Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Tips på spisesteder, gir dere det uansett?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-08-09, 18:44   #81
livit
Duracell

livit sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rivieraen-Vestfold
livit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Tips på spisesteder, gir dere det uansett?

Nei, jeg tipser ikke hvis det er dårlig servering

livit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-09, 19:05   #82
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Brutus_, her.

Jeg gir også slik sarkasme-tips dersom det er jævlig i forhold til pris. Det kvalmeste som er i restaurantbransjen er spisesteder som fremstår som flotte og er råtne inni. Med alle mulige lettavslørbare snarveier og rævva råvarer. Da hender det at man drar akkurat på kortet og legget igjen en krone Helt etter regelboka det, i mine øyne.

Det ironiske er vel at det gjerne er slike steder som får mest driks av alle. Av bønder i byen med litt for mye å rutte med og litt svekket kritisk sanseapparat. Send in Hellstrøm!

Ja, og bønder er jo velkjente for å ha for mye penger og ingen greier på mat.....

:skal lese resten av tråden nå:

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-09, 19:37   #83
Mirasol
En Som Trener

Mirasol sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av oslo78, her.

Tipser dere lærere på skolen, barnehageansatte, bussjåfører, renholdspersonale, sykepleiere og hjelpepleiere hvor dere synes servicen og jobben som gjøres er bra også?

Synes tipsing i Norge er noe tull, men gjør det hvis jeg spiser sammen med andre som tipser - slik at de ikke føler jeg snylter på deres tipsing.

Jeg kan signere denne. Er ikke noe om tipsing, men tipser vel de gangene det helt klart er forventet (i utlandet, og når andre gjør det :sau: )

Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.

En annen ting er jo at all tipsing er svart, så bartendere kan tjene temmelig store beløp helt uten å involvere velferdssamfunnet.

Dette er jo egentlig den beste grunnen til å ikke tipse. Det er fy-fy å bruke en svart dagmamma/vaskehjelp/snekker osv, men for all del, legg igjen litt svarte penger på bordet til servitøren!

Gammel 04-08-09, 20:54   #84
Lyppa
Bør lage seg en tittel selv

Lyppa sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Lyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg tipser ikke.

Lyppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-09, 21:21   #85
Frøydis
stoffavhengig

Frøydis sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Frøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de fleste
Standard

Jeg tipser sjeldent i Norge da maten er pinadø dyr nok på restauranter som den er. Men unntak kan skje.

Frøydis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-09, 21:39   #86
rajraj
*_*

rajraj sin avatar

Hvor: Kjellerlemmen
Blogginnlegg: 115
rajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de fleste
Standard

Alt dette pratet om restauranter gjorde meg rett og slett skikkelig sulten!

Jeg runder opp hvis jeg er fornøyd, tipser rausere om jeg er overveldet. Tipser ikke om misfornøyd. Runder veldig ofte opp på bar, halvliterprisen er jo som skapt for avrundig og det blir så god stemning av det.

rajraj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-09, 21:47   #87
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg sitter og funderer litt på at både Teo og jeg poengterte at et av problemene var at tips er svart; mens jeg ergrer meg over manglende bidrag til velferdssamfunnet bekymrer hun seg for pensjonspoeng for slitne servitører. Det må da si noe om oss. Jeg er ikke helt sikker på om jeg skal finne ut hva.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-09, 21:54   #88
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.

Jeg sitter og funderer litt på at både Teo og jeg poengterte at et av problemene var at tips er svart; mens jeg ergrer meg over manglende bidrag til velferdssamfunnet bekymrer hun seg for pensjonspoeng for slitne servitører. Det må da si noe om oss. Jeg er ikke helt sikker på om jeg skal finne ut hva.

Ingen grunn til å analysere for kraftig; jeg synes selvsagt at inntekt skal skattes av, og hovedgrunnen til det er at man ikke skal snyte på velferdssamfunnet. At man også bør betale skatt for ikke å gå glipp av viktige personlige goder som pensjon og trygd, er et godt poeng, men å innkassere offentlige støtteordninger er for så vidt ikke noe jeg synes man skal være lovpålagt å velge å gjøre.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-09, 22:02   #89
Pelle
Unik

Pelle sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Brutus_, her.

Jeg rimelig sjokkert over at noen i det hel tatt vurderer å tipse i taxi De har da egen ordnig med selvtipsing...

Det har jammen meg en del spisesteder også.... Noe som atter ikke øker min tipselyst.

Gammel 04-08-09, 23:12   #90
Rabarbra
Superaktiv

Rabarbra sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
Rabarbra er litt kul
Standard

Tipser alltid til middag, og når det passer sånn til lunch. Ikke at jeg vet hvorfor det skulle være noen forskjell på middag og lunch da, men...

Rabarbra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-09, 00:06   #91
Mani
Helt vanlig

Blogginnlegg: 1
Mani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Og hva er greia med å tipse når du betaler med kort? Da går jo de ekstra pengene inn på konto og slett ikke i hendene på den servitøren du var så fornøyd med at du ville belønne litt ekstra. Jeg skjønner jo at de da sikkert har et fordelingssystem på disse pengene, men jeg skjønner ikke at dette er noen direkte link til at man er så fornøyd med servicen.

Gammel 05-08-09, 08:29   #92
rajraj
*_*

rajraj sin avatar

Hvor: Kjellerlemmen
Blogginnlegg: 115
rajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mani, her.

Og hva er greia med å tipse når du betaler med kort? Da går jo de ekstra pengene inn på konto og slett ikke i hendene på den servitøren du var så fornøyd med at du ville belønne litt ekstra. Jeg skjønner jo at de da sikkert har et fordelingssystem på disse pengene, men jeg skjønner ikke at dette er noen direkte link til at man er så fornøyd med servicen.

Jeg tror det er sånn at servitøren kan "ta ut" de pengene du har betalt ekstra med kort, fra kassa eller så.

rajraj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-09, 08:47   #93
Ole Brumm
er her

Ole Brumm sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Jeg tipser nesten alltid, mye eller lite alt ettersom hvor fornøyd jeg er.

Gammel 05-08-09, 18:14   #94
Brutus_
Bør lage seg en tittel selv

Brutus_ sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Brutus_ er populærBrutus_ er populærBrutus_ er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Ja, og bønder er jo velkjente for å ha for mye penger og ingen greier på mat.....

:skal lese resten av tråden nå:

Jeg sikter til Ola Dunk på ferie i Oslo. Over seg av glede på Peppes, Fridays, Hard Rock og slike eksotiske, herlige serveringssteder de ikke har i Hattfjelldal og Gulen. Bønder, da ikke i forstand av dem som dyrker jorda som trendy-kortreist-mat-freaks som er med i feelgoodartikler i helgebilaget til ei "liberal" hovedstadsavis. Men den jevne hverdagshelt i skog og på holme, Grændis- og mikrobølgeovnproletariatet, om du vil

Gammel 07-08-09, 00:03   #95
olena
Superaktiv

olena sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Vestfold
olena er litt kulolena er litt kul
Standard

Nei ingenting ved dårlig service.
Runder opp til nærmeste 100 om det er god service

olena er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:09.