Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvorfor er det greit å henge ut enkelte grupper på FP?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-06-09, 11:23   #81
Skvetten
Passiv

Standard

Sv: Hvorfor er det greit å henge ut enkelte grupper på FP?

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Skvetten - for min del er det slik at noen ganger er det menn jeg uttaler meg om som "typisk menn". Andre ganger frp-velgere. Jeg kan finne på å si noe om svigermødre og alenemødre også jeg. Jeg føler ikke at det blir riktig å si at jeg hetser noen likevel. Jeg har ikke respekt for alle grupper i samfunnet - men det er vel ikke å hetse dem?

Når du ser litt på de uttalelsene i min konkretisering av hva jeg tenker på i dene forbindelse så har det ikke med å slenge litt med leppa til de feite, til alenemødre, til de som eier hund eller hva enn de nå måtte være. Dette er en generell holdning som gjør at det ser ut til at det her på FP er pk å hetse FrP-ere. Det er så allment opplest og vedtatt at det får det til å knyte seg i magen min når jeg ser henvisninger til sånt som humor. Det er aldri god humor å henge ut noen eller å oppfordre til det. Når det er gjengs slik det er her inne er det på grensen til mobbing. Dersom jeg hadde sagt at feite folk er dumme og flirt godt av den tjukke dummingen hadde jeg fått gjennomgå, hadde jeg lirt av meg noe nedsettende i form av at h*n var så dum at h*n selvsagt måtte være en FrP-er og da kan jeg flire litt av at h*n sikkert er en kriminell tulling i tillegg. Vel, da hadde det nok mest sansynlig passert uten de helt store øyenbrynsløftingene.

Svar med sitat
Gammel 18-06-09, 11:26   #82
Slettet bruker
Passiv

Standard

Vi har da en tråd om kattehold eller to her inne for eksempel, som jeg vil si at er betydelig krassere enn frptrådene? Uten at jeg som katteeier føler meg spesielt plaget likevel? Muligens fordi jeg ikke er smart nok altså - det skal man absolutt ikke se bort fra. Det er andre tråder også som kan være døryere enn frp-trådene synes jeg. Men den eneste tråden jeg kan komme på som har brakt meg litt mindreverdighetsgreie er vel egentlig den om stygge føtter som fikk meg til å file fotsålene. :lettpåvirket:

Svar med sitat
Gammel 18-06-09, 11:29   #83
Skvetten
Passiv

Standard

Vi har da en tråd om kattehold eller to her inne for eksempel, som jeg vil si at er betydelig krassere enn frptrådene? Uten at jeg som katteeier føler meg spesielt plaget likevel? Muligens fordi jeg ikke er smart nok altså - det skal man absolutt ikke se bort fra. Det er andre tråder også som kan være døryere enn frp-trådene synes jeg. Men den eneste tråden jeg kan komme på som har brakt meg litt mindreverdighetsgreie er vel egentlig den om stygge føtter som fikk meg til å file fotsålene. :lettpåvirket:

Da er det begrenset til en tråd, det er forskjellen Smilefjes. Det kan slenges ut en kommentar om FrP-ere i hvilken som helst tråd. Hinter villt til hvilken tråd som satte meg på at dette måtte det bli en tråd om.

Svar med sitat
Gammel 18-06-09, 11:33   #84
Slettet bruker
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Skvetten, her.

Da er det begrenset til en tråd, det er forskjellen Smilefjes. Det kan slenges ut en kommentar om FrP-ere i hvilken som helst tråd. Hinter villt til hvilken tråd som satte meg på at dette måtte det bli en tråd om.

Hint sa du?

Men hva med blånn-smileyen da? Den er med overalt.

Svar med sitat
Gammel 18-06-09, 11:37   #85
Mamma Rosa
strikker

Mamma Rosa sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Mamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Interference, her.

Jeg synes og at det er helt utrolig at brukerne på FP som egentlig er så PK faktisk oppfordrer til å stigmatisere en gruppe mennesker på denne måten. Det er helt greit å harselere med Frp velgere, men andre generaliseringer skal man vokte seg vel for, for man kan da såre noen.
Jeg har mang en gang hatt lyst til å kaste meg inn i de politiske diskusjonene her på FP, for jeg er veldig opptatt av politikk. Men jeg debatterer ikke med mennesker som stigmatiserer og harselerer med dem de er uenige med. Jeg kan være riv ruskende uenig med mine politiske motstandere, men jeg harselerer aldri med dem. Jeg respekterer at de har andre meninger enn meg, og jeg tenker som så at verden hadde vært et utrolig kjedelig sted om alle hadde ment det samme.
Men det er stor forskjell på å være uenig og på å være nedlatende overfor noen på grunnlag av hva de mener. Den nedlatende og harselerende tonen som finnes blant brukere her inne overfor de som stemmer Frp, er såpass lavmåls at en hver fruktbar politisk debatt hadde vært fullstendig umulig å få til.
Enkelte må tenke over hvordan de opptrer, kanskje flere hadde hatt lyst til å diskutere da.

