Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvorfor er det greit å henge ut enkelte grupper på FP?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-06-09, 15:07   #1
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvorfor er det greit å henge ut enkelte grupper på FP?

Jeg synes det er umulig å skille politikken fra mennesket, jeg. FRP har et menneskesyn jeg ikke skjønner at noen kan stå inne for. Selv om jeg er enig i partiets syn på f.eks. kontantstøtte og abort, kunne jeg aldri støttet oppunder partiet pga dette menneskesynet FRP representerer. Alt jeg lærer ungene mine om andre mennesker springer ut fra disse grunnprinsippene om at alle mennesker er like mye verdt, alle fortjener den samme respekten uavhengig av rase, legning, religion osv. FRPs politikk bryter veldig med disse grunnprinsippene da de diskriminerer mennesker over en lav sko.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-09, 15:14   #2
Skvetten
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Jeg synes det er umulig å skille politikken fra mennesket, jeg. FRP har et menneskesyn jeg ikke skjønner at noen kan stå inne for. Selv om jeg er enig i partiets syn på f.eks. kontantstøtte og abort, kunne jeg aldri støttet oppunder partiet pga dette menneskesynet FRP representerer. Alt jeg lærer ungene mine om andre mennesker springer ut fra disse grunnprinsippene om at alle mennesker er like mye verdt, alle fortjener den samme respekten uavhengig av rase, legning, religion osv. FRPs politikk bryter veldig med disse grunnprinsippene da de diskriminerer mennesker over en lav sko.

Men da sier du også at menneskene som er tilhengere av partiet er like mye verdt som alle andre, hvorfor er det da greit å henge dem ut? Et menneske er vel et menneske med likt menneskeverd enten det er en
Frp-er eller en SV-er eller noe annet. Jeg synes det er ekkelt når det er ok å rakke ned på mennesker på grunn av hva de stemmer, dersom en skal snakke om toleranse må denne også strekke seg over de man ikke liker eller kan identifisere seg med også.

Svar med sitat
Gammel 18-06-09, 15:26   #3
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skvetten, her.

Men da sier du også at menneskene som er tilhengere av partiet er like mye verdt som alle andre, hvorfor er det da greit å henge dem ut? Et menneske er vel et menneske med likt menneskeverd enten det er en
Frp-er eller en SV-er eller noe annet. Jeg synes det er ekkelt når det er ok å rakke ned på mennesker på grunn av hva de stemmer, dersom en skal snakke om toleranse må denne også strekke seg over de man ikke liker eller kan identifisere seg med også.

Hvis du med å "henge ut" mener at jeg gjør velgeren bevisst på hva han eller hun faktisk gir sin dyrbare stemme til, så ja - da henger jeg ut enkeltmennesker. Jeg synes ikke det er å henge ut folk å skrive ned på papiret (i dette tilfellet skjermen) hva et parti står for og hva man misliker med det. FRP brukte faktisk av sin "dyrbare" tid på å motarbeide den nye ekteskapsloven, og jeg har overhode ingen respekt for mennesker som med viten og vilje gir sin stemme til et parti som diskriminere mennesker på bakgrunn av (her) legning. Slike holdninger er nok ikke unike for FRP, det finnes helt sikkert AP-ere og SV-ere som deler menneskesyn med FRP, og det er ikke greit det heller, og det nøler jeg ikke med å si med store bokstaver.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-09, 15:36   #4
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av pippimamma, her.

Greit at det er ytringsfrihet her i landet, men det er lov å skjønne at vinklingen i pressen ofte er laget av folk som vet hva de driver med og ikke nødvendigvis viser sannheten.

Mitt syn på FrP er ikke formet av pressens snedige vinkling - jeg har lest FrPs partiprogrammer og de taler for seg selv.

Hetsing skal man holde seg for god for. Men skarp kritikk, derimot, er en annen skål. FrP fronter et menneskesyn og et verdigrunnlag jeg blir uvel av. Jeg vil ikke kalle mitt syn på Frp-ere fordommer - om man stemmer FrP, går man god for partiets verdisyn. Da har man automatisk stilt seg i et dårlig lys i mine øyne. Man bedømmer andre mennesker utfra deres handlinger - partivalg er en handling, og vi får jo bare alle stå inne for våre parti- og demed verdivalg.

Gammel 18-06-09, 15:37   #5
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

Venstre øker i popularitet på siste meningsmålinger, og Frp taper. Det er å anta at Frp mister velgere til Venstre. De av oss som stemmer Venstre kan kanskje argumentere litt for hvorfor dèt skjer?.....

Nei, det vil jeg ikke tro stemmer. Bildet er sikkert mer sammensatt enn dette.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:59.