Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Hva klarer du deg fint uten på kjøkkenet?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-09-06, 22:18   #81
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Rullpresse - den ga jeg bort til loppis og mora mi kjøpte den!
Eggesaks - til å "klippe toppen av kokt egg", kan også brukes til å true mannen
Stavmikseren har vært fint lite brukt etter at Pip sluttet å spise mos.

Hva er en raclette, forresten?

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-06, 10:16   #82
rakka
Aktiv

rakka er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Vi arvet en mikro som gikk rett i boden. Den røk på dynga sist det var kontainer her. Mikro er tull. Kaffetrakteren bruker jeg så godt som aldri, jeg liker best presskannekaffe. Hvitløkspresse bruker jeg aldri, den gjør etter hva jeg har hørt hvitløken vondt. Jeg smadrer og hakker.

Jeg er glad i stavmikseren, lokkåpneren, steketermometeret og den lille Nigella-vispen. Raclette, derimot...

Hva bruker du Nigellavispen til?

rakka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-06, 21:07   #83
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva klarer du deg fint uten på kjøkkenet?

Jeg vil også ha Nigellavisp. Jeg elsker Nigellatingene mine.
Mikrobølgeovn har jeg aldri hatt, og kommer heller ikke til å kjøpe det.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-06, 21:11   #84
Siggi
håpløs

Siggi sin avatar

Siggi har et hav av muligheter foran seg
Standard

hvitløkspresse, aldri brukt det. har ikke behov for det

Siggi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-06, 21:43   #85
Storm
En som trener

Storm sin avatar

Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nå er jeg rett og slett sjokka her altså

Mikrobølgeovn - genialt til å koke grønnsaker. Bevarer næringsstoffene bedre enn ved koking, da går jo alt ut i kokevannet.

Stavmikser; når jeg lager potetmos, rotmos eller har klumper i sausen.

Man må jo ha sånne greier til å holde maiskolbene med - de er jo altfor varme til å spise med henda når de kommer rett fra grillen!

Creme brulè-flamberer-greie; ja, til når man lager creme brulè. Verdens beste dessert. Har gitt det i julegave flere ganger. Mener dere at de sukker oppgitt bak min rygg over den idiotiske gaven?

Ubrukelige kjøkkenting for meg er:

Raclette
Fondue - har aldri brukt noen av de.
Toastjern
Iskremmaskin

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-06, 21:53   #86
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Fonduesettet havnet på loftet sist vi ryddet i kjøkkenskapene; vi har brukt det et par ganger, men det er en del år siden sist. Kaffetrakteren har vi sluttet å bruke, så den er stuet innerst øverst i skapet og kunne vel egentlig gjerne blitt donert til et bedre hjem. Pastamaskinen er det veldig lenge siden jeg brukte, men den er kjekk hvis man skal lage cannelloni eller lasagne, da. Iskremmaskinen brukes sporadisk, blenderen også; cocktailshakeren og alle martiniglassene brukes riktignok skrekkelig sjeldent, men når de brukes, er det veldig kult å ha dem! Mikrobølgeovnen bruker jeg daglig til å varme melk i kaffekoppen min, i tillegg til at jeg smelter og tiner ting der, mykner frysebokshard is og varmer opp middagsrester og av og til en kopp kald kaffe.

Gammel 03-10-06, 15:34   #87
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Har flirt meg gjennom så langt og får vel også komme med mitt bidrag.

Unger som på død og liv skal hjelpe til å lage maten ved å stå på stolen akkurat der du helst skulle stått selv. Totalt ubrukelig hjelp.

Brødbakemaskinen min var til en viss grad grei den, men ble sjeldnere og sjeldnere brukt. Men ble kvitt dennår mamma kom den fasen "brødbakemaskin er så kjekt, det må jeg ha" Men hun har ikke fått brukt den for eltekroken har vist blitt kastet med en brødskalk her i huset

Fondue settene er ikke blitt brukt på lenge, men det har jeg faktisk foreslått et par ganger i år. Men trenger bare 1 dah.
(har egentlig mest lyst til å prøve sjokoladefondue)

Hvitløkspressa har her i huset ogå blitt brukt til trolldeighår.

