|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#81 |
Passiv
|
![]() Sv: Hvorfor er det greit å henge ut enkelte grupper på FP?
Når du ser litt på de uttalelsene i min konkretisering av hva jeg tenker på i dene forbindelse så har det ikke med å slenge litt med leppa til de feite, til alenemødre, til de som eier hund eller hva enn de nå måtte være. Dette er en generell holdning som gjør at det ser ut til at det her på FP er pk å hetse FrP-ere. Det er så allment opplest og vedtatt at det får det til å knyte seg i magen min når jeg ser henvisninger til sånt som humor. Det er aldri god humor å henge ut noen eller å oppfordre til det. Når det er gjengs slik det er her inne er det på grensen til mobbing. Dersom jeg hadde sagt at feite folk er dumme og flirt godt av den tjukke dummingen hadde jeg fått gjennomgå, hadde jeg lirt av meg noe nedsettende i form av at h*n var så dum at h*n selvsagt måtte være en FrP-er og da kan jeg flire litt av at h*n sikkert er en kriminell tulling i tillegg. Vel, da hadde det nok mest sansynlig passert uten de helt store øyenbrynsløftingene. |
![]() |
![]() |
#82 |
Passiv
|
![]() Sv: Hvorfor er det greit å henge ut enkelte grupper på FP?Vi har da en tråd om kattehold eller to her inne for eksempel, som jeg vil si at er betydelig krassere enn frptrådene? Uten at jeg som katteeier føler meg spesielt plaget likevel? Muligens fordi jeg ikke er smart nok altså - det skal man absolutt ikke se bort fra. Det er andre tråder også som kan være døryere enn frp-trådene synes jeg. Men den eneste tråden jeg kan komme på som har brakt meg litt mindreverdighetsgreie er vel egentlig den om stygge føtter som fikk meg til å file fotsålene. :lettpåvirket: |
![]() |
![]() |
#83 |
Passiv
|
Da er det begrenset til en tråd, det er forskjellen Smilefjes. Det kan slenges ut en kommentar om FrP-ere i hvilken som helst tråd. Hinter villt til hvilken tråd som satte meg på at dette måtte det bli en tråd om. |
![]() |
![]() |
#84 |
Passiv
|
Hint sa du? |
![]() |
![]() |
#85 |
strikker
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg leste ned til denne og dulter på deg. Orker ikke lese hele tråden.
![]() |
#86 |
Metallica!!
|
Dette var vel i overkant nedlatende Smilefjes.
![]() |
#87 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Helt enig, godt sagt. Jeg har også fått en litt flau smak i munnen hver gang jeg har lest disse nedlatende Frp-innleggene til folk, og jeg tror faktisk også mange her inne ikke vet fullt og helt hva partiet står for. Jeg er ikke noen Frp-er selv og vet ikke nok om dem til å uttale meg, men det virker som om folk her inne rett og slett ofte bare disser partiet fordi det er "in"? Man er liksom "kul" om man gjør det. Det er litt patetisk, egentlig.
![]() |
#88 |
Glamorøs
|
Så vidt jeg husker fra en "hva stemmer du?"-tråd så stemmer ikke det. Det var vel flest venstrefok, var det ikke?
![]() |
#89 |
intro
|
Nei da, over 55 % stemte Ap, SV eller RV. Venstre var riktig nok (også) grovt overrepresentert når man tenker på det virkelig valgresultatet, med hele 12 % av stemmene her inne.
![]() |
![]() |
#90 |
Bedreviter
|
Nei, det stemmer at det er en overvekt av folk med tilhørighet på venstresiden. I følge denne spørreundersøkelsen stemmer ca. 55 % AP, SV eller RV, mens 22 % stemmer Høyre eller FrP. Ca. 12 % svarte Venstre. |
![]() |
![]() |
![]() |
#93 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Hvorfor er det greit å henge ut enkelte grupper på FP?OK, da husker jeg feil. Uansett, jeg syns det er en grov overforenkling å mene at det bare er FRP-erne som får pes for sitt politiske syn her inne, det kommer nok av stikk andre veien også.
![]() |
#94 |
-
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Dette var veldig typisk FrP-argumentasjon, og den imponerer ikke i det hele tatt; «Alle er slemme og rakker ned på oss, mens vi bare vil at alt skal være perfekt, og kan ikke være med å diskutere under slike forhold.» |
![]() |
![]() |
![]() |
#96 |
Metallica!!
|
Oi såpass ja.
![]() |
#97 |
Ringskrømt
|
![]() Sv: Hvorfor er det greit å henge ut enkelte grupper på FP?Jeg har vært på FP lenge, men jeg har når sant skal sies aldri lagt merke til at det er greit å henge ut enkeltgrupper på FP. |
![]() |
![]() |
![]() |
#98 |
Passiv
|
![]() Sv: Hvorfor er det greit å henge ut enkelte grupper på FP?Men Skremmern, det er jo helt greit å angripe politikken til politiske partier. Det som i mine øyne er lite greit er å generalisere en gruppe mennesker slik det ofte blir gjort. Når det gjøres med det for øyet at det skal være humoristisk at enkelte fordi de stemmer et eller annet parti kan kategoriseres sånn eller slik som mennesker synes jeg det vitner om et menneskesyn som ikke er godt. Klart det er valgfritt hva man vil stemme, det er til og med valgfritt hva man ønsker å ytre alikevel er det klokt å være varsom når man gir mennesker slike karakteristikker som ofte brukes om FrP-velgere. Jeg ville reagert uansett hvilket partis velgere man hadde kommet med slikt ovenfor, det samme gjelder andre forhold rett og slett fordi jeg ikke er videre glad i fordommer. |
![]() |
![]() |
#99 |
Ringskrømt
|
![]() Sv: Hvorfor er det greit å henge ut enkelte grupper på FP?Jeg synes det er umulig å skille politikken fra mennesket, jeg. FRP har et menneskesyn jeg ikke skjønner at noen kan stå inne for. Selv om jeg er enig i partiets syn på f.eks. kontantstøtte og abort, kunne jeg aldri støttet oppunder partiet pga dette menneskesynet FRP representerer. Alt jeg lærer ungene mine om andre mennesker springer ut fra disse grunnprinsippene om at alle mennesker er like mye verdt, alle fortjener den samme respekten uavhengig av rase, legning, religion osv. FRPs politikk bryter veldig med disse grunnprinsippene da de diskriminerer mennesker over en lav sko. |
![]() |
![]() |
![]() |
#100 |
Passiv
|
Men da sier du også at menneskene som er tilhengere av partiet er like mye verdt som alle andre, hvorfor er det da greit å henge dem ut? Et menneske er vel et menneske med likt menneskeverd enten det er en |
![]() |
![]() |
|
|