Jeg leste ned til denne og dulter på deg. Orker ikke lese hele tråden.

Gammel 18-06-09, 12:42   #86
Interference
Metallica!!

Interference sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Glemte å si noe om forskjellen på frp-politikk og velgermassen.
Velgermassen til frp har ofte ikke skjønt politikken til frp. Det å kritisere frp sin politikk dekker ikke da det å si noe om en gjeng som stemmer på noe de ikke helt skjønner hva er, for det har ikke noe med politikken til dette partiet å gjøre egentlig.

Dette var vel i overkant nedlatende Smilefjes.
Jeg tror nok sikkert at flere av Frp sine velgere ikke helt skjønner hva de egentlig stemmer på, men jeg tror like gjerne at det gjelder for alle partier. Det blir bare ikke lagt like stor vekt på det hvis det er SV velgere det er snakk om.
Og til og med her, og igjen så klarer du å si at Frp sine velgere er dumme. Klarer ikke du Smilefjes å se at det du gjør her er det samme som du kritiserer så inderlig i andre tråder?
Men igjen, så lenge det er folk som stemmer Frp så er det jo helt legitimt.

Gammel 18-06-09, 12:47   #87
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes og at det er helt utrolig at brukerne på FP som egentlig er så PK faktisk oppfordrer til å stigmatisere en gruppe mennesker på denne måten. Det er helt greit å harselere med Frp velgere, men andre generaliseringer skal man vokte seg vel for, for man kan da såre noen.
Jeg har mang en gang hatt lyst til å kaste meg inn i de politiske diskusjonene her på FP, for jeg er veldig opptatt av politikk. Men jeg debatterer ikke med mennesker som stigmatiserer og harselerer med dem de er uenige med. Jeg kan være riv ruskende uenig med mine politiske motstandere, men jeg harselerer aldri med dem. Jeg respekterer at de har andre meninger enn meg, og jeg tenker som så at verden hadde vært et utrolig kjedelig sted om alle hadde ment det samme.
Men det er stor forskjell på å være uenig og på å være nedlatende overfor noen på grunnlag av hva de mener. Den nedlatende og harselerende tonen som finnes blant brukere her inne overfor de som stemmer Frp, er såpass lavmåls at en hver fruktbar politisk debatt hadde vært fullstendig umulig å få til.
Enkelte må tenke over hvordan de opptrer, kanskje flere hadde hatt lyst til å diskutere da.

Helt enig, godt sagt. Jeg har også fått en litt flau smak i munnen hver gang jeg har lest disse nedlatende Frp-innleggene til folk, og jeg tror faktisk også mange her inne ikke vet fullt og helt hva partiet står for. Jeg er ikke noen Frp-er selv og vet ikke nok om dem til å uttale meg, men det virker som om folk her inne rett og slett ofte bare disser partiet fordi det er "in"? Man er liksom "kul" om man gjør det. Det er litt patetisk, egentlig.

Gammel 18-06-09, 13:33   #88
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 639
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av bina, her.

Flere politiske tråder har vist at det blåser en rød vind på FP.

Så vidt jeg husker fra en "hva stemmer du?"-tråd så stemmer ikke det. Det var vel flest venstrefok, var det ikke?

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-09, 13:46   #89
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Så vidt jeg husker fra en "hva stemmer du?"-tråd så stemmer ikke det. Det var vel flest venstrefok, var det ikke?

Nei da, over 55 % stemte Ap, SV eller RV. Venstre var riktig nok (også) grovt overrepresentert når man tenker på det virkelig valgresultatet, med hele 12 % av stemmene her inne.

Gammel 18-06-09, 13:47   #90
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Nei, det stemmer at det er en overvekt av folk med tilhørighet på venstresiden. I følge denne spørreundersøkelsen stemmer ca. 55 % AP, SV eller RV, mens 22 % stemmer Høyre eller FrP. Ca. 12 % svarte Venstre.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-09, 13:48   #91
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Slo Teofelia på målstreken.

Gammel 18-06-09, 13:49   #92
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Slo Teofelia på målstreken.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-09, 13:50   #93
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 639
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

OK, da husker jeg feil. Uansett, jeg syns det er en grov overforenkling å mene at det bare er FRP-erne som får pes for sitt politiske syn her inne, det kommer nok av stikk andre veien også.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-09, 13:56   #94
Benmurphy
-

Medlem siden: Oct 2006
Benmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtid
Standard

Dette var veldig typisk FrP-argumentasjon, og den imponerer ikke i det hele tatt; «Alle er slemme og rakker ned på oss, mens vi bare vil at alt skal være perfekt, og kan ikke være med å diskutere under slike forhold.»