Micro'n bruker jeg ofte. Tineprogrammet er supert. Micropoppcorn til ungene på lørdager. Og broccolibuketter med smør og krydder (i bolle med folie over)på blir jo bare helt supert i micro'n. Dessuten beholder de den fine grøne fargen. Går også bra med blomkål og champinjong. (eller må man skrive champignon?)

Ørten geleformer fra Tupperware er derimot IKKE nødvendig.
Mine har havnet i kjøkenskapene nede, et par har vel også havnet i matboden.

Sånn varmluftspistol elelr noe lignende har jeg lyst på, for å kunne lage creme brule. Noe jeg forøvrig aldri har smakt da

Pastakjelen vi fikk til jul for noen år siden var totalt ubrukelig. Passer jo mye bedre til damping av grønnsaker. Men den har endelig havnet i kjøkkenskapene nede. Så havner den nok i matboden og etter en stund der blir den kastet)

Ørten påleggsbokser er heler ikke nødvendig, menf orløbig har jeg alle i kjøkkenet oppe (med nntak av de totalt ubrukelige som har blitt kastet, uten mellomlagring hverken i kjøkkenet nede eller i matboden)

Kaffetrkakter hadde jeg klart meg veldig fint uten, men det hadde ikke mannen i huset.

Det var det jeg kom på sånn på sittende fot.
(men det er garantert mere jeg fint kunne kastet uten at jeg hadde savnet det)

Gammel 03-10-06, 16:08   #88
olfiga
Aktiv

olfiga sin avatar

Hvor: på en øy
olfiga har et hav av muligheter foran seg
Standard

Skulle ønske at vi kunne klart oss uten kaffetraktrern for det er bare gubben som koker kaffe og den tar plass på benken. så det blir brødmaskina som kan klares uten her. brukt en gang, ifjor. hater å ha ting på benken.

olfiga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-06, 17:29   #89
Zefid
Moden

Zefid sin avatar

Blogginnlegg: 1
Zefid er litt kulZefid er litt kul
Standard

Har ikke en eneste ting på kjøkkenet for tiden som jeg vil være foruten, tok nemlig et skikkelig ryddesjau i våres og ga bort/kastet alt unyttig.

Hvitløkspressa, genial, brukes veldig ofte, senest idag faktisk. Hadde hjemme-marinerte lammekoteletter til middag og da MÅ det være hvitløk i marinaden
Tv har jeg også på kjøkkenet, fikk av mannen til jul, ønsket meg det og da så vel han muligheten til å få middag hver dag tenker jeg, he he he

I ryddesjauet forsvant is-maskinen, masse plastikk-bokser med lokk som etter noen runder i oppvaskmaskinen ikke passet lenger i det hele tatt. Stavmikseren ga jeg bort og en hel masse annet ræl

Gammel 03-10-06, 18:32   #90
Ole Brumm
er her

Ole Brumm sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av guniss, her.

Vi griller masse maiskolber.. men har aldri hatt slike for å skru inn...

Det er snadder ja. Vi har ikke til å skrue inn, men berre å stikke inn-utrulig genialt !!!

Noe jeg kan klare meg uten:
- frityrkoker, den er for dårlig så det blir til at jeg bruker en kjele i stedenfor
- Pepperholder, en sånn til å bruke når man lager fårikål, den blir ikke brukt, fårikålen blir best når man har pepperen oppi uten den
- Kromkakejern, har hatt den i 2-3 år no, men har tilgode å bruke den

Gammel 03-10-06, 18:34   #91
Zefid
Moden

Zefid sin avatar

Blogginnlegg: 1
Zefid er litt kulZefid er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Ole Brumm, her.

