Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

«Jeg har barn som våkner altfor tidlig»-klubb!

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-07-09, 09:21   #81
Dali
Glad

Dali sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 33
Dali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: «Jeg har barn som våkner altfor tidlig»-klubb!

Opprinnelig lagt inn av Fibi, her.

I dag var det morgen 0630, til tross for at han ikke sovnet før ca 2100 i går.

I vårt hus var første formiddagslur i dag klokka 0530.

Gammel 13-07-09, 09:22   #82
m^2
Bør lage seg en tittel selv

m^2 sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

0630 er jo langt på dag
lillegutt legger seg mellom 2100 og 2200 nå i sommerferien men jaggu er han oppe mellom 0400 og 0500 allikevel.

Sist redigert av m^2 : 13-07-09 kl 09:38.
m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-07-09, 09:24   #83
jolie
Kom ut av tellinga.

jolie sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Beata, her.

Hvordan fortelle en baby at det er natt klokka 4 selv om det er lyst ute?

Lystette gardiner?

Felix er ganske stabil nå. Sjelden han kommer før kl 6. Som regel er den 6.15, men da har han også en tendens til å servere en bæsjebleie mens han ligger under dyna mi og varmer seg litt

Også har vi unntakene som her om natta; kom opp kvart over to. Soving sto visst ikke på agendaen, så vi sto opp og spiste litt. Så på TV. Lekte. Kvart over fem sov han igjen.

Gammel 13-07-09, 09:53   #84
Nå også i farger

Medlem siden: Oct 2006
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Tør jeg si til dere at det blir bedre?
Minsten sover nå til 7 i hvert fall, og det er jo et helt ok tidspunkt å stå opp på ( i forhold til kl. 5).

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-07-09, 09:55   #85
Dali
Glad

Dali sin avatar

Dali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Bedre? Hvem skal jeg tro på, Dora eller m^2? Jeg tror jeg for humørets skyld satser på å tro Dora!

Gammel 13-07-09, 10:10   #86
m^2

m^2 sin avatar

m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det ville jeg også gjort
(det har jo blitt bedre her i huset også! Da lillegutt var oppunder 1 år sov han 10min i slengen for då å våkne og bælje. Hele natten- hver natt. Da han var 3-4 våknet han 6-8 ganger om natten og måtte roes. Nå er det bare 1-2 ganger per natt. Bedre )

Gammel 13-07-09, 10:26   #87
Nå også i farger

Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Hvor gammel er han da? A er snart 3 år.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-07-09, 10:33   #88
Dali
Glad

Dali sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av m^2, her.

Det ville jeg også gjort
(det har jo blitt bedre her i huset også! Da lillegutt var oppunder 1 år sov han 10min i slengen for då å våkne og bælje. Hele natten- hver natt. Da han var 3-4 våknet han 6-8 ganger om natten og måtte roes. Nå er det bare 1-2 ganger per natt. Bedre )

Herlige land! Hvordan i alle dager ble dere kvitt denne uvanen? For det var en uvane, ikke noe som plaget han? Det er bra du står fram og forteller, slik at vi andre kan glede oss over hvor godt vi egentlig har det.

Gammel 13-07-09, 11:31   #89
Señora

Señora sin avatar

Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Nei. Jeg ble vekket i åttetiden av mini. Han andre stod opp for 20 minutter siden. Nå er kl 1030.

Men vi har vært der, med mini, aldri med storebror. Vi har øvd mini til å sove lenger, helt nødvendig. Jeg er verdens sureste mamma når jeg blir vekket for tidlig.

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-07-09, 11:34   #90
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Poden var våken 05.10 i dag, men han sovnet igjen og sov en time. Da stod han opp sammen med gubben.
Han har sovet til over 6 et par dager nå i sommeren, og det anses som veldig bra her. I en lang periode i 2-3 årsalderen våknet han i 4-5 tiden. Så vi klager stort sett ikke nå...

Gammel 13-07-09, 11:51   #91
Dali
Glad

Dali sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Busy, her.

Men vi har vært der, med mini, aldri med storebror. Vi har øvd mini til å sove lenger, helt nødvendig. Jeg er verdens sureste mamma når jeg blir vekket for tidlig.

Jeg og. Klarer ikke å tenke rasjonelt. Men i dag gikk det overraskende bra etter at jeg til slutt innsåg at jeg hadde tapt og at jeg ikke kom til å få sove mer uansett. Egentlig er det jo fars jobb så lenge han er i perm, men er jeg våken så er jeg våken, lissom.

Gammel 13-07-09, 12:36   #92
pippimamma

pippimamma sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Østlandet
pippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg føler med dere som starter dagen før solen står opp (eller deromkring). Er neppe noen trøst at det går over.

Sønnen våknet ekstremt tidlig da han var liten. En periode våknet han tidligere og tidligere for hver dag.

Det hjelper neppe å hale ut leggetiden i håp om at morgenfuglene skal sove litt lenger, tvert imot har jeg erfart. Da blir de overtrøtte og grinete, men sover ikke lenger.

pippimamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-07-09, 12:40   #93
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det nytter ikke å legge poden senere. Han legger seg i 19.30-20 tiden. Det hender han er oppe lenger, men han våkner like tidlig (om ikke tidligere) morgenen etter.

Gammel 13-07-09, 13:34   #94
turi
representert

turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg er ikke veldig plaget av barn som står tidlig opp, men minstemann pleier å være våken flere ganger pr natt.

De siste 3-4 nettene har minsten, etter eget ønske, spilt "lydbok" når han skal sove. Det er altså Kid Rock på ganske så høyt, og i går måtte mannen gå inn og sjekke minsten om han pustet, fordi han sov så lenge på morran. OG, da hadde han sovet hele natten i tillegg.

Så, Kid Rock anbefales!!

Gammel 13-07-09, 14:02   #95
Malama

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Herved innmeldt.

Dog, han er ikke mer enn 11 mnd enda, så det er vel ikke annet å vente.

I tillegg våkner han jevnt og trutt i løpet av natta. Han får ikke pupp mellom 24 og 06, mend et hindrer ham ikke i å våkne 2-3-4 ganger i løpet av den tiden...

Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-07-09, 23:46   #96
m^2

m^2 sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Dora, her.

Hvor gammel er han da? A er snart 3 år.

Han er 6 og et halvt...

Opprinnelig lagt inn av Beata, her.

Herlige land! Hvordan i alle dager ble dere kvitt denne uvanen? For det var en uvane, ikke noe som plaget han? Det er bra du står fram og forteller, slik at vi andre kan glede oss over hvor godt vi egentlig har det.

Han har hatt endel plager, så gudskjelov for dere andre skulle jeg til å si er det nok pga smerter og div at han er så mye våken - hvertfall stort sett. Da han var liten var det kraftig refluks (satte gulp i vranga i søvne, våknet av at han ikke fikk puste) som vekket han ofte. Nå er det nok fortsatt refluksen men mer småvondter enn store ting. Det er behandling av allergier og refluks som også har hjulpet på nattesøvnen. Og melatonin virker som det har bittelitt effekt også.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:46.