester - og jeg liker ABBA, kan ikke noe for det.

Gammel 28-06-07, 22:27   #88
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg hater Bo Kaspers Orkester. Mye svensk er bra, men den softjazzpopgreia der har jeg hatt langt oppi halsen i alle år. Lenge hadde jeg en meningsfelle i Xian her inne, men hun er i ferd med å skifte oppfatning. Etter at hun blogget om Bo Kaspers' "En man du tyckte om" og tilstod at hun likte den, fant jeg låta på Youtube. Den var ikke verst, faktisk, men jeg har fått den på hjernen. Det har vart i en og en halv uke, og den går ikke bort. Jeg tror jeg blir gal.

Gammel 28-06-07, 22:37   #89
Beathe
thirtysomething

Beathe sin avatar

Beathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Misty, her.

Vi är pojkarna som busar....

Tja, jeg har hørt mye på Tomas Ledin, Orup, Anders Glenmark Björn Skifs....

Og så favorittsangen
Du kom till mej, våren var som vackrast när du kom till mej, och om jeg vetat det jag vet nu när du fanns hos mej...nu är det för sent..

Og så klarer jeg ikke å huske hvem som synger den

"Sista morgonen" - åh du store den er fin! Og bringer frem de vakreste minner fra en sommer i Sandefjord da jeg var 15 og min 18-årige helt sang den for meg i måneskinnet på brygga

Beathe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-06-07, 22:41   #90
Lenam
awesom

Lenam sin avatar

Blogginnlegg: 20
Lenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Føniks, her.

Hører på Kent, Bob Hund, Ebba Grön, men Lars Winnerbäck er min favoritt svenske. Han holder stadig vekk konserter i Oslo. Det er så bra musikk.

Jeg tror herved jeg elsker deg.

Lenam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-06-07, 22:43   #91
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Beathe, her.

"Sista morgonen" - åh du store den er fin! Og bringer frem de vakreste minner fra en sommer i Sandefjord da jeg var 15 og min 18-årige helt sang den for meg i måneskinnet på brygga

Og jeg sang den i UKM et år.
Elsker den sangen!

Gammel 28-06-07, 22:44   #92
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Lars Winnerbäck har veldig mange fine, ja! (Takk til Xian!) Jeg er ellers svoren ABBA-fan. Mannen er glad i Kent, men jeg synes ikke de er så fantastiske at det gjør noe.

Gammel 28-06-07, 22:57   #93
Beathe
thirtysomething

Beathe sin avatar

Beathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Og for dere som ikke har hørt skikkelig på teksten, se på

(Kilde: youtube.com)
= og HØR!

(Fant dessverre ikke Niklas, men teksten er jo den samme)

Sist redigert av Beathe : 28-06-07 kl 23:10. Årsak: Byttet link :)
Gammel 28-06-07, 23:11   #94
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Standard

Og for dere som ikke har hørt skikkelig på teksten, se på

(Kilde: youtube.com)
= og HØR!

(Fant dessverre ikke Niklas, men teksten er jo den samme)

Jo, men det er jo en "Idol-versjon" som mangler hele verset om "den sommaren" og siste broa der "det händer att jag går förbi huset som du bodde i"...

Men det er en vakker, vakker tekst med en nydelig, sår melodi.

Her er teksten:

Du kom till mej
våren var som vackrast när du kom till mej
och om jag vetat det jag vet nu när du fanns hos mej
nu är det för sent

Förelskade
satt vi på balkongen och berusade
vi delade enn flaska till og älskade varandra till sömns

och när vi vaknade var rummet ljust
och gatan utanför var lika
full av liv och rörelse
som jag
Och i en säng på tredje våningen
drack vi te med mjölk och honung
du hade en gitarr og jag
spelade, du dansade

Den sommaren
vi åkte ut på Lidingö och hem igen
och körde på en fågel och begravde den
nånstans vid en sjö

När hösten kom
sa du att nu känns det som det börjar om
Men jag var bara tyst och tom
när hösten kom
och sommaren dog

Men det händer att jag går förbi
huset som du bodde i
det händer att jag ser dej då och då
vi trodde att vi fattade
vi blundade och skrattade
vi tog allting vi kunde få
jag undrar vad vi tänkte på

Den morgonen
jag minns dej där i fönstret sista morgonen
det hände nåt på natten
och på morgonen
var allting förbi

*gåsehud*

Gammel 28-06-07, 23:18   #95
Beathe
thirtysomething

Beathe sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Enhjørning, her.

Jo, men det er jo en "Idol-versjon" som mangler hele verset om "den sommaren" og siste broa der "det händer att jag går förbi huset som du bodde i"...

Jeg fant ut det ganske fort, så jeg endret linken (Håpet jeg var rask nok og at ingen merket det...)

Gammel 29-06-07, 00:45   #96
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Standard

Jeg fant ut det ganske fort, så jeg endret linken (Håpet jeg var rask nok og at ingen merket det...)

Jeg ser alt...

Gammel 29-06-07, 08:48   #97
Pelen
Bør lage seg en tittel selv

Pelen sin avatar

Hvor: Oslo
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Dere er så søte når dere skriver på svensk Det blir ikke helt perfekt, men ganske bra.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-07, 09:02   #98
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pelen, her.

Dere er så søte når dere skriver på svensk Det blir ikke helt perfekt, men ganske bra.

Svensk ER vanskelig! Jeg hadde aldri i livet klart å skrive en feilfri setning på svensk. Nordmenn er vel generelt flinke til å forstå, men dårlige til å skrive svensk, vil jeg tro.

Men musikken, ja. Imperiet og Lisa Ekdahl er mine favoritter.

Jeg er ikke så veldig glad i Kent. De er litt kjedsommelige i lengden.

Svenske viser er forresten mye finere enn norske viser. :generaliserer: Vi lærte jo drøssevis med fine svenske sanger på skolen, mens de norske stort sett var kjedelige. Noe av det fineste jeg har hørt (og den sangen får jeg ikke tak i noe sted :frown: ) er Bjørn og Bennys versjon av Jag ventar vid min stockeld. Nydelig!

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-07, 09:03   #99
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Eller "väntar" er det vel. :korrigerer:

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-07, 09:10   #100
Pelen
Bør lage seg en tittel selv

Pelen sin avatar

Hvor: Oslo
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Eller "väntar" er det vel. :korrigerer:

Den har jeg aldri hørt. Si i fra om du finner den!

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:04.