Min personlige erfaring tilsier at det snarere er evnen enn viljen det står på når FrPere flest får problemer i en seriøs debatt. FP har helt klart en form som avviker fra den vanlige populistiske og overforenklende FRP-retorikken, men formen må man tilpasse seg der man er; debattanter som ikke evner det kommer ikke langt noen steder. Jeg har svært vanskelig får å se at det at noen uttaler seg nedlatende om FrP i enkelte tråder skulle være til hinder for å «kaste meg inn i de politiske diskusjonene her på FP». De færreste her baserer argumentene sine på hvilket parti de sympatiserer med, så det er argumentene, og argumentasjonsteknikken, og ikke partitilhørigheten, som avgjør hvor bra det går. Og påstanden om at «en hver fruktbar politisk debatt hadde vært fullstendig umulig å få til» faller på sin egen urimelighet; det er svært mange fruktbare politiske debatter på FP – uenighet med flertallet i en diskusjonen betyr ikke at diskusjonen ikke er fruktbar.

Ben "If this really is a problem here, I'd like to be part of it" Murphy

Benmurphy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-09, 14:29   #95
bønna
Deltidsmamma

bønna sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: 25 min fra Oslo.
Blogginnlegg: 4
bønna er populærbønna er populærbønna er populærbønna er populær
Standard

Jeg synes det er fryktelig bra at denne debatten kommer opp.

*har lagt merke til det lenge*

bønna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-09, 14:37   #96
Interference
Metallica!!

Interference sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Benmurphy, her.

Dette var veldig typisk FrP-argumentasjon, og den imponerer ikke i det hele tatt; «Alle er slemme og rakker ned på oss, mens vi bare vil at alt skal være perfekt, og kan ikke være med å diskutere under slike forhold.»

Min personlige erfaring tilsier at det snarere er evnen enn viljen det står på når FrPere flest får problemer i en seriøs debatt. FP har helt klart en form som avviker fra den vanlige populistiske og overforenklende FRP-retorikken, men formen må man tilpasse seg der man er; debattanter som ikke evner det kommer ikke langt noen steder. Jeg har svært vanskelig får å se at det at noen uttaler seg nedlatende om FrP i enkelte tråder skulle være til hinder for å «kaste meg inn i de politiske diskusjonene her på FP». De færreste her baserer argumentene sine på hvilket parti de sympatiserer med, så det er argumentene, og argumentasjonsteknikken, og ikke partitilhørigheten, som avgjør hvor bra det går. Og påstanden om at «en hver fruktbar politisk debatt hadde vært fullstendig umulig å få til» faller på sin egen urimelighet; det er svært mange fruktbare politiske debatter på FP – uenighet med flertallet i en diskusjonen betyr ikke at diskusjonen ikke er fruktbar.

Ben "If this really is a problem here, I'd like to be part of it" Murphy

Oi såpass ja.
Nå må du ikke legge ord og meninger i munnen på meg her BenMurphy.
Fordi om jeg ikke gidder å debattere når holdningene er sånn og slik, så betyr det vel ikke at jeg nødvendigvis er mot røkla. Jeg synes bare ikke det kommer noe fruktbart utav å rakke ned på en gruppe mennesker på den måten. Det være seg Frp-ere, Sv-ere eller andre grupper.
Jeg slenger meg somregel ikke inn i diskusjoner som utarter på den måten, fordi jeg synes somregel ikke det kommer noe godt utav det. (her kan jeg eksempelvis nevne sykemeldingstråden.)
Og uansett hvilket politisk standpunkt folk har, burde det ikke være gjenstand for harselering av gruppen. Men harselering av politikken er noe helt annet.
Du kan mene hva du vil om at jeg ikke vil slenge meg inn i en diskusjon der nedlatende holdninger allerede har gjennomsyret diskusjonen, jeg forbeholder meg retten til å ikke senke meg ned på det nivået, og heller vente i spenning på neste diskusjon.

Gammel 18-06-09, 14:54   #97
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har vært på FP lenge, men jeg har når sant skal sies aldri lagt merke til at det er greit å henge ut enkeltgrupper på FP.

Jeg har heller ikke lagt merke til at FRP-ere hetses, ei heller at det er greit skulle en og annen kommentar slå negativt ut for FRP. Jeg opplever stadig vekk at man kan være uenig med noe, men likevel gi beskjed om at nei, den var over grensa. Tøys og tull og gjerne overdrivelse er derimot veldig stuerent på FP. Ofte sagt med et glimt i øyet.

