|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Må man ha en tittel?
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva er verste bilsikring av barn du har sett?
Jeg anser det ikke som sladder at man diskuterer slike ting, og at man nevner slike observasjoner. Det er da mye vi legger merke til i hverdagen, og som vi reagerer på, og kanskje tar opp som et diskusjonstema, uten at det er sladder... Det er et tema til diskusjon...
![]() |
#2 |
WF: Isbjorn
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Trondheim
![]() |
#4 |
Ringskrømt
|
![]() Sv: Hva er verste bilsikring av barn du har sett?Jeg har ikke opplevd ulovlig sikring av barn i bil, men jeg har nevnt fordelene bakovervendt sikring fører med seg til de som tror at når ungen er ett år skal den snus. Hadde jeg vært vitne til ulovlig eller uforsvarlig sikring, skal jeg love deg at jeg hadde sagt ifra, ja. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
litt gøy på håret
Medlem siden: Jun 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva er verste bilsikring av barn du har sett?De fleste rundt her er sikret i forhold til loven (mange forovervendt, men det er helt lovlig, så det sier jeg ikke noe på). Men jeg tenker av og til når jeg ser de splitter nye bilene i BHG med firhjulstrekk og lettmetallfelger, skinninteriør og whatnot til over seks hundre tusen, med et sete som er så gammelt at trekket er frynsete og plasten av snart ugjenkjennelig farge. Det er jo fint å være økonomisk bevisst og arve ting, men det hjelper vel ikke at du har den største og sterkeste bilen om du krasjer i 80sonen og barnesetet er 20 år gammelt?
![]() |
#6 |
I gapestokken
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva er verste bilsikring av barn du har sett?I borettslaget vårt har jeg sett mye rart: mor som setter seg i baksetet med 2-3 mnd gammel baby på fanget og slik kjører de avgårde - 3-4 åringer som setter seg inn i både forsete og baksete, både med og uten setebelte og helt uten bilseter.
![]() |
#7 |
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
|
![]() Sv: Hva er verste bilsikring av barn du har sett?Min eldste datter var rimelig sjokkert her om dagen ... Hun så et par i en bil. Far kjørte og røyket, mor satt ved siden av og pratet i mobil, med et spebarn på armen!!!
![]() |
#8 |
Bør lage seg en tittel selv
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva er verste bilsikring av barn du har sett?Den verste bilsikringen jeg har sett, er nok meg selv som barn.... |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Hva er verste bilsikring av barn du har sett?Anuk, et slikt sete hadde vi også til søsteren min. Fikk skikkelig bra utsikt, da. Og ordenlig fin prosjektilbue til frontruten.
![]() |
#10 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Hva er verste bilsikring av barn du har sett?Barn sittende på gulvet i baksetet.
![]() |
#11 |
Jeg ble frisk!!
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Hva er verste bilsikring av barn du har sett?Jeg sa nylig ifra til en familie med utenlandsk bakgrunn, moren snakket godt norsk.
![]() |
#12 |
stoffavhengig
Medlem siden: Mar 2009
![]() Sv: Hva er verste bilsikring av barn du har sett?Mamma og pappa bandt fast barnevogna med meg i i bagasjerommet på bilen sin. Heldigvis så har mye skjedd siden da. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Ser lyst på livet
|
![]() Sv: Hva er verste bilsikring av barn du har sett?Jeg trodde ikke jeg hadde noe å bidra med her, men så kom jeg på at jeg så noe for noen år siden. Før vi flyttet. Naboene skulle på tur. En unge på gulvet fremme på passasjersiden. En voksen i setet foran, og så er jeg litt usikker/kom ut av tellingen på hvor mange voksne og barn som satte seg inn i bilen i baksetet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Usedvanlig begavet
Hvor: Telemark
![]() Sv: Hva er verste bilsikring av barn du har sett?Jeg sier meg enig med Rine og Skvetten i at denne tråden vel kun er nyttig for litt akking og oiing blandt den jevne FPr som mener å ha full kontroll på dette med bilsikring.
![]() |
#15 |
lider av tastleksi
|
Dette har jeg også tenkt litt på de siste årene. Vi har hatt en bil som jeg ikke ville kjøre fra Oslo til Andøya med mann og barn i så de tok fly mens jeg kjørte med hundene i fjor. I forrige uke kjøpte vi ny bil da vi rett og slett ikke følte oss sikre i den gamle lengre. Dette har jo også mye med økonomi å gjøre, men det er deilig å vite at vi nå etter de undersøkelsene vi har foretatt oss i alle fall mener vi har kjøpt en bil som gjør at hele familien ferdes tryggere langs veien. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Tittel og tittel....
|
Andøya i Vesterålen? (ble bare så nysgjerrig, så må bare spørre
![]() |
#17 |
Gjør så godt som jeg kan.
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Hva er verste bilsikring av barn du har sett?Har sett det verste i dag: et par som kjørte bil med sitt barn på rundt året på fanget til sjåføren og null sikring der. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva er verste bilsikring av barn du har sett?Irriterer meg over Coop-reklamen som går på tv for tiden, hvor de laster masse varer løst rundt en kanskje 6-7 år gammel gutt som sitter i bilen, og har setebeltet gående over halsen.... |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Ringskrømt
|
Jah! Den har jeg også irritert meg grønn over. Jeg kommenterte den en gang mamma var her, og da sa hun "jaja, man kan nå ikke sikre seg mot alt alltid." |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Glad
|
![]() Sv: Hva er verste bilsikring av barn du har sett?Naboen vår da vi var små, de hadde en hel haug med barn, 9 på det meste. Og i veldig mange år hadde de bare en stasjonsvogn. Gjett hvor de barna som ikke hadde plass i baksetet satt.
![]() |
|
|