Det er snadder ja. Vi har ikke til å skrue inn, men berre å stikke inn-utrulig genialt !!!

Noe jeg kan klare meg uten:
- frityrkoker, den er for dårlig så det blir til at jeg bruker en kjele i stedenfor
- Pepperholder, en sånn til å bruke når man lager fårikål, den blir ikke brukt, fårikålen blir best når man har pepperen oppi uten den
- Kromkakejern, har hatt den i 2-3 år no, men har tilgode å bruke den

åhhhhhh kromkakejern

Gammel 03-10-06, 18:45   #92
Ole Brumm
er her

Ole Brumm sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mams, her.

[color=blue]
Fondue settene er ikke blitt brukt på lenge, men det har jeg faktisk foreslått et par ganger i år. Men trenger bare 1 dah.
(har egentlig mest lyst til å prøve sjokoladefondue)

Jeg har hele tre fondue sett, og de brukes nok ikke alle sammen like ofte, men har både hatt vanlig fondue og sjokoladefondue i år. Og det er helt utrolig snadder

Gammel 04-10-06, 10:25   #93
Palmen
Trøtt

Palmen sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Mikrobølgeovn har jeg aldri hatt og aldri savnet. Sist jeg brukte det lagde vi klissete ostesmørbrød hjemme hos mamma og pappa. Da gikk jeg i 8. klasse.

Pastamaskin. Den står der, ja.

Leirgryte. Uff for et dårlig kjøp.

Må si meg imponert over nivået av unyttige ting her! Særlig paranøttpirkeren i sølv-- ante ikke at de fantes en gang!

Palmen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-06, 22:52   #94
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg må med skap bekjenne at jeg ikke vet hva en osteknapp er.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-06, 23:18   #95
Tøsa
Bølle

Tøsa sin avatar

Tøsa er litt kulTøsa er litt kul
Standard

Potetskrellemaskinen vår, står godt i et skap. Er ørten år siden den ble brukt. Ikke skreller den skikkelig, så potetene blir flekkete.

Masse nyttige kjøkkenutstyr, ute og går.

Svigermor fikk dånedipen , for vi ikke eggkoker. Det mener hun er obligatorisk, i ethvert kjøkken !

Gammel 04-10-06, 23:23   #96
allium
Bare sær

allium sin avatar

allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Jeg må med skap bekjenne at jeg ikke vet hva en osteknapp er.

Det er selvfølgelig en knapp man bruker til å feste ostebåndet med.

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-06, 08:27   #97
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Da kan jeg med like stor mengde av skam også bekjenne at jeg ikke vet hva et ostebånd er.

Gammel 05-10-06, 08:55   #98
allium
Bare sær

allium sin avatar

allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Da kan jeg med like stor mengde av skam også bekjenne at jeg ikke vet hva et ostebånd er.

Hehe... den regnet jeg med. Det er et bånd til å pynte osten med, sånn (se litt ned på siden):

http://www.brodeributikken.no/index....mid=3&vmcchk=1

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-06, 09:01   #99
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av allium, her.

Hehe... den regnet jeg med. Det er et bånd til å pynte osten med, sånn (se litt ned på siden):

http://www.brodeributikken.no/index....mid=3&vmcchk=1

Helt udiplomatisk, vi har jo allerede etablert at jeg ikke er vokst opp med diplomatforeldre, kan jeg si at jeg knapt kan tenke meg noe mer unyttig.

Gammel 05-10-06, 09:37   #100
Nabojenta

Nabojenta sin avatar

Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvitløkspressen blir aldri brukt.

Har også et ubrukt fondue-sett, men har store planer om å bruke det snart.. Må bare få rævva i gir!!!

Creme Brulè-pistol har jeg også, og den har blitt litt brukt. en stund siden nå, for den er tom for fly-bensin... Har glemt å fylle den opp igjen..

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:50.