Jeg synes blant andre Smilefjes sier det bra i denne diskusjonen. Jeg synes det er riktig og stuerent å sette spørsmålstegn ved at de som gjerne er for FRPs politikk, er de som vil bli hardest rammet skulle FRP komme til makta. FRPs politikk kommer til å ramme de svakeste i samfunnet hardest, og da må man vel kunne lure på hvorfor det er sånn? Det må også være helt greit å si høyt at man misliker og gremmes over FRPs politikk uten at det skal betegnes som hetsing eller uthenging. Jeg synes de som stemmer FRP virker korttenkte og lite opplyste om hva det er de faktisk gir sin stemme til. De virker rett og slett historieløse og lite oppegående uavhengig om de stemmer FRP fordi spriten er for dyr, veiene for dårligere, eller fordi homofilie ikke bør få gifte seg i kirka. FRP diskriminerer enkeltgrupper av samfunnet, og jeg synes det er EnFinTing at folk viser at de tar sterk avstand fra dette partiet. Jeg mener, FRP snakker til de lettlurte av velgerne, og da får jeg nesten lyst til å trekke frem den berømte spaden igjen. Sier man dumme ting, gjør man dumme ting, mener man dumme ting, ja da er man vel kanskje ... *trallalalala*

En annen ting jeg har lyst til å nevne, er at står man alene mot røkla i en diskusjon, kan det føles veldig overveldende og tøft, og man kan lett misforstå og føle at man blir uthengt og usaklig behandlet. Litt av grunnen til dette, er jo at røkla argumenterer veldig godt for seg, og er de mange nok, kan man falle i fella og stikke frem tærne, ta det personlig og gjerne generalisere og tenke "typisk FP". Bryter man derimot opp diskusjonen og ser på hva den enkelte står for, kan man fort se at hey, selv om Poly faktisk er imot kontantstøtta mener hun at Mim gikk veldig over streken når hun sa at blablabla. Men i kampens hete legger man gjerne bare merke til det som treffer en hardest.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-09, 15:00   #98
Skvetten
Passiv

Standard

Men Skremmern, det er jo helt greit å angripe politikken til politiske partier. Det som i mine øyne er lite greit er å generalisere en gruppe mennesker slik det ofte blir gjort. Når det gjøres med det for øyet at det skal være humoristisk at enkelte fordi de stemmer et eller annet parti kan kategoriseres sånn eller slik som mennesker synes jeg det vitner om et menneskesyn som ikke er godt. Klart det er valgfritt hva man vil stemme, det er til og med valgfritt hva man ønsker å ytre alikevel er det klokt å være varsom når man gir mennesker slike karakteristikker som ofte brukes om FrP-velgere. Jeg ville reagert uansett hvilket partis velgere man hadde kommet med slikt ovenfor, det samme gjelder andre forhold rett og slett fordi jeg ikke er videre glad i fordommer.

Svar med sitat
Gammel 18-06-09, 15:07   #99
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes det er umulig å skille politikken fra mennesket, jeg. FRP har et menneskesyn jeg ikke skjønner at noen kan stå inne for. Selv om jeg er enig i partiets syn på f.eks. kontantstøtte og abort, kunne jeg aldri støttet oppunder partiet pga dette menneskesynet FRP representerer. Alt jeg lærer ungene mine om andre mennesker springer ut fra disse grunnprinsippene om at alle mennesker er like mye verdt, alle fortjener den samme respekten uavhengig av rase, legning, religion osv. FRPs politikk bryter veldig med disse grunnprinsippene da de diskriminerer mennesker over en lav sko.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-09, 15:14   #100
Skvetten
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Jeg synes det er umulig å skille politikken fra mennesket, jeg. FRP har et menneskesyn jeg ikke skjønner at noen kan stå inne for. Selv om jeg er enig i partiets syn på f.eks. kontantstøtte og abort, kunne jeg aldri støttet oppunder partiet pga dette menneskesynet FRP representerer. Alt jeg lærer ungene mine om andre mennesker springer ut fra disse grunnprinsippene om at alle mennesker er like mye verdt, alle fortjener den samme respekten uavhengig av rase, legning, religion osv. FRPs politikk bryter veldig med disse grunnprinsippene da de diskriminerer mennesker over en lav sko.

Men da sier du også at menneskene som er tilhengere av partiet er like mye verdt som alle andre, hvorfor er det da greit å henge dem ut? Et menneske er vel et menneske med likt menneskeverd enten det er en
Frp-er eller en SV-er eller noe annet. Jeg synes det er ekkelt når det er ok å rakke ned på mennesker på grunn av hva de stemmer, dersom en skal snakke om toleranse må denne også strekke seg over de man ikke liker eller kan identifisere seg med også.

Